Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 

Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF

Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 

Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.

Co sprawdzić? Pomocy

Opublikowano

Pompy nie rozsadziło?

Na serwie masz 79 bar

Sprzedawane orbitrole ustawione najczęściej są na 160 bar i jak wywalisz zawór ze zbiornika, albo dowalisz na nim ciśnienia to w układzie będzie przy max skręcie 160 bar a pompa max 120 może ogarnąć, hydrotor krótkotrwale wytrzyma 160 bar, hylmet może strzelić. 

W ursusach gdzie oryginalnie był orbitrol jest ustawione 100 bar

Max jaki ja ustawiam to 120 bar, kręci elegancko i pompa nie jest przeciążona.

 

Opublikowano

Pompy nie rozsadziło. 

Jak rozebrać orbitrol? Nie popsuję niczego? Technicznie ogarnięty jestem - remonty silników i większości maszyn robię sobie sam. Magnes w zbiorniczka - nie ma problemu, ale w układzie jest filtr - nie wyłapałby opiłków?? 

A jakby wymienić olej, dać magnes w zbiorniczek olej nie wypłukałby orbitrola z opiłków? 

Opublikowano

Dzisiaj było trochę czasu więc wziąłem sie za diagnozę. Olej do orbitrola dochodzi jak powinien a orbitrol na siłownik nie puszcza nic, podczas kręcenia kierownicą. 

Spuściłem olej, pobadałem go magnesem - faktycznie był w nim metalowy pył - złapałem go może tyle co łepek szpilki. 

Zalałem nowy olej, wsadziłem neodyma w dużą śrubę którą do zbiorniczka przykręca się przewód zasilający pompę i pozwoliłem popracować ciagnikowi na pół godziny. Następnie olej spuściłem i sprawdzam magnes - coś tam na nim było.... 

Rozebrałem pierwszy orbitrol. Gdzie jest w nim zawór przelewowy? Podejrzewam, że on nie trzyma szczelności. 

Czy orbitrole za 250zl z all. Są coś warte? Bo może zamiast składać coś, czego nie umiem, kupiłbym kolejny? 

Opublikowano

zawór przelewowy jest na górze po środku tam gdzie się kręci kierownicą ,jak boisz się rozkręcać cały to chociaż poczyść zawory na początek zwrotny jest zaraz za nyplem jak idzie olej czyli literka P i szokowy co jest nam górze na imbus  odkręcasz nakrętkę a głębiej jest drugi imbus ,weż na początek licz obroty na dokręcaniu aż stawi opór a póżniej spokojnie wykręć cały póżniej jest sprężynka i tłoczek jak jest zatarty to nie będzie chciał wyjść ,ja dopasowywalne rurkę klepie na końcu i wpijam na tłoczek ,jak wyjdzie to rozpuszczalnik i dmuchanie.  

Opublikowano

Ciąg dalszy kłopotów. Orbitrol kupiłem drugi - założyłem razem z magnesami w zbiorniczku - przepracowałem 20 mth i to samo...... 

Kupiłem trzeci - założyłem bez zmian - od razu to samo. Założyłem nową wzmocnioną pompę z Tucholi, siłownik po regeneracji i nadal bez zmian. Sprawdziłem napęd pompy i jest w porządku. Pompa na rozrusznikiem samym daje 150. Jak podpiąłem manometr tuż przed siłownik, to przy 1500obr na zimnym oleju 100 a na wolnych obrotach prawie nic. Na rozgrzanym oleju koła skręcają dopiero na max obrotach. 

Pompa nowa, oryginalny zawór przelew owy w zbiorniku ominięty, orbitrol nowy, siłownik nowy a wspomaganie nie działa.

Nadal jestem zdania, że orbitrole mają przeciek przez zawór szokowy na przelew. Ale trzy a każdy z innej firmy???

Jutro będę sprawdzał. 

Pomocy bo ciągnik potrzebny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v