Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja powiem tak, pękł wał ze starych zapasów i założyłem orginalny z powrotem tylko zrobiłem szlif. 200 godzin dostawania w palnik i wszystko super. Blok był na osiowaniu razem z wałem. Według mnie jeśli wszystko będzie dobrze w bloku i z kołem zamachowym to i ten za 400 polata przy odpowiednim użytkowaniu 😅 Nie traktuj tego jak wyrocznię. Najważniejsze to znaleźć powód pęknięcia.

Opublikowano

Przedmuch Ci zrobiło. Musisz oddać głowice i cylindry do planowania.

Przed chwilą, kubamako66 napisał:

Aha ok bo ten tani mogę kupić za 350 zł a te lepsze niby już nie produkują i ciężko dostępne dziś do paru sklepów dzwoniłem

Z ciekawości sprawdziłem i faktycznie Tyczyna nie można znaleźć. Ciekawe jak w stacjonarnych sklepach.

Opublikowano
Przed chwilą, Andpol napisał:

@dsbh Ile można tak jeździć? Opryski muszę jeszcze porobić.Może gorzej się coś stać? Dobrego mechanika muszę poszukać.

Możesz jeździć, tylko ciągnik jest słabszy i będzie się to z czasem powiększać, powstanie duży naddatek do planowania. Dobry fachowiec powinien ładnie dopasować do siebie głowice i cylinder bez żadnych podkładek miedzianych.

Opublikowano
7 godzin temu, Andpol napisał:

A właśnie dlaczego wały pękają i jakie są objawy pęknięcia? Mi z pomiędzy głowicą a cylindrem dym wychodzi i olej. Władek z 96r. prawie 4tyś mtg.

Puściły szpilki   trzymające   i  dociskające    głowicę   do  cylindra   orginalnie  było   na  docisk   bez   żadnej   uszczelki    ale   można   dokupić   miedzianą    włożyć   i   dociągnąć  nie   zwlekaj  z   naprawą  bo  wypali  głowicę  jeżeli   nie  będziesz   zwlekał   to   wołodia   będzie   śmigał  jak  ktoś  ma pojęcie  to  szybka  naprawa  i  bez  dodatkowych  kosztów 

8 godzin temu, kubamako66 napisał:

Witam pękł mi wał w t25 i jaki teraz nowy złożyć pom tyczyn niby dobry każdy chwali czy zwykły za 400 zł bo właśnie mechanik mówi że te zakłada i są dobre i mam dylemat ? 

Ja  montowałem  orginalne   do  polskich  jakoś  nie  mam  przekonania     szlifować   nie    radzę  bo  i  tak  dziadostwo   pęka  a  po szlifie   dodatkowo  osłabiasz

Opublikowano

Jakoś teoria o wydmuchaniu pomiędzy cylindrem a głowicą we wladku nie widzi mi się , to się nie zdarza , raczej olej wydostaje się osłonami lasek a dym pomiędzy kolektorem wydechowym a głowicą wypalona uszczelka 

 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o przedmuch to kupiłem T-25 z przedmuchem na jednym tłoku. Był duży wżer, ciągnik chodził tylko bardzo kopcił i pluł olejem w miejscu łączenia głowicy z cylindrem. Głowica z cylindrem trafiły do tokarza, tylko jedna a powinno się obie robić. Rok później wydmuchało drugą i ta również jedna strona trafiła do naprawy. Wiem że przy mniejszych wżerach docierano je pastą ale dobry mechanik lepiej to zrobi, przy okazji można sprawdzić i oczyścić z nagaru zawory, sprawdzić wtryski. Olej może wyrzucać kolektorem przy docieraniu, po iluś tam motogodzinach powinien przestać.

Opublikowano

bez rozbierania nie określisz chyba jaki jest rozmiar ja kupiłem zwykły jumaz za 400 zł i chodzi już 200 mth i są też azotowane po 1200 ale parę mechaników z okolicy mówiło ze szkoda pieniędzy bo korby i reszta nie wytrzyma tego przebiegu azotowanego bo on długo niby wytrzyma (dużo mth ) 

Opublikowano

Właśnie staram sie zebrać części żeby mieć wszystko gotowe bo odkładałem remont ile się da ale wydaje mi się że to ostatni dzwonek już..

A np jakaś kamerką inspekcyjną nie będzie dostępu żeby podejrzeć i ocenić?

Opublikowano
8 godzin temu, wilczur napisał:

Właśnie staram sie zebrać części żeby mieć wszystko gotowe bo odkładałem remont ile się da ale wydaje mi się że to ostatni dzwonek już..

A np jakaś kamerką inspekcyjną nie będzie dostępu żeby podejrzeć i ocenić?

te gwinty są to śruby wkręcone w koło zamachowe wiec bez rozpołowienie nie sprawdzisz jaki masz wał  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v