Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, odziedziczyłem MTZ 82 rocznik 1990. Cięgnik od 10 lat w naszej dalszej rodzinie, po dokładniejszym przyjrzeniu się, zauważyłem że MTZ-82 posiada blok silnika od d50 - na bloku widnieje plakieta z napisem po rosyjsku d-50, i teraz moje pytanie czy to jest możliwe że został tak złożony czy może pierwszy właściciel przy remoncie silnika wepchnął części od mtz-50? Głowica jest od mtz-82 i reszta również, jedynie ten blok. Ile taki silnik może mieć koni?

Co jeszcze dziwniejsze w dowodzie rejestracyjnym jest zarejestrowany jako mtz-80 - czyli bez napędu...

Opublikowano

Jest to przeróbka silnika d-50 na d-240 ( wtrysku posredniego i swiec Żarowych na wtrysk bezpośredni i świecę płomieniową)

Mocy nie da się określić - gdzieś między 65 a 82 km

Prawdopodobnie od mtz 82 jest głowica, wtryski , pompa wtryskowa i tłoki z korbami.

Kwestia tego czy jest wał od d-50 - bez przeciwwag czy mtz 82 i silnik d-240

oraz tego czy jest zamontowane koło zamachowe  od d-50 ( ciężkie) czy od d-240 (lekkie)

 

Co do rejestracji to w Pl ok 20% tego co w dowodach rejestracyjnych nie pokrywa się ze stanem faktycznym

 

Opublikowano
Dnia 27.04.2021 o 22:45, wenicjusz napisał:

Jest to przeróbka silnika d-50 na d-240 ( wtrysku posredniego i swiec Żarowych na wtrysk bezpośredni i świecę płomieniową)

Mocy nie da się określić - gdzieś między 65 a 82 km

Prawdopodobnie od mtz 82 jest głowica, wtryski , pompa wtryskowa i tłoki z korbami.

Kwestia tego czy jest wał od d-50 - bez przeciwwag czy mtz 82 i silnik d-240

oraz tego czy jest zamontowane koło zamachowe  od d-50 ( ciężkie) czy od d-240 (lekkie)

 

Co do rejestracji to w Pl ok 20% tego co w dowodach rejestracyjnych nie pokrywa się ze stanem faktycznym

 

Przyjrzałem się temu blokowi i wgląda mi na blok silnika d-240 tylko z plakietką od d-50. Z tego co się orientuje to bloki silnika d-50 wyglądały inaczej? Czy jest możliwe że bloki z niektórych silników d-50 wyglądają z zewnątrz tak samo jak blok z d-240?

Opublikowano

Na podwórzu mam z plakietką d-50 (chyba MTZ 50) i d-240 (Belarus MTZ 82). Z zewnątrz patrząc na blok silnika nie zauważyłem jakiejś różnicy. Głowice jak zmieniałem do d-50 to chyba poszła od d-240. W d-240 mam sprzeżarke powietrza, świece płomieniowa. Pozostałe części z zewnątrz wyglądają tak samo. Jak pisali wyżej, może róznić się w środku tj. wał korbowy, koło zamachowe, sprzęgło, ustawienie pompy wtryskowej.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 29.04.2021 o 16:37, 4pakplus napisał:

Na podwórzu mam z plakietką d-50 (chyba MTZ 50) i d-240 (Belarus MTZ 82). Z zewnątrz patrząc na blok silnika nie zauważyłem jakiejś różnicy. Głowice jak zmieniałem do d-50 to chyba poszła od d-240. W d-240 mam sprzeżarke powietrza, świece płomieniowa. Pozostałe części z zewnątrz wyglądają tak samo. Jak pisali wyżej, może róznić się w środku tj. wał korbowy, koło zamachowe, sprzęgło, ustawienie pompy wtryskowej.

Podejrzewam że pierwszy właściciel z jakiegoś powodu (remont, dziura w bloku) wymienił blok silnika bo reszta z zewnątrz jest w oryginale czerwona, a blok silnika pod czerwoną farbą  przebija miejscami niebieski kolor, No i teraz pytanie jak najłatwiej wywnioskować czy  temu ciągnikowi bliżej do 82 km czy raczej do 60 km? po kole zamachowym przez okienko inspekcyjne?  Ciągnik przy 4 pługu i innych maszynach nie narzekał na brak mocy.

Edit:

koło zamachowe jest od d-240

 

Edytowane przez aniszek1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v