Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość JarekWLKP
Opublikowano

Bordkomputer pokazuje średnie spalanie ogólne na poziome 6,8l. Piszę, że niewiele ponad 7l przy dynamicznej jeździe, co nie oznacza 'palenia laków', tylko komfortową jazdę w cyklu mieszanym z ciężką nogą i załączonym ASC oraz przy manualnej skrzyni. Dla porównania mogę powiedzieć, że w takiej samej 'bejce', silnik 525tds 150ps pali tyle samo lub więcej. Wielu użytkowników chwali silnik 530d, jest bardzo udany.

Opublikowano
@DamianCase014-90% aut z silnikiem 1,9TDi wyciąga 200km?ha a niektóre nawet sporo więcej,to chyba wystarczająco szybko,co?

ile ty masz lat???? podobno prawdziwe emocje rozpoczynaja sie przy 300 km\h :)

Opublikowano
... i mogę powiedzieć że jeździ się przyjemnie bo praktycznie zawsze mocy (raczej momentu obr.) jest pod dostatkiem.

 

I tu się zgadzam.

 

...prawda jest taka że o diesla należy dbać i podstawa:dobrej jakości ropka.

 

Też się zgadzam. Czy z tym dbaniem to chodzi m.in. o to, żeby nie gasić od razu silnika po zatrzymaniu auta? Ponoć dobrze jest, jak silnik jeszcze popracuje ok. 30 sekund, zanim się go wyłączy. Ostatnio jadąc samochodem, często włączała mi się kontrolka VSC. Ledwo dojechałam do domu. Czy to mogło mieć związek z tym, co napisałam powyżej? W serwisie powiedzieli mi, że turbina w dieslu jeszcze pracuje, mimo że silnik zgaszony i doradzono mi, żebym właśnie nie wyłączała od razu silnika...

 

A co do komfortu jazdy w dieslu- po 8 godzinach jazdy głowa "pęka".

 

A i muzyki nienajlepiej się słucha w dieslu- no chyba, że ma się porządną tubę :) głośniki i wzmacniacz :) .

Gość JarekWLKP
Opublikowano

Albo dobrej klasy auto z nieprzeciętnym wyciszeniem.

Opublikowano
Czegoś nie rozumiem... przy dynamicznej jeździe Audi A4 2.5TDI (180KM) spala 9 l./100km a nawet więcej. Skąd takie duże rozbieżności?

Ale audi z automatem czy manualem???

Opublikowano

ja uważam że disle są lepsze bo tańsze w utrzymaniu-i to jest dla mnie dobry powód.bo jeśli zamawia się ON do maszyn rolniczych to możesz tankować samochód u siebie w domu:D

Opublikowano
I tu się zgadzam.

Też się zgadzam. Czy z tym dbaniem to chodzi m.in. o to, żeby nie gasić od razu silnika po zatrzymaniu auta? Ponoć dobrze jest, jak silnik jeszcze popracuje ok. 30 sekund, zanim się go wyłączy. Ostatnio jadąc samochodem, często włączała mi się kontrolka VSC. Ledwo dojechałam do domu. Czy to mogło mieć związek z tym, co napisałam powyżej? W serwisie powiedzieli mi, że turbina w dieslu jeszcze pracuje, mimo że silnik zgaszony i doradzono mi, żebym właśnie nie wyłączała od razu silnika...

 

A co do komfortu jazdy w dieslu- po 8 godzinach jazdy głowa "pęka".

 

A i muzyki nienajlepiej się słucha w dieslu- no chyba, że ma się porządną tubę <_< głośniki i wzmacniacz ;) .

TO jest prawda,że w dieslu gdy wróci sie z dłuzszej podróży nie nalezy odrazu wyłanczac motoru,tylko dopiero po jakiejs chwili aż turbina"ostygnie".Co do głośnosci w ropniaku to wszystko zależy-jak już ktoś wcześniej zauważył od klasy auta. :)

Opublikowano
TO jest prawda,że w dieslu gdy wróci sie z dłuzszej podróży nie nalezy odrazu wyłanczac motoru,tylko dopiero po jakiejs chwili aż turbina"ostygnie".Co do głośnosci w ropniaku to wszystko zależy-jak już ktoś wcześniej zauważył od klasy auta. <_<

 

Dzięęęki wojtus za odpowiedź! ;)

No...klasa auta- zgadza się... Lexusem jeszcze nie jeżdżę :)

Opublikowano

uważam że diesel lepszy. sam aktualnie mam zagazowańca(auto z silnikiem benzynowym z dołożoną inst. gazową) ...ale to nie to, diesle o wiele wytrzymalsze noi jak ktoś wspomniał i tak kupuje sie ON (bądz BIO diesel) do maszyn

Opublikowano
TO jest prawda,że w dieslu gdy wróci sie z dłuzszej podróży nie nalezy odrazu wyłanczac motoru,tylko dopiero po jakiejs chwili aż turbina"ostygnie".Co do głośnosci w ropniaku to wszystko zależy-jak już ktoś wcześniej zauważył od klasy auta. <_<

 

W TDI od VW nalezy odczekać 30s.

Opublikowano

Ogolnie w autach z turbinami trzeba odczekac pewien czas, aby turbina sie uspokoila, bo jak od razu silnik zostanie zgaszony to automatycznie zostaje odciete smarowanie i zywotnosc turbiny drastycznie spada.(wydzieraja sie tulejki i wirnik potrafi zakleszczyc sie w obudowie <_< )

zreszta dzisiaj spotkalem sie z takim przypadkiem na praktykach w szkole ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Diesel mniejsze spalanie i duży moment obrotowy.minus więcej kłopotow(lipne paliwo) ,częściej wymiana np.rozrzadu.,wyższa cena.kłopoty zima ,droższa obsluga serwisowa.Jak VW to diesel a ferrari lub porsche?

Opublikowano
Ogolnie w autach z turbinami trzeba odczekac pewien czas, aby turbina sie uspokoila, bo jak od razu silnik zostanie zgaszony to automatycznie zostaje odciete smarowanie i zywotnosc turbiny drastycznie spada.(wydzieraja sie tulejki i wirnik potrafi zakleszczyc sie w obudowie <_< )

zreszta dzisiaj spotkalem sie z takim przypadkiem na praktykach w szkole ;)

 

O o dzięki za wytłumaczenie. :)

 

No proszę!- uważasz na lekcjach :)

Opublikowano
my mamy Opla vektre 1.6 100km i mamy zamiar chipa kupić to moze ze 130 km będzie jechalismy nim 200km/h po autostradzie i jeszcze troszke miejsca było pomiedzy gazem a podłogą ;]

aha ciekawe ile jeszcze mogles pojechac 201 czy 203 km/h????? chyba zapomniales wspomniec ze rozpedzales sie pol godziny, naprawde ze 100 KM nie ma frajdy, emocji, ani adrenaliny, tymbardziej w aucie wazacym pewnie ponad 1200 kg, jeszcze w maluchu to ok <_<

Opublikowano
aha ciekawe ile jeszcze mogles pojechac 201 czy 203 km/h????? chyba zapomniales wspomniec ze rozpedzales sie pol godziny, naprawde ze 100 KM nie ma frajdy, emocji, ani adrenaliny, tymbardziej w aucie wazacym pewnie ponad 1200 kg, jeszcze w maluchu to ok <_<

Co Ci powiem to Ci powiem ale Ci powiem, my mamy a4 1.6, ujowy silnik ale do 180 jakoś idzie, max to niecałe dwie stówy( i nie jest tak strasznie z osiagnięciem tej prędkości). Vectra i A4 to niemal ten sam segment, i mozna poprównywać je ;] Niektórzy lubią wir w baku i śmigać szybko a inni płynniej i taniej;] Ale my już wiemy że następne bedzie a4 TDI, może i w tym roku, kto wie..

Wg mnie diesle już osiągnęły poziom benzyn, i myśle że kwestia tego czy ktoś chce mieć PB czy ON to tylko zalezy od tego że diesel nieco głośniejszy jest, za to dłużej i na mniejszej ilośćii gnojówy pojeździ niż benzyna. W benzynie sprint obywa sie z mniejszym mieszaniem biegów niż w dieslu, ale w dieslu ruszysz niemal z każdego biegu - elastyczność ;]

Opublikowano
Co Ci powiem to Ci powiem ale Ci powiem, my mamy a4 1.6, ujowy silnik ale do 180 jakoś idzie, max to niecałe dwie stówy( i nie jest tak strasznie z osiagnięciem tej prędkości). Vectra i A4 to niemal ten sam segment, i mozna poprównywać je ;] Niektórzy lubią wir w baku i śmigać szybko a inni płynniej i taniej;] Ale my już wiemy że następne bedzie a4 TDI, może i w tym roku, kto wie..

Wg mnie diesle już osiągnęły poziom benzyn, i myśle że kwestia tego czy ktoś chce mieć PB czy ON to tylko zalezy od tego że diesel nieco głośniejszy jest, za to dłużej i na mniejszej ilośćii gnojówy pojeździ niż benzyna. W benzynie sprint obywa sie z mniejszym mieszaniem biegów niż w dieslu, ale w dieslu ruszysz niemal z każdego biegu - elastyczność ;]

cos ty <_< , wiem bo sam jezdze klekotem w golfie 3 (AFN).

i nie jest tak strasznie z osiagnięciem tej prędkości
prosze cie nie rozsmieszaj mnie, podejzewam ze w tym oplu to tak ze 100 sekund od 0-200 ;):) :), wiem jedno ze gdy bede kupowal nastepne auto to nawet nie spojrze jesli cos bedzie mialo ponizej 200 KM (wszystko jedno czy dieslowskie czy benzynowe), chyba ze jakies klasy kompakt to gdzies od 170
Opublikowano
cos ty <_< , wiem bo sam jezdze klekotem w golfie 3 (AFN). prosze cie nie rozsmieszaj mnie, podejzewam ze w tym oplu to tak ze 100 sekund od 0-200 :) :) :), wiem jedno ze gdy bede kupowal nastepne auto to nawet nie spojrze jesli cos bedzie mialo ponizej 200 KM (wszystko jedno czy dieslowskie czy benzynowe), chyba ze jakies klasy kompakt to gdzies od 170

No, 100 sekund to nie tak źle ;] A vmaxem nikt nie jeździ non stop, prędkość przelotowa to dla mnie 150-160, więcej nie ma sensu bo szkoda auta i paliwa;]

200koni w dieslu to już bedzie wymiatać ;) Dla mnie to ok 150 jest w sam raz do klasy małych limuzyn/sedanów, wiadomo że im wieksze auto tym wiecej moczu trzeba, jednak jeżdżąc bbenzyną jestem bardziej za dieslami ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v