Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mamy Władka, który stoi nieużywany i nie przepalany dobre ponad 10 lat. 

Teraz pytanie czy warto brać się remont i uruchomienie? Jaki jest ewentualny zakres prac i szacowany koszt doprowadzenia go do stanu używalności? Ktoś coś podpowie? Z góry dziękuje

Opublikowano

Chodził do końca, potem poszedł w kont na czas uregulowania papierologii spadkowej i tak już został, a czy da się obrócić wał to nie wiem, teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić

Opublikowano
1 minutę temu, Stachu321 napisał:

Chodził do końca, potem poszedł w kont na czas uregulowania papierologii spadkowej i tak już został, a czy da się obrócić wał to nie wiem, teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić

stał pod dachem czy na zewnątrz? bo jak pod dachem to nie powinno być problemu z uruchomieniem

Opublikowano

Sprawdź czy da się obrócić wałem w rękach, jeżeli tak to wymiana oleju przed uruchomieniem w skrzyni i silniku, nawet na najtańszy tak aby opłukać silnik i skrzynię. Jeżeli tam jest zamontowany oryginalny rozrusznik to 2 nowe akumulatory 6 V 195 Ah, koszt ok. 600 - 700 zł. W skrzyni oprócz oleju raczej nie powinno się nic popsuć. W silniku, wtryski do sprawdzenia, głowice, zawory ewentualnie. Wymiana filtrów paliwa, wyczyszczenie filtru oleju i wstępnego filtru paliwa. Wyczyszczenie filtru powietrza. Najdroższym elementem w silniku jest wał. Koszt lepszego nowego to kiedyś 1200 zł.

Opublikowano
6 minut temu, dsbh napisał:

Sprawdź czy da się obrócić wałem w rękach, jeżeli tak to wymiana oleju przed uruchomieniem w skrzyni i silniku, nawet na najtańszy tak aby opłukać silnik i skrzynię. Jeżeli tam jest zamontowany oryginalny rozrusznik to 2 nowe akumulatory 6 V 195 Ah, koszt ok. 600 - 700 zł. W skrzyni oprócz oleju raczej nie powinno się nic popsuć. W silniku, wtryski do sprawdzenia, głowice, zawory ewentualnie. Wymiana filtrów paliwa, wyczyszczenie filtru oleju i wstępnego filtru paliwa. Wyczyszczenie filtru powietrza. Najdroższym elementem w silniku jest wał. Koszt lepszego nowego to kiedyś 1200 zł.

Dzięki za info. Dostałem też podpowiedzi żeby nalać nafty na tłoki odczekać jeden dzień, wymienić ropę na świeżą i próbować go palić. 

Rozrusznik jest orginalny, a nie może być jeden 12V 120Ah?

Słyszałem też że leją ropę zamiast oleju do silnika i odpalają na chwilę żeby przepłukać silnik. Osobiście mam trochę sceptycznie podejście do tej metody

Opublikowano

Jeśli się obraca wał to można próbować odpalić po uprzednim sprawdzeniu czy wentylator i alternator się obracają swobodnie, wyczyścił bym zbiornik paliwa, odstojnik, wymiana filtrów paliwa. Wymienił bym również olej w silniku, dobrze by było również zaglądnąć do miski olejowej i wyczyścić ją oraz smok od pompy bo nie wiadomo jak było z wymianą oleju wcześniej, zresztą po 10 latach to może być czarna maź w misce. Oleju w przekładni do pierwszego uruchomienia bym nie ruszał przez te 10 lat to się odstał i raczej zabrudzenia z się osadziły na dnie skrzyni i wymiana na nowy niewiele da, jak już będzie odpalony i przygotowywany do eksploatacji to warto odkręcić dekiel ze skrzyni i ją później wyropować przed wymianą oleju.

Opublikowano

Aku jak masz 2X6V 165Ah to Ci da 12V 165Ah, a założenie np 12V 120Ah róznica jest w natężeniu prądu jaki możemy czerpać, w T 25 nie będzie to takie istotne, ale np w C360 już może robić różnice. 

Opublikowano
20 godzin temu, Stachu321 napisał:

Dzięki za info. Dostałem też podpowiedzi żeby nalać nafty na tłoki odczekać jeden dzień, wymienić ropę na świeżą i próbować go palić. 

Rozrusznik jest orginalny, a nie może być jeden 12V 120Ah?

Słyszałem też że leją ropę zamiast oleju do silnika i odpalają na chwilę żeby przepłukać silnik. Osobiście mam trochę sceptycznie podejście do tej metody

Nafta ma działanie penetrujące, także może pomóc. Ropę stosowałem do mycia ale rozebranego silnika, zamiast tego są środki do płukania silnika, chyba lepiej się sprawdzą. Co do akumulatorów, nie bardzo pomogę bo się nie znam ale 12 V 120 Ah napędza u mnie perkinsa 4 garowego, kręci bez problemu. 2 razy 6V 160Ah były zamontowane w c-330 a w T-25 były 195 Ah, także tu chyba nie chodzi o ilość akumulatorów ale o amperogodziny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v