Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Posiadam Mf 3085 na skrzyni AB. Po zimowym postoju odpaliłem go dzisiaj i pojawił mi się taki problem że cos tak dziwnie słychać ze skrzyni na postoju. Tak jakby miał jakiś problem z ciśnieniem albo smarowaniem skrzyni i cos go na chwile blokowało a potem ok i znowu go blokuje. Jak wcisnę sprzęgło wszystko jest ok i jak włącze półbieg też jest ok ale po wyłączeniu znowu problem wraca. Reszta chodzi ok podnośnik wałek napęd itd. Pojechałem sprawdzić jak to wyglada w czasie jazdy i na połbiegu jest wszystko ok a bez szarpie ciągnikiem i go hamuje. Wyjałem elektrozawór sprawdzałem na akumulatorze i jest ok nie zacina sie. Nic w ciągniku nie było robione od jesieni i było ok. Pomoże ktoś bardzo proszę. Może cos sie zapowietrzyło i musi długo popracowac zeby sie rozgrzal, przejechalem sie tylko kawalek zeby sprawdzić tak ze nawet  sie nie rozgrzal. Dźwiek dobiega z okolicy półbiegu własnie i nie wiem czy to on nie jest winny 

Opublikowano

Masz pewnie nieszczelność w układzie niskiego ciśnienia 17bar. Prawdopodobnie w skrzyni na półbiegu, lub na sprzęgle przedniego napędu (włącz przedni napęd i sprawdź półbieg, jeżeli jest poprawa to problem ze sprzęgłem napędu jeżeli nie to uszczelniacze półbiegu). 

Opublikowano

Jeżeli masz skrzynie 40km/h i nikt nic nie grzebał w sterowaniu półbiegu(elektryka)  to po wciśnięciu przycisku powinno działać to tak, że ciągnik zwalnia, a bez włączania jedzie szybciej i jeśli na tej szybszej jeździe bez włączonego półbiegu ciągnik coś blokuje/słychać zgrzyty to tam już raczej nie ma łożysk i osi satelit a może nawet satelit.

Opublikowano

Wcisniecie półbiegu powoduje przyspieszenie ciągnika. Przednia os jest w bardzo dobrej kondycji to nie jej przyczyna, obawiam sie ze to wlasnie nieszczelnosc na polbiegu i bez rozpalawiania sie nie obejdzie

Opublikowano
8 godzin temu, przemo514 napisał:

Jeżeli masz skrzynie 40km/h i nikt nic nie grzebał w sterowaniu półbiegu(elektryka)  to po wciśnięciu przycisku powinno działać to tak, że ciągnik zwalnia, a bez włączania jedzie szybciej i.

Jest dokładnie odwrotnie.

Wciśnięcie półbiegu odcina dopływ oleju do przekładni, wtedy jest wszystko dobrze. Jeżeli po wyłączeniu półbiegu się przycina tzn. że jest problem z ciśnieniem i obydwa przełożenia chcą pracować jednocześnie i dlatego się przycina.

Opublikowano

Sprawdz czy na włączonym napędzie jest tak samo. Często przeciek jest na napędzie, to powoduje spadki ciśnienia, które objawiają się na półbiegu. Włączając napęd odcinasz olej, tym samym wykluczasz ewentualny przeciek.

Opublikowano
13 godzin temu, ptaszyna napisał:

Jest dokładnie odwrotnie.

Wciśnięcie półbiegu odcina dopływ oleju do przekładni, wtedy jest wszystko dobrze. Jeżeli po wyłączeniu półbiegu się przycina tzn. że jest problem z ciśnieniem i obydwa przełożenia chcą pracować jednocześnie i dlatego się przycina.

Niestety nie zgodze się z Tobą. Jak już pisałem przy skrzyni 40km/h wciśnięcie przycisku półbiegu powoduje "podanie" oleju na kosz i zwolnienie ciągnika, przerabiałem to u siebie-po wciśnięciu przycisku gdy był podany olej zaświecała się kontrolka ciśnienia bo je gubił i wtedy półbieg jak pisałeś przycinał się i wtedy obydwa przełożenia chciały pracować jednocześnie. Natomiast przy skrzyni 30 wciśnięcie przycisku powoduje również zasilenie olejem półbiegu tylko wtedy ciągnik przyspiesza.

Opublikowano

Na włączonym napedzie rowniez szarpie tylko wlaczenie polbiegu rozwiazuje sprawe

Rozgrzalem dobrze ciagnik pojezdzilem duzo i problem zniknal wogule nie szarpie ani na półbiegu ani bez. Sam juz nie wiem co to moze byc. Wszystko zwiazane ze skrzynia i hydraulika dziala prawidlowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v