Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla poprawy komfortu zamontowałem pod ori krzesło podstawę fotela pneumatycznego. Teraz nie wiem jak go zasilać.

1- W pierwszej opcji można skorzystać z instalacji pneumatycznej ciągnika. Ta musiała by chodzić non stop i niektórzy mowią że nie wytrzyma próby czasu. Czy ktoś wykończył tą sprężarkę?

2- zasilanie sprężarką elektryczną. Czy powietrze z niej podłącza się bezpośrednio z fotelem czy jest jakiś zasobnik? Czy silnik elektryczny tej sprężarki pracuje non-stop po włączeniu zapłonu czy jest tam jakiś wyłącznik?

Ciągnik ma 10 lat i 2800h nalotu, latem jezdzi sporo z przyczepami, pneumatyka jak na razie bez awarii :)

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Oryginalny fotel pneumatyczny wykonany jest podobnie do poduszki w ciężarówce, czyli poduszka, sprężarka i zawór upustowy. Sprężarka pracuje tylko gdy chcesz podnieść/zwiększyć twardość, a zawór do odwrotnej sytuacji. Oczywiście wszystkie te elementy znajdują się w fotelu. Jeśli u ciebie nie ma to trzeba elektryczny kompresor i zawór.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, arkady12 napisał:

Jaki koszt takiej podstawy ?

60zł, podstawa pochodzi ze złomowanej ciężarówki.

Tam było zasilanie powietrzem z układu pneumatycznego auta i nie ma w podstawie fotela kompresora sasilającego. Też mam ciężarówkę i w niej powietrze jest prawie non stop podawane do fotela gdy ten pracuje na nierównościach.

Edytowane przez radzik445
Opublikowano (edytowane)

Ja mam w 1014 fotel z MAN-a  podgrzewany i klimatyzowany :) wpięty w układ , kompresor pracuje cały czas , nic się z nim nie dzieje . Exploatowany 5 sezonów

Edytowane przez Andrz_
Opublikowano

No tak, masz rację, wyżej pisałem o najprostszym fotelu pneumatycznym jakie stosuje się w ciągnikach. Skoro masz taki to to musisz zasilić ale nie wiem czy potrzebne jest to aby sprężarka pracowała non stop czy tylko do wyrównania ciśnienia - jakiś mały kompresor elektryczny ze zbiornikiem ( one mają wbudowany wyłącznik ciśnieniowy - wiec nie pracuje cały czas ).

Opublikowano (edytowane)

Fotel z ciężarówki je tak skonstruowany że praktycznie  cały czas zużywa powietrze ,  nie zawsze słyszalnie ale jednak .  Podczas wsiadania , wysiadania oraz przy amortyzacji zawór upuszcza i dodaje powietrza . więc zużycie jest spore i kompresor elektryczny  raczej nie wytrzyma .    To nie jest jak w  org. fotelu ciągnika rolniczego  że napompujesz miech  pod swoje kg i jak jest szczelny to miesiąc  jest ok .

Edytowane przez Andrz_
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

  W takim razie to fotel  z pompowanym miechem  , nie ma  opisie żadnej marki z ciężarówek  tylko budowlanka , rolnicze i autobusy 😏 
Fotel  ciężarówki zaczyna pracę (się podnosi )  od ciśnienia  5 atm.

Edytowane przez Andrz_
Opublikowano

Zastanawiam się jeszcze, jaki sposób będzie lepszy, czy pójść w ten elektryczny kompresorek za 500 i fotel przerobić tak, żęby pompować sam miech bez tych zaworków i regulatorów, czy po prostu podłączyć się pod ori butle i czekać na remont sprężarki. za 500 pewnie ją ze 2 razy zregeneruję :)

 

Opublikowano
12 godzin temu, Andrz_ napisał:

  W takim razie to fotel  z pompowanym miechem  , nie ma  opisie żadnej marki z ciężarówek  tylko budowlanka , rolnicze i autobusy 😏 
Fotel  ciężarówki zaczyna pracę (się podnosi )  od ciśnienia  5 atm.

Ciśnienie dla małego kompresora nie jest wielkim wyzwaniem przy zbiorniku 6l, kwestia ile tego powietrza zużywa taki fotel. 

Opublikowano

Fotel podłączony na stałe trojnikiem spod czujnika ciśnienia a dalej wężem tekalane do podstawy. Ładnie działa, zobaczymy ile wytrzyma sprężarka. No chyba że wpadnie mi do głowy lepszy pomysł.

Macie w belaruskach drugie fotele dla dzieciaka/pomocnika?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v