Skocz do zawartości

Claas Ares oś Carraro. Dziwne odgłosy! Pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pewien problem, Chodzi mi o przednia oś Carraro w Claasie Aresie. jak np oram i trzeba uzyc blokady stanę zalcze i jak jade do 6km/h jest okej nic sie nie dzieje ciagnie CHYBA bo nigdy nie moge zwrocic uwagi na to czy obydwa koła przednie kreca razem. Tył ciągnie na dwa koła porzadnie, chodzi mi o dziwne hrobotanie z przedniej osi wlasnie podczas jazdy na blokadzie kiedy ciagnik zaczyna tracic przyczepnosc zaczynaja sie dziwne odgłosy. zmieniłem olej ostatnio na taki jaki zaleca producent czy problem sie rozwiaże ? nie wiem czy mam sie bać czy sa tam jakies działania ukryte ze tak to nazwe o których nie wiem. Bardzo prosze o pomoc.

Opublikowano

Oś przednią masz z mechanizmem samoblokującym. Niezależnie od tego czy tylna blokada jest włączona. Prawdopodobnie masz luzy na zwrotnicach lub zużyte elementy mechanizmu blokującego w moście.

Opublikowano
3 godziny temu, vat napisał:

A wcześniej był zalany zwykły 80W90? 

wcześniej był zalany ten co w skrzyni 10w40.

23 minuty temu, Rowan napisał:

Oś przednią masz z mechanizmem samoblokującym. Niezależnie od tego czy tylna blokada jest włączona. Prawdopodobnie masz luzy na zwrotnicach lub zużyte elementy mechanizmu blokującego w moście.

Można by coś wiecej wiedzieć co tam mogło się zuzyć mniej wiecej wiadomo nikt nie widzi tego przez komputer ale mniej wiecej opisać co mogło sie tam zuzyc? chyba ze to wina oleju..

 

2 godziny temu, aprochota napisał:

nie było jakiś opiłków w oleju?

w dyferencjale nie było bytnio minimalnie jakieś ale zrobiłem płukanke ropownica i na drugi dzien zalałem olejem taki jaki powinien być. w zwolnicach troche było syfu ale zagladałęm tam wszystko jest w bardzo dobrym stanie i tez wymyłem cały srodek.

25 minut temu, Rowan napisał:

Oś przednią masz z mechanizmem samoblokującym. Niezależnie od tego czy tylna blokada jest włączona. Prawdopodobnie masz luzy na zwrotnicach lub zużyte elementy mechanizmu blokującego w moście.

czyli jeśli załacze blokadę to tylne koła tylko sie blokują a przod to jest calkiem co innego dobrze to rozumiem? ze on sie blokuje kiedy jemu pasuje w porownaniu do tyłu?

 

Opublikowano

Do rozebrania dyferencjał. Pomiędzy tarczkami ls są przekładki, które mają wypustki. Był zalany zły olej i te wypustki zrobiły malutkie rowki w obudowie dyfra i teraz nie pozwalają tarczkom się rozejść.

  • Like 1
Opublikowano
9 godzin temu, vat napisał:

Do rozebrania dyferencjał. Pomiędzy tarczkami ls są przekładki, które mają wypustki. Był zalany zły olej i te wypustki zrobiły malutkie rowki w obudowie dyfra i teraz nie pozwalają tarczkom się rozejść.

rozumiem a to jest jakis ogromny koszt? bo martwie sie zeby nie rozwaliło nic wiecej.. i tak latem trzeba rozebrac caly most lacznie z dyferencjałem poniewaz jest przeciek od wałku ataku ktory idzie do srodka i napedza go wał z skrzyni. czyli ewentualnie jak zrobi się te przekładki to ucichnie wszystko i bedzie ciagło na wszytkie 4 koła tak?

Opublikowano (edytowane)

To zależy jak głębokie rowki się zrobiły, jeżeli jeździłeś na złym oleju niezbyt długo to pewnie wystarczy to dotrzeć papierem ściernym i tyle. 

Ostatnio znajomy też zalał zły olej w Zetorze 7340 z turem - trzeszczało jak diabli z rok, po tym czasie wymienił olej i trzaski ustały, no prawie ustały

ups. właśnie zauważyłem, że pytanie było ponad pół roku temu więc pewnie nieaktualne - dopiero teraz dostałem powiadomienie.

Właśnie coś działałeś w tym czasie w temacie?

Edytowane przez vat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fiu2
      Cześć
      Mam problem z celtisem 426. Na jesień nagle przestał reagować na przycisk załączania przedniego napędu (kręci cały czas) i w tym samym czasie zaczął na opak wyświetlać działanie WOM - jeżeli dźwignia sprzęgła WOM jest w pozycji załączonej (na N) żółta lampka miga a nie powinna się świecić. Jeżeli zaciągam sprzęgło lampka zaczyna się palić a dodatkowo jak wybiorę prędkość na wyświetlaczu przerzuca mi na wyświetlanie prędkości obrotów WOM. Wszystko jest na opak. Jest podobny temat na AF "claas celtis 446 rx 2006 czujnik" ktoś wymienił niby czujnik ciśnienia oleju i niby wróciło do normy. Ja u siebie nie mogę znaleźć tego czujnika.
    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v