Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Od niedawna posiadam zetora 6045. Mam na nim opony 11.2 R24 przod i 16.9 R30 tył, opony z tylu 80% lecz przod do wymiany, trafiły mi sie opony o rozmiarze 12.4 r24 i takie nabylem, lecz zacząłem szperac i podobno mogą byc problemy ze zganiem sie napędów, czy to prawda ? Są o ok 5cm wyzsze od 11.2 

Opublikowano

slabo szperales-jesli trafiles do tematu o ursusach i to ciezkiej serii a w nich przednia os zupelnie nie podobna do zetorowskiej.

nic sie nie bedzie dzialo, najwyzej w mokrych warunkach ziemia urwiesz blotnik bo zostaje malo luzy miedzy opona a wregami.

w odpowiedni temacie jest kilkanascie stron na ten temat.

 

Opublikowano

Opona 11.2R24:

średnica zewnętrzna 1105mm, 

obwód toczenia 3300mm

Opona 12.4R24:

średnica zewnętrzna 1152mm

obwód toczenia 3420mm

Różnica na jeden obrót koła wynosi 120mm, czyli przy 10 obrotach koła będzie to już 1200mm (1,2m). 

Jak będziesz jeździł dużo po polu z włączonym przednim napędzie, to szybciej zużyją się przednie opony. Jak zapomnisz wyłączyć na twardej nawierzchni, to coś może się uszkodzić w napędzie.

Opublikowano
1 godzinę temu, jacus napisał:

slabo szperales-jesli trafiles do tematu o ursusach i to ciezkiej serii a w nich przednia os zupelnie nie podobna do zetorowskiej.

nic sie nie bedzie dzialo, najwyzej w mokrych warunkach ziemia urwiesz blotnik bo zostaje malo luzy miedzy opona a wregami.

w odpowiedni temacie jest kilkanascie stron na ten temat.

 

Ty doradca jak nie masz pojęcia to nie doradzają. 

11,2x24 możesz zastąpic opona 320/70x24 wtedy masz wysokość tej 11,2 , a szerokość tej 12,4 .

Opublikowano

w temacie zetor to nie wdawaj sie ze mna w dyskusje...

niejednego "znafcy" kariera skonczyla sie  po kilku postach dyskusji ze mna,

jesli nie wierzysz to wejdz w temat i poczytaj ,niejeden wiecej sie na forum nie pokazal ze swoimi madrosciami..

ja mialem zetory z jednymi i drugimi  przednimi oponami wiec wiem jak to wyglada w praktyce i to tysiacami mtg udokumentowanej.

niedawno podawalem mozliwe kombinacje rozmiarow opon - z oryginalna  instrukcja zetora chcesz dyskutowac-to zglos sie do brna 😛

czy przedni naped zuzywa opony-nie wiem , zawsze myslalem z epo to jest zeby go uzywac a nie oszczedzac opony.. 

w zetorze trudno nie zauwazyc i uslyszec przy wiekszej predkosci wlaczonego napedu..na 4 czy 5 to tak wyje ze chyba tylko uszkodzenie aparatu sluchowego moze byc usprawiedliwieniem.

Opublikowano

Tu mądrali nie jest ważne czy to Zetor czy fetor czy co innego ,chodzi o zgranie tylnich kół z przednimi a szerszym zamiennikiem opony 11,2/24 jest opona 720/70 x24 ,opony 12,4 są wyższe i nie będą się zrywały .

Opublikowano

chlopcze skad masz takie informacje ???  madrzejszy jestes niz inzynierowie z zetora ??? pisz do nich zeby fabryczna instrukcje obslugi zmienili..😂,

mam ci duzymi literami napisac ze taka kombinacja jest ujeta w instrukcji ?? rozumiesz co czytasz- wyraznie napisalem ze mam tabele?? ktorego z tych slow nie rozumiesz ??

gdyby tyl  mial na 28 cali to wtedy by sie nie zgrywaly ..

Opublikowano

To już teraz wiem dlaczego z tobą wszyscy przestają w pewnym momencie dyskontować bo ty nie masz pojęcia o mechanice i konstrukcji maszyn i ja też nie będę ci uczył bo widzę że się nie da .

Wiesz u siebie zakładaj ci i jak chcesz ,ale nie doradzają innym i nie wprowadzaj w błąd.

15 godzin temu, marcin28176 napisał:

Witam. 

Od niedawna posiadam zetora 6045. Mam na nim opony 11.2 R24 przod i 16.9 R30 tył, opony z tylu 80% lecz przod do wymiany, trafiły mi sie opony o rozmiarze 12.4 r24 i takie nabylem, lecz zacząłem szperac i podobno mogą byc problemy ze zganiem sie napędów, czy to prawda ? Są o ok 5cm wyzsze od 11.2 

Kolego poszukaj sobie w internecie zamienili opon jak mi nie wietrzysz , bo ten chłopaczek ci tylko zamęt w głowie robi.

 

Opublikowano

to byla prowokacja-czekalem ze ktos da skan z instrukcji czy tabele i udowodni ze to co ludzie pisza w internecie nie zawsze jest prawda😛, nikomu sie nie chcialo sprawdzic ze taki zestaw w przyrodzie nie wystepuje-choc istnieje i pare widzialem

jeslli juz to to 320/70 24 a nie 720..nie chce mi sie szukac o ile sa szersze ale wregi-to takie rury ktore trzymaja blotnik sa bardzo blisko i juz zdarzylo mi sie w orce kukurydzy urwac 2 razy.

do tego ja lata jezdze na 12.4 i nic sie nie dzieje, prawie 3 tys mtg zrobile na nich i nie widze nadmiernego zuzycia. nie wiem czy to jaks istotna roznica, nawet detki sa do obydwu tych rozmiarow .

Opublikowano

ja przelozylem na 12,4 gdzies z 6 lat temu wiec ok. 3 tys. mtg zrobilem i nic sie nie dzieje, nawet cultory-najtansze jakie byly sie zbytnio nie zdzieraja,, 

jedyna wada to blokowanie przy orce na ciezkiej ilastej i bardzo mokrej  ziemi po kukurydzy czy przyorywanie obornika-ale tego juz praktycznie nie robie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v