Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Wymieniłem cały tylny most w swoim mtz 82. Zamontowany został most z mtz 50 i mam problem z wałkiem wom. Mianowicie nie mogę w żaden sposób wyregulować wałka. Przekładając dźwignie pod siedzeniem aby był uzależniony od obrotów silnika wszystko chodzi odwrotnie, tzn gdy dźwignia wałka jest wyłączona wałek mimochodem się obraca. Jest mozliwosć że cały kosz z taśmami w mtz 50 działa na innej zasadzie? wyglądają podobnie róznica była tylko w układzie planetarnym i tym długim wałku który jest założony na planetarki ale cały zestaw został przełożony z mtz 50. Proszę o pomoc ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

Nie pomogę, ale wydaje mi się że serie 50/52 nie miały wałka zależnego od skrzyni. 

A czy orientuje się ktoś jeśli przełożę wałek z koszem z serii 82 oraz cały tylny wom bedzie to chodzić? Wałek z 82 jest trochę dluższy i nie jestem pewien czy łożysko na wałku będę w stanie zakołkować w obudowie tą śrubą na klucz 12. Po wyjęciu całego kosza z taśmami ewidentnie jest odwrotnie rozwiązane przełożenie gdyż taśma hamująca w 50 jest zamieniona miejscem względem 82 a cały układ planetarny z 50 jest mniejszy niz w 82

 

Opublikowano
21 godzin temu, LTZ55a napisał:

Nie pomogę, ale wydaje mi się że serie 50/52 nie miały wałka zależnego od skrzyni. 

Jak najbardziej miały. Posiadałem takiego z lat 70 no chyba że byłby to ulep z kilku, ale nie wygladał. Jeszcze miał blokadę na pedał, a nie to gówno olejowe.

 

Tak się zastanawiam, bo nie do końca tutaj chyba to wyjaśniasz. Czyli ten wałek działa Ci normalnie tyle że w pozycji wyłączony działa,  a na pozycji włączony nie działa? 

Opublikowano
5 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Jak najbardziej miały. Posiadałem takiego z lat 70 no chyba że byłby to ulep z kilku, ale nie wygladał. Jeszcze miał blokadę na pedał, a nie to gówno olejowe.

 

Tak się zastanawiam, bo nie do końca tutaj chyba to wyjaśniasz. Czyli ten wałek działa Ci normalnie tyle że w pozycji wyłączony działa,  a na pozycji włączony nie działa? 

Temat rozwiązany. Przełożyłem cały tylny wom z 82 ustawione taśmy chodzi cacy. Z tego co porównywałem z 50 zamieniona jest taśma hamująca wałek, chodzi o to że hamująca w 82 jest tą  blizej mostu a w 50 bliżej podnosnika. Przynajmniej tak w moim wyglądało poprzez ruszanie planetarnkami.

Opublikowano
Dnia 29.01.2021 o 08:28, LTZ55a napisał:

WOM pasował plug&play?

Na 1 rzut oka wałek womu nachodzący na koszyk jest dłuższy i mniejszy. Ale wymieniając cały zestaw wałka wom z satelitami taśmami i długiego wałka odbioru mocy pasuje wszystko. Trzeba tylko całym zestawem przejechać

Opublikowano

Dobra, już doczytałem w estońskiej instrukcji. MTZy serii 50/52 mają zmianę wałka zależny/niezależny w postaci wystającej w górę śruby pod siedzeniem. Przekręcając w lewo włączamy napęd zależny, mianowicie 3,5 obrotu wałka na 1 metr przejazdu tylnego koła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v