Skocz do zawartości

John Deere power quad - biegi ciężko wchodzą, ciągnik jedzie przy N na rewesie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Problem dotyczy dwóch ciągników, 6630 z 2007r oraz od niedawana 5100r z 2012r.

6630 kupiony używany, niecały 1000mth, aktualnie 3000mth. Od początku na zimnym oleju ciężko wchodziły niskie zakresy - A, B i C. Zauważyłem, że kiedy po uruchomieniu ustawię rewers w pozycji do przodu a następnie wrócę na N ciągnik próbuje jechać do przodu przy próbie włączenia biegu z naciśniętym sprzęgłem. Ustawienie rewersu do tyłu kasuje problem. Po kilku minutach ciągnik się rozgrzewa i jest ok. Drugi problem to szarpanie, raz na może 500 zmian kierunku jazdy bez sprzęgła następowała natychmiastowa zmiana, bez sekundy zatrzymania. Wiosną wezwałem serwis od dealera, pomierzyli ciśnienia, faktycznie nie luzuje. Diagnoza - pokrzywione tarczki od któregoś ze sprzęgieł. Trzeba robić, bo jak tak zostanie może wysypać synchronizatory. Wzięli go do siebie, wyciągnęli skrzynię i wszystko było w niej w najlepszym porządku. Wymienili kilka części, które moim zdaniem wyglądały niemal idealnie. Wycena razem 11 000zł. Szarpanie najprawdopodobniej ustało natomiast już po 2 motogodzinach zauważyłem, ze nadal chce jechać przy załączaniu biegu. Serwis przyjechał, rozgrzali, pomierzyli, faktycznie nadal jest źle, trzyma ciśnienie na luzie. W najbliższym czasie biorą go w ramach gwarancji naprawy. Z tym wszystkim można by się pogodzić, jednak ostatnio 5100r, którego mam od nowości, jest świeżo po wymianie oleju i przy 1300mth przebiegu zachował się podobnie. Od razu po uruchomieniu i przy włączaniu biegu próbuje ruszać do tyłu. Trudno mi uwierzyć, abym w obu mało wyjeżdżonych ciągnikach na oryginalnym oleju John Deere doczekał się dwóch takich samych nietypowych awarii. Czy ktoś też tak ma? Może to normalne w tych ciągnikach?

Opublikowano (edytowane)

W JD co prawda starszym bo bodajże 2004 rok rewers i półbiegi na linkę pod 9 tyś godzin, też odczuwam podobne dolegliwości, gdy temperatura zewnętrzna jest powyżej 15 stopni można uruchomić ciągnik i wrzucić dowolny zakres, zaś tak jak teraz lub gdy są przymrozki po uruchomieniu mogę wrzucić dowolny zakres zaś aby zmienić na inny ABC musi ciągnik się delikatnie toczyć, bo inaczej próbując wbić zakres zaczyna jechać, na D wchodzi zawsze. Po 10 minutach już robi się olej rzadszy i problem znika, też oryginalny olej JD i od dwóch lat od kiedy się pojawił zawsze był ten problem. Połówki wchodzą w miarę dobrze, czasami coś szarpnie wiadomo nie nowy ciągnik, poślizgu nie ma na rewersie i półbiegach więc to taki mankament. . Wygląda to na niepełne wysprzęglanie.

Edytowane przez kierowiec
Opublikowano

Dokładnie jak nie można tego skalibrować to już zawór do wymiany....ale raczej serwis chyba to by ogarnął.. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SzymonJD
      Witam John deere 6330 przestały działać światła po przekątnej, tzn lewa tylna i prawa przednia ta połączona z kierunkowskazem. Czy ma ktoś może opis bezpieczników w tym modelu? 
       
      Pozdrawiam
    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v