Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ciągnik Massey Ferguson 3640F 2012r mokre sprzęgła, rewers elektrohydrauliczny, sprzęgło elektryczne. Mam problem z wbiciem biegu (duży opór) na postoju, rewers w pozycji neutral wbijam bieg z oporem i ciągnik tak jakby ruszał. Lecz na rozgrzanym oleju nie ma problemu, wszystko wysprzegla i biegi chodzą płynnie.  Proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek

Kalibracja nie pomogła

Olej i filtry nowe

Olej fush agrifarm utto mp 10w40 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.10.2020 o 20:27, kamil800 napisał(a):

Oj, chciałem napisac 10w30. Moze 10w40 jest za gesty jak jest zimny a jak sie rozgrzeje to robi sie rzadszy i wszystko wraca do normy? 

10 - oznaczenie dla zimnego oleju, a 40 to oznaczenie dla rozgrzanego.

10w30 byłby porostu bardziej płynny po rozgrzaniu

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano
3 godziny temu, andrewk napisał:

10 - oznaczenie dla zimnego oleju, a 40 to oznaczenie dla rozgrzanego.

10w30 byłby porostu bardziej płynny po rozgrzani

Jeśli to olej zbyt gesty, lepki to jaki polecacie? 5w30? Są takie oleje przekładniowo-hydrauliczne? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 31.10.2020 o 12:08, Grzesiekferguson napisał(a):

Jeśli to olej zbyt gesty, lepki to jaki polecacie? 5w30? Są takie oleje przekładniowo-hydrauliczne? 

Olej jest ok, może przekładki w koszu pogięte. Mowa o sprzęgle. 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano
2 godziny temu, andrewk napisał:

Olej jest ok, może przekładki w koszu pogięte. Mowa o sprzęgle. 

Na ciepłym przy pogiętych tarczach też chyba byłby problem chyba że źle dedukuje, choć w serwisie też tak uważają i rozkładają ręce wspominali tylko coś że być może to pompka która wydmuchuje olej z koszy sprzęgłowych aby je olej nie sklejał w czasie rozsprzeglenia. Co wy na to?

Opublikowano (edytowane)

Co to za serwis? 

 

Nie zgadzasz się z ich diagnozą i dlatego im Nie powierzyles naprawy? 

 

U mnie np. W 6190 biegi chodzą sztywno po przełaczeniu na żółwia. Myślę, Że coś w skrzyni musi być nie tak 

Edytowane przez plati
Opublikowano
6 minut temu, plati napisał:

Co to za serwis? 

 

Nie zgadzasz się z ich diagnozą i dlatego im Nie powierzyles naprawy? 

 

U mnie np. W 6190 biegi chodzą sztywno po przełaczeniu na żółwia. Myślę, Że coś w skrzyni musi być nie tak 

W serwisie wykluczyli zużyte bądź powykrzywiane tarczki, stwierdzili że wszystko jest ok ze sterowaniem typu elektrozawory, hydraulika itd. jedynie mechanik podsunął tezę że może pompka która znajduje się pod spodem która odpowiada za tak jakby odmuch koszy sprzęgłowych aby nie były utopione w oleju co może podczas wysprzeglenia powodować owe pociągnięcia. Zwrócił też uwagę że te modele mają taką przypadłość że biegi w nich wchodzą z oporem. A ja poprostu chce to z wami skonsultować, być może ktoś ma tak samo i faktycznie tak musi być, czy poprostu jest coś na rzeczy. 

Opublikowano

Witam po małej przerwie znalazłem trochęche czasu aby dobrać się do tej pompki.
Rozgrzałem ciągnik aby olej był rzedszy spuściłem olej ze skrzyni zdemontowałem osłonę wału i wał i po wyjęciu pompki wyleciało jeszcze około 8-9litrow oleju z komory sprzegieł. I po odpaleniu ciągnika w celu sprawdzenia, skrzynia chodzi idealnie. Więc wszystko już wskazuje na zatopione kosze sprzęgłowe w oleju i nadmierne sklejenie przez niego tarcz. Dodałem zdjęcia pompki i prosiłbym o dokładne wytłumaczenie jej działania bo nie mogę pojąć jak ona daje radę przetransportować olej z komory sprzęgła do tylnego mostu. Poprostu którędy zasysa którędy tłoczy? Czy to dmucha powietrzem czy tłoczy olej? Pompkę już zamówiłem nową. Ale nurtuje mnie zasada jej działania. Proszę o odpowiedź

IMG_20201115_061253881_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v