Skocz do zawartości

Zetor 16245, Ursus 1634 synchronizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czym lub jak zastąpić synchronizator+hamulec synchronizatora w Zetorze 16245 lub Ursusie 1634. W przypadku zastąpienia samym go wysprzeglikiem będzie jeden wielki zgrzyt. Tylko proszę o odpowiedzi takich co się znają.

Opublikowano

Możesz wywalić synchro i będzie tak jak w starszych skrzyniach, ale w 16245 i 1634 nie masz hamulca skrzyni przez co zmiana będzie po zębach. Z drugiej strony w kilku widziałem taką modyfikację i było w miarę ok.

Opublikowano

No właśnie, jak wstawię hamulec skrzyni to wałek sprzęgłowy nie będzie mi pasować inna ilość frezów musiałbym zmienić całe sprzęgło plus koło zamachowe. Zgadza się???

Opublikowano

W tej obudowie skrzyni nie masz otworów na wałek hamulca skrzyni, wałki sprzęgłowe są takie same ale generalnie cała ta przeróbka z wywaleniem synchro jest słaba. Jak ładnie wszystko zdystansujesz w skrzyni to z synchronizatorem nie będzie problemów.

Opublikowano

Ja tam bym wolał przerobić skrzynie biegów ze zwykłych przesuwek na synchronizatory ale jak przerabiać z synchronizatorów na przesuwki to musi być hamulec skrzyni biegów bez tego nie da się wrzucić żadnego biegu na postoju a już nie mówiąc w trakcie jazdy ale nawet jak masz dobrze wyregulowany hamulec skrzyni biegów to i tak potrafi zgrzytnąć więc jak masz zrobione lepiej to nie przerabiaj na gorzej mam ursusa 1201więc wiem co to znaczy źle wyregulowany hamulec skrzyni biegów jak za mało dociśnięty to zgrzyta jak za dużo to biegi tak ciężko wchodzą że nie da się wrzucić

Opublikowano

No właśnie mam i to duże. Dwóch mechaników było i poległo w tej skrzyni i nie tylko w skrzyni. Jakiś wyjątkowe przypadki mam.

a Jak bym przełożył całą skrzynie biegów wraz z reduktorem i wzmacniaczem na "stary" typ. Czy pasowała by.????

8 godzin temu, PawelACX napisał:

Ja tam bym wolał przerobić skrzynie biegów ze zwykłych przesuwek na synchronizatory ale jak przerabiać z synchronizatorów na przesuwki to musi być hamulec skrzyni biegów bez tego nie da się wrzucić żadnego biegu na postoju a już nie mówiąc w trakcie jazdy ale nawet jak masz dobrze wyregulowany hamulec skrzyni biegów to i tak potrafi zgrzytnąć więc jak masz zrobione lepiej to nie przerabiaj na gorzej mam ursusa 1201więc wiem co to znaczy źle wyregulowany hamulec skrzyni biegów jak za mało dociśnięty to zgrzyta jak za dużo to biegi tak ciężko wchodzą że nie da się wrzucić

 

22 godziny temu, samtech84 napisał:

W tej obudowie skrzyni nie masz otworów na wałek hamulca skrzyni, wałki sprzęgłowe są takie same ale generalnie cała ta przeróbka z wywaleniem synchro jest słaba. Jak ładnie wszystko zdystansujesz w skrzyni to z synchronizatorem nie będzie problemów.

 

Opublikowano

Stara skrzynia pasować będzie, ale musiałbyś dorobić coś co by włączało hamulec skrzyni jeśli chciałbyś zostawić wzmacniacz momentu. W jednej przerobionej 1634 co widziałem pod pedał sprzęgła podłączona została 2 pompka, a do hamulca skrzyni przez cięgło został podłączony cylinderek hamulcowy i ładnie to działało. W dwóch innych 1634 nie było hamulca skrzyni, ale i wzmacniacza momentu nie było przez co nie było masy wirującej i dało się jeździć bez zgrzytów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v