Skocz do zawartości

Problemy hydrauliczne Ares 550 RZ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Chciałbym zapytać o taką rzecz.

Mam Aresa 550RZ z 2001 roku.

Rewers elektrohydrauliczny.

Mam taki problem. Jakieś 2 tygodnie temu zaczęła mi pojawiać się kontrolka od sprzęgła/rewersu po rozgrzaniu i w momencie zmian kierunku jazdy lub przy ruszaniu - ta akumulator z piorunem. Ruszanie ze sprzęgła i rewersu przestało być płynne. Miałem wyciek z multizłącza od ładowacza więc po naprawie sprawdziłem poziom oleju i było trochę więcej niż minimum. Olej uzupełniłem i ogólnie problem ustąpił poza tym, że około 30% zmian kierunku jazdy i ruszania (czy to zimny czy rozgrzany) ciągnik na pół sekundy dosłownie piszczy i oczywiście kontrola STOP w połączeniu z kontrolką niskiego ciśnienia oleju w tym samym czasie. 

Ale dalej...

Dzień przedu uzupełnieniem oleju w skrzyni przestawał pokazywać mi prędkość jazdy. Na początku wskazania znikały na chwilę. Po przejechaniu kilku kilometrów, czyli rozgrzaniu, chwilę to włączał wskazania to wyłączał i wyłączył do końca dnia. Dodam, że w polu tego nie wyłapywałem ale na drodze słychać, że w momencie znikania wskazań zaczyna jakby mocniej coś wyć w skrzyni - pompa? W momencie włączenia się wskazań prędkości wycie cichnie. Nie jest to potężna różnica ale wyczuwalna. Z każdym dniem po pierwszym uruchomieniu na zimno czas działania wskazań jest coraz krótszy. Po zniknięciu wskazań prędkości widzę, że chyba przedni napęd jest spięty na stałe? Przy hamowaniu np hamuje ale kontrolka załączonego napędu się nie włącza co na zimnym ma miejsce...

Dodam, że półbiegi normalnie działają ale zauważyłem, że przy zmianie półbiegów skrzynia chodzi płynniej, bardziej miękko. Przy zmianie samych biegów z kolei również jest płynniej ale tak jakby po wrzuceniu wyższego biegu skrzynia reaguje z 1-2 sekundowym opóźnieniem. Olej Fuchs, ma około 700 godzin. Nie wiem czy to może mieć wpływ ale ubywa mi płynu hamulcowego i to pewnie ląduje w skrzyni a od wymiany oleju hydraulicznego dolałem łącznie jakieś 3-4 litry.

Przejrzałem tematy i wynikałoby z nich że moduł ale to wycie bardziej na problemy hydrauliczne nakierowuje no i półbiegi normalnie działają....

Przerabiał to ktoś? Czy dalszą jazda póki serwis nie będzie działała na niekorzyść? Najlepiej pewnie zmierzyć ciśnienia ale muszę zaopatrzyć się w sprzęt...

Pozdrawiam

 

Edytowane przez zasimex
Opublikowano

co do braku wskazań prędkości to jak przestaje Ci wskazywać to zapina przedni napęd, stąd wycie, na polu mała prędkość i miekkie podłoże i nie słychać, lepiej to ogarnij bo to nie zbyt zdrowe dla napędu.

Opublikowano

Koledzy,

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Wszyscy zapewniali (łącznie z serwisem Claas), że nie może być to czujnik prędkości jazdy znajdujący się zaraz za rozdzielaczem hydrauliki zewnętrznej. Ich zdaniem jeżeli się zepsuje to nie działa w ogóle, okazało się, że winnym zamieszania był jednak owy czujnik. Po rozgrzaniu się przestawał odczytywać prędkość koła w skrzyni. Mierzony opór na zimnym powinien prawdopodobnie wskazywać 450 Ohm (według elektronika po rozgrzaniu ta wartość może wynosić +/-20%). Zamiennik kosztuje około 100, oryginał około 400 zł w serwisie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v