Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?

Opublikowano

prawdopodobnie przednia pompa od hydrauliki jest do regenarcji , albo co najgorsze druga tez znajduje sie ona w srodku skrzyni biegów jej funkcja jest podanie oleju do popy głownej znajdujacej sie z przdu ciagnika.Przednia pompa zkłada sie z kilku małych tłoczków a pompa ze skrzrni biegów jest złozona z dwóch kół zebatych. Niestety nie jest to tania impreza ;) .Na twoim miejscu sprubowal bym zregenerowac narazie tylko przednia pompe i wtedy zobaczyc jak to bedzie dzialac

Opublikowano

witam kolego sprawdź stan oleju na zapalonym silniku ktoś też miał podobny problem że mu podnośnik szarpał okazało się że miał za mało oleju w skrzyni a sprawdzał stan na zgaszonym silniku. Więc radzę sprawdzić stan oleju niż zaraz brać się za rozbieranie ciągnika jeśli stan będzie ok radzę sprawdzić ciśnienie jakie pompa podaje

Gość maciek08
Opublikowano

Na początek zacznij od poziomu oleju. Znajomy też ma 3130 i na początku wspomaganie mu sie jakby zacinało i cieżko kręciło sie kierownica bo miał za mało oleju. Niewiem czy z podnośnikiem coś się wtedy działo

Gość maciek08
Opublikowano

Nazwy nieznam ale olej był u niego ''zielony'' jakis. Weź troche tego oleju i wg koloru można dobrać. Ja tak do kombajnu kupowałem bo miałem czerwony a nieznałem marki i w sklepie tak dobrałem.

Opublikowano

Po kolorze to sobie mozesz buty dobrac a nie olej do ciagnika. Chlopaki nie rozwalajcie mnie takimi wypowiedziami bo sie pogrążacie calkowicie. Olej w skrzyni ma byc hydrauliczno-przekladniowy spelniajacy norme J20C i tego nalezy sie trzymac. Po drugie ten olej nalezy wymieniac co 1000 mth a filtry co 500. To nie jest "60" ze jeden olej na cale zycie a potem narzekanie ze JD sie psuje i droga naprawa bo za takie gadanie to bym dał w morde.

Opublikowano

najważniejsze wymieniać oleje filtry a nie będzie się psuć jeśli ktoś od początku dobrze serwisował Jd to przez całą eksploatacje nie będzie nic naprawiać jedynie części zużywające się końcówki kierownicze,opony itp.

Opublikowano

Witam! Również posiadam model 3130 od 8lat. I co nie co mogę podpowiedzieć. Męczyłem i męczę się ciagle z hydrauliką,po zakupieniu traktora wymieniłem po paru tyg wewnętrzną(zasilającą) pompę.

Najważniejsze to wymieniać systematycznie filtry! w tym modelu nie polecam kipowania przyczep, ogólnie oszczedzać wyjścia hydrauliczne! czemu? filtry w naszych JD są strasznie czułe, kipując przyczepy (niekiedy pozyczone)byłem zmuszony 3 razy w roku wymieniać filtr główny i oleje!

Stosować dobry! olej najważniejsze aby nie był za gesty- wtedy traktor gdy jest zimny słabo podnosi!Polecam i nawet servis poleca Titan Hydramot

Problemy z podnoszeniem

jest kilka filtrów jeden główny pod tylnym mostem, obok niego jest długi rurkowy filtr od pompy zasilajacej, w pompie głównej 43cm3 jest również filtr z metalowej siateczki również wypada go wyczyścic.

jeżeli filtry są czyste i dalej problemy z podnoszeniem najlepiej sprawdzic ciśnienie układu( zegar do 20barów podpinamy pod wykip)wynik powyżej 10bar jest odpowiedni.

Gdy ciągnik tylko słabo podnosi (a inne hydrauliczne rzeczy działają odpowiednio) usterką mogą być walnięte uszczelniacze na tłoku podnośnika,wtedy również traktor po zgaszeniu bedzie opuszczał maszynę. Można to naprawić bez zdejmowania kabiny. Aby zobaczyć czy to własnie taka usterka należy odkręcić korek wlewu oleju i podnosząc maszynę do góry obserwować czy olej nie rozchlapuje się z cylindra tłoka podnosnika. Jeżeli to taka usterka polecam oddanie całego cylindra do zakładu zajmującego się naprawiniem pomp(mam namiar na taki)założą uszczelką z fibry. Wychodzi naprawa o wiele taniej, i w przypadku porysowanego cylindra jest to najlepsza opcja, gdyż ja wymieniałem na zestaw naprawczy od JD i nowe uszczelniacze padły po 2 miesiacach.

 

 

Obecnie mam dalej problem z podnoszeniem gdyż po odkręceniu filtra na pompie głównej i wsadzeniu go ponownie ciśnienie jest powyżej 10bar gdy ciągnik popracuje z 2 dni ponownie ciś spada do 5 bar. Ponowne wyjęcie i wsadzenie filtra ciś 10bar.I tu zwracam się z prośbą może wiecie co to za przypadłość?

Jeżeli macie jakieś inne usterki piście śmiało po tylu latach obcowania z tym traktorem mogę pomóc. :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Filtr znajduje się od dołu pompy głównej będą tam 2 duże łby śrub na klucz 30 i 32 obok siebie. Z jednej śruby wychodzi wężyk. 2 śruba klucz 32 właśnie tam znajduje się filtr trzeba go wyciągnąć(przydadzą sie małe palce)w środek tego filterka wchodzi sprężyna. Z powodu słabego dostępu najlepiej odkrecić również tą śrubę z wychodzącym wężykiem(tylko ostrożnie aby nie pogubić cześci które są w środku sprężyna tłoczek, i malutka podkładka.

Opublikowano
-_- wydaje mi się, że kolega @Heyder najlepiej opisał problem, wiesz mi na pewno ma ten ciągnik i wie co pisze, a nie co to tylko słyszeli, że w sąsiedniej wsi jakiś gospodarz miał podobny problem to sprzedał JD 3130 na złom i kupił sobie nowego Fendta :D za 250 tys. na 15 ha, unikaj takich doradców, przed wpakowaniem się w kosztowny remoncik z pompami hydrauliki to ostateczność, wbrew opinii kibiców z sąsiedniej wsi, te pompy właściwie eksploatowane są bezawaryjne :o sprawdź poziom oleju na pracującym silniku, przczyść filtry lub wymień jeżeli zajdzie taka konieczność, w przewodach hydrauliki są jeszcze zawory zwrotne takie kulki ze sprężynkami :huh: być może podszedł tam jakiś papruch i puszcza delikatnie olej :blink: mam JD 3030 SL od 2004r i jest katowany niekiedy ale to znosi i wzbudza ogólny podziw :rolleyes: dwa razy nie chciał mi tylko opuścić pługa ale dzięki pomocy kolegów na forum i z tym się uporałem :)
Opublikowano

Witam kupiłem niedawno john deere 2140 bez przedniego napedu 80 rok jest to moj pierwszy john deere wiec szczeze powiem ze nie mam zielonego pojecia o nich i mam powazny problem,siałem w polu idzie wszystko pieknie ładnie ale po godz moze dwuch dopnosnik słabo podnosi a jak podniesie to okropnie szarpie az ten siewnik mało sie nie rozleci druga sprawa jak tak sie stanie to i wspomaganie mi nie działa krece w prawo czy w lewo jedzie prosto wogule nie reagule wspomaganie ledwo do domu zjechałem z pola dopiero po jakims czasie:-( jak mu przegazuje tak pozadnie do zadziała ale spadnie z obrotów i znowu to samo prosze o jakas rade co mam zrobic czy pompa któras mi siadła bo z tego co wiem jest dwie pompy i wcale one tanie nie sa czy moze poprostu jest zapowietrzony bo wymieniałem przewody olej mam na maxa nawe powiem ze troche ponad na zapalonym silniku oczywiscie sprawdzałem prosze o rade ?????

Opublikowano

Pół biegi działaja bez problemu i WOM tez słyszałem ze moze być to wina filtrów wiec kupiłem filtry i ten hydrauliczny pod spodem tez i nic to niedało a na dodatek podobno jest jeszcze jakis filtr gdzies w nim ale nie mam pojecia gdie przygladałem sie ostatnio z godzine i ja tam nic nie widze zeby jeszcze jakis filtr był, a moze jest zabrudzony smok co zasysa olej tylko gdzie on jest gdzie sie to znajduje nie mam pojecia .Moim zdaniem to nie moze byc wina pompy bo jezeli pompa by była zepsuta to i na zimnym oleju by sie tak działa a jest dobrze rozgdzeje sie i koniec jak chodzi na pełnych obrotach wszystko działa a jak a wolnych to koniec nie wiem juz sam co mam robic z tym problemem czy mechanik go czeka czy sam znajde przyczyne moze mi ktos cos podpowie co zrobic z tym gdziesz szukac przyczyny i od czego zaczac ????????

Opublikowano (edytowane)

Witaj ja mam 2850 ale co w sprawie hudrauljki to chyba to samo tu masz link do smoka ssącego nr 46.51

http://www.fotosik.p...33878db887.html

a co do chudrauliki to sprawdż na gorącym oleju czy wzbiorniczku nad pompą gówną jest olej bo ona musi być doładowana olejem stej pompy ze skrzyni i jeszcze morzesz sprubować zaslepić orbitrol wulkładzie kierowniczym bo umnie była jego wina.

Edytowane przez maxrolnik
Opublikowano

Tak jak kolega pisze sprawdź zbiornik oleju nad pompa czy jest tam olej dalej a może najpierw luknij na odpalonym silniku czy masz stan oleju, jeśli układ niskiego ciśnienia (półbiegi, WOM) działają poprawnie to nie musisz martwić się o ten drugi filtr (ssak) który siedzi w nim bo jest on jeszcze w dobrej kondycji. Sprawdź manometrem jakim jakie ciśnienie podaje pompa możesz wpiąć się w wyjście hydrauliki z tyłu traktora powinno być 190 bar, przyczyn w JD może być wiele i często może być to głupotka totalna jak zablokowany jakiś zawór przez brudy, Hydraulika w JD nie jest prosta i ja sam jeszcze w swoim traktorku jej nie rozwikłam bo mam problem jeszcze

Opublikowano

Powiem tak wczoraj robiłem w polu noi stało sie tak jak zawsze i zrobiłem tak jak mówicie dolałem tego oleju to zbiornika nad pompa duza, widac ze jest w niej olej ale czy musi byc ,pełniutki pod sam korek czy jak bo u mnie to jest gdzies tak z wieksze poł a co najlepsze leje ten olej i nic nie przybywał gdzies ten olej szedł i szedł .To do tego smoka to od srodka kabiny trzeba sie dostac <sprawdzic orbital tzn jak to zrobic i gdzie to jest bo naprawde jestem zielony jak ten ciagnik ;-)????

 

Powiem tak wczoraj robiłem w polu noi stało sie tak jak zawsze i zrobiłem tak jak mówicie dolałem tego oleju to zbiornika nad pompa duza, widac ze jest w niej olej ale czy musi byc ,pełniutki pod sam korek czy jak bo u mnie to jest gdzies tak z wieksze poł a co najlepsze leje ten olej i nic nie przybywał gdzies ten olej szedł i szedł .To do tego smoka to od srodka kabiny trzeba sie dostac <sprawdzic orbital tzn jak to zrobic i gdzie to jest bo naprawde jestem zielony jak ten ciagnik ;-)????

 

A co do stanu oleju to jest ho ho ponad max na zapalonym olejuten orbital co to i gdzie to i jak to zaslepic ????

Opublikowano

Kolego ja zrobiłęm to tak założyłem przezroczsty wężyk naprzukłąd pasuje od dojarki i jak rozgrzeje ci się olej to on musi cały czas wpływać do chłodnicy olej a pużniej wraca do skrzyni a co do dolewanja oleju to masz styłu kabiny wlew a co do filtra ssącego to musisz spuscić olej ze skrzyni a filter znajduje się styłu przy tylnim moście z prawej strony tak jak nazdjęciu przyjży się pozdrawjam .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
    • Przez Bialy_3425
      Witam Panowie  
      Pacjent John Deere 1640. Mam problem z hydraulika. Jak się nagrzeje to szarpie. Po chwili odpoczynku działa normalnie. Kolejny problem to szukam uszczelki odpowietrznika pod kabina który znajduje się przy przełączniku pół biegów i wom (zdj w załączniku od czego i jak wygląda)
      Czy przez tą uszczelkę może wylatywać płyn z zbiorniczka od sprzęgła (DOT4)  ?





×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v