Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

mam propozycje kupna ciagnika w dobrej cenie  jak w temacie ,ale trzeba go zarejstrowac jako zabytek(jeszcze nie zgłebiłem dlaczego ) z jakimi ograniczeniami wiaze sie taka rejestracja? bede mógł nim normalnie pracowac w polu i poruszac sie po drogach publicznych? na co zwrocic uwage ?bede wdzieczny za kazda odpowiedz bo nie chciałbym sie wpiepszyc w jakis syf.

Opublikowano

Ciągnik zarejestrowany jako zabytek możesz używać do normalnych prac polowych itp. oraz poruszać się po drogach publicznych.

Na ubezpieczenie OC dla ciągnika zabytkowego powinna być ulga.

Robisz przed rejestracją przegląd techniczny dla pojazdów zabytkowych (potrzebne będą dokumenty od konserwatora zabytków i rzeczoznawcy). Jeśli traktor będzie używany do celów prywatnych, niezarobkowych, to przegląd techniczny będzie bezterminowy. 

Aby wyjechać ciągnikiem zabytkowym po za granicę Polski, będzie potrzebna pisemna zgoda konserwatora zabytków.

Ciągnik zostanie wpisany do rejestru pojazdów zabytkowych.

Pojazd musi być cały czas sprawny technicznie. Nie można w nim wprowadzać żadnych zmian konstrukcyjnych i wizualnych. Dopuszcza się za zgodą konserwatora zabytków, wprowadzenie zmian, na takie jakie występowały w produkowanych seryjnie ciągnikach, np.: montaż ładowacza czołowego, takiego jaki był montowany na tym ciągniku w latach jego produkcji, tak samo z montażem kabiny itp.

Ciągnik zabytkowy musi mieć główne podzespoły oryginalne, czyli silnik, skrzynia biegów, tylny most itp.

Dlaczego chcesz zarejestrować MF255 na zabytek? Ciągnik nie ma dowodu rejestracyjnego?

Może być problem z zarejestrowaniem MF255 na zabytek, gdyż jest to ciągnik  jeszcze bardzo popularny. Nie jestem pewien ale ciągnik musi mieć minimum 35 lat aby móc to zarejestrować na zabytek.

Opublikowano

bergman31dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

nie wiem dlaczgo trzeba zarejstrowac na zabytek ale tak mi powiedział sprzedający,chodzi o jakiąs sprawe spadkową(nie wiem do konca) a moze po prostu nie ma dowodu ,a w takim przypadku  bez dowodu da sie jakos zarejstrowac ciagnik normalnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v