Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa? Bo to nie musi oznaczać problemu z hamulcami.

- po wciśnięciu sprzęgła lub wyrzuceniu na neutralny natychmiast staje?

- ciężko się toczy?

- nie chce skręcać. Przednie koła skręcają ale widać, ze ciągnik chce jechać prosto?

Opublikowano
9 godzin temu, hubertuss napisał:

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa?

Mam  3 problemy

Czasami (ale nie zawsze), gdy ciągnik jedzie na 4. biegu z prędkością większą niż 20 km / h, ciągnik sam, bez naciskania hamulców, zaczyna hamować, aż czarny dym wydostanie się z układu wydechowego i zatrzyma się. Następnie włączam 3. bieg i przy niskich obrotach poruszam się powoli i idę normalnie.

I nawet kiedy naciskam hamulce, ciągnik hamuje, ale po zwolnieniu pedału pozostaje hamowany. A im mocniej naciskał, tym trudniej było poruszać się ciągnikiem. Czasami muszę nawet cofnąć się nieco do tyłu, a następnie zwolnić hamulce.

I jest jeszcze jeden problem, podczas pracy w polu nie jest widoczny, ale kiedy jadę do tyłu na podwórku, widać, że przednie koła są zablokowane, dzięki czemu pozostają czarne paski na asfalcie. Kiedy idę naprzód, wszystko wydaje się w porządku.

 Jestem więc bardzo zadowolony z ciągnika, chociaż kupiłem go tanio 1,5 roku temu, ale w bardzo zrujnowanym stanie. Stopniowo naprawiam, ale nie zawsze rozumiem zasady pracy, zwłaszcza hydrauliki.

Opublikowano

W tym ciągniku masz rozdzielacz do hydrauliki niskiego ciśnienia 17bar, zasila ona sprzęgła półbiegu, przedniego mostu, blokady przedniego mostu, hamulców. Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Hamulce masz umieszczone w pachwinach przed zwolnicami. Tam bym szukał przyczyny. Niedziałający półbieg to również nie muszą być duże koszta, na wymianie tarcz i uszczelnieniu siłownika pewnie się obejdzie. Hydraulika niskiego ciśnienia musi być w tym ciągniku sprawna w całości inaczej nie dojdziesz końca z usterkami. 

Jeśli chodzi o spalanie oszczędne bydle nie jest 12 do 16l/mth 

Opublikowano
1 godzinę temu, hubertb napisał:

Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Nie w moim ciągniku. Dzisiaj odłączyłem wąż blokujący w pobliżu przedniej osi. Po naciśnięciu pedału blokady olej zaczyna pod ciśnieniem. Po podniesieniu pedału nie ma oleju.

Opublikowano
15 godzin temu, Wolodymyr napisał:

Wczoraj podniosłem tylne koło za pomocą podnośnika, ustawiłem skrzynię biegów w położeniu neutralnym.Jeśli silnik nie pracuje, koło obraca się ręcznie. Jeśli uruchomisz silnik, nie będzie on już przewijał, zablokowany. Wyłącz silnik, a koło już się kręci

Dzisiaj odkręciłem wąż napędowy przednich kół i zrozumiałem, dlaczego tylne koło zostało zablokowane podczas uruchamiania silnika. Zawór napędu na przednie koła jest uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia oleju w pozycji zamkniętej.

Okazuje się, że mam napęd na przednie koła z włączonym silnikiem. Ale prawdopodobnie nie wpływa to na problemy z hamulcem w moim ciągniku

Opublikowano
32 minuty temu, hubertb napisał:

Dobra, dalej jak zasilane są pompy hamulca ? 

W wężu doprowadzającym olej do chłodnicy hydraulicznej znajduje się wpuszczany łącznik z małym otworem 1,5-2 mm

запитка насосыв.png

Opublikowano

Przyczyną samoczynnego hamowania może być półbieg. Przy spadkach ciśnienia sterującego włączają się w nim dwie funkcje (dwie prędkości ) jednocześnie, efektem czego jest blokowanie ciągnika.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Tak może to być problem z półbiegiem i załączeniem jak gdyby dwóch prędkości na raz.

Ten ciągnik na pewno nie ma problemów z blokadą. Nie ma żadnych objawów spowodowanych stałym załączeniem blokady, czyli problemów ze skręcaniem.

Co do tego, że przy cofaniu ciągnik zostawia czarne ślady to już widzę doszedłeś. Napęd się nie rozłącza. Pamiętaj, że opony przód i tył musza być takie same/ rozmiar jak producent zaleca. Muszą tez być takie same wysokości bieżnika. Ciśnienie powietrza w kołach tez jest istotne.

Jeśli chodzi o hamulce to tu jest grubsza sprawa. Przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju najlepiej podczas jazdy kiedy zaczyna hamować. Bo może być to problem załączonych razem dwóch półbiegów a może to być jakiś problem z hamulcami. Możesz rozebrać i sprawdzić pompki hamulcowe czy nie są uszkodzone i czy czasami olej nie przedostaje się przez nie samodzielnie hamując ciśnieniem wytworzonym w układzie hydraulicznym anie przy pomocy twojej nogi.

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej. Pamiętaj tylko, że przy próbie jazdy masz hamulec na jedno koło wtedy.

Jeśli to problem z półbiegami to ci nie poradzę. Bo się nie znam na tym. Półbieg ,bieg bez sprzęgła pod obciążeniem załączany jest w tym ciągniku mechanicznie czy elektronicznie? Choć raczej wątpię by elektronicznie bo to stary sprzęt.

Rozumiem, ze olej w skrzyni masz taki jaki zaleca producent. I filtry też wymienione.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej.

Zrobił to, odkręcił wąż od pompy hamulcowej, założył gumowy wąż i wpuścił go do kanistra. Olej jest dość silny, na filmie jest przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Później, gdy druga ręka już zwiększyła prędkość, palec nie był już w stanie utrzymać ciśnienia oleju.

 

Jest to największy problem w moim ciągniku, kiedy hamuję ciągnik zatrzymuje się normalnie, ale kiedy zwolnię pedał hamulca, ciągnik pozostaje hamowany. A im mocniej hamowałem, tym trudniej było się poruszać. Muszę nawet trochę się cofnąć, aby hamulce zwolniły koło.

 

Opublikowano

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole? Czy między hydrauliką ciągnika a pompa hamulcową?

Nie jestem pewien czy nie jest tak, że masz problem z samymi hamulcami przy kołach. Być może coś jest za bardzo zużyte i hamulce tak jakby za bardzo się zaciskają i nie chcą odbić. Tutaj racze nie problem z hydrauliką bo ciągnik musi wykonać ruch do tyłu. By hamulce odblokować. Bardziej mi się wydaje, ze to problem z częściami obrotowymi gdzieś przy samych hamulcach.

Spróbuj napisać do @Mariusz (ZDUN) on jest mechanikiem może ci podpowie @Mariusz (ZDUN)

Opublikowano
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole

Więc, jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole.

Opublikowano (edytowane)

To chyba jeśli nie naciskasz pedału to olej nie powinien przez niego lecieć w ogóle. Rozbierz pompę hamulcowa lub pompy jak są dwie i sprawdź czy tam wszystko w porządku. Jeśli pompy są w porządku to nie wiem trzeba szukać z tyłu przy kolach w hamulcach czy coś nie tak. Więcej ci nie za bardzo pomogę bo nie wiem.

Co się dzieje jak jedziesz szybciej do tyłu i zahamujesz? Da się dalej jechać do tyłu czy trzeba ruszyć do przodu by rozlokować?

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano
2 godziny temu, hubertuss napisał:

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

2 godziny temu, hubertuss napisał:

 

Spróbuję jutro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v