Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem głownie z elektryka bo po odpaleniu nie działa mi w ogóle prawa konsola oraz bordinformator. Chciałem sprawdzić elektrykę tylko jak sie najlepiej za to zabrać bo nie ma tam dojścia. Poproszę o jakieś rady. 

Opublikowano

Po prawej stronie pod zegarami masz bezpieczniki odchyl ten panel w kierunku przedniej szyby i masz ladne dojscie, dodatkowo bedziesz mial pokrywke, gdzie kazdy,bezpiecznik powinien byc opisany

Opublikowano

Właśnie myślałem nad tym ale czarno to widze, bo jak rozumiem kontrolki na tym bocznym panelu na odpalonym silniku powinny świecić? 

Opublikowano

Powinny i nie powinny zależy oczywiście jakie... jak otworzysz pokrywkę z bezpiecznikami to przede wszystkim sprawdź te bezpieczniki. Dalej tą całą płytę idzie przecież podnieść tylko trzeba odkręcić śrubę po jednej stronie a za drugą część łapiesz i podnosisz od spodu są kostki.

Opublikowano

u mnie niestety zero reakcji czy na bordinformatorze czy tej konsoli. mam pytanie jeszcze odnośnie gdzie znaleźć panewki do tych "grabek" nad wytrząsaczami i tych list domłacsjących na klepisku, bo u mnie ich nie ma. czy je można w każdej chwili zamontować czy to jakieś inne klepisko musi być?

Opublikowano (edytowane)

No to sprawdź masę i zasilania to na początek. Dodatkowo sprawdziłbym przekaźniki wiem, że któryś z nich na pewno jest oznaczony jako +15 czyli napięcie odłączane. Te grabki to jak domniemywam wytrząsacz aktywny 0006000480 zapytaj w jakimś np. granicie albo w serwisie. Listwa domłacająca jest jedna na klepisku z tego co pamiętam i można ją dołożyć. 

Edytowane przez Dawid1146
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie, jak najlepiej wyjąć klepisko, i jeśli ktoś mógłby to fajnie jakby dodał zdjęcie jak ma zamontowane te listy domłacające. Pozdrawiam

Opublikowano

Udało mi się trochę naprawić, głownie okazało się że krańcówka nie łączyła. Pozostał jednak problem z tą funkcją stop która powinna się świecić i piszczeć a w ogóle się nie załącza, jak się za to zabrać i co sprawdzić w pierwszej kolejności? 
Drugi problem to że nie pokazuje w ogóle wysokości koszenia, gdzie powinien się znajdować czujnik odpowiadający za to bo coś słyszałem ze przy siłownikach od podnoszenia a u mnie nic tam nie ma:/

Opublikowano

Musisz załączyć heder i młocarnie aby sie świeciły kontrolki awaryjności, można na wyłączonym silniku, jak nie bedzie działało to sprawdź czujniki od tych dźwigni.

Opublikowano

czujniki awaryjnosci działają i świeca, ale nie świeci ten duży stop i nic nie piszczy a powinno. i właśnie z tym mam problem jak to rozwiązać

Opublikowano

Witam, wcześniejsze problemy rozwiązałem został tylko jeden. Założyłem siłowniki do wysuwania motowideł wszystko działa z tym wyjątkiem że rozdzielacz w ogóle nie "trzyma" można siłowniki wepchać i wypchnąć rekami. Wszystko jest podpięte pod ta wolną sekcje w oryginalnym rozdzielaczu. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?

IMG_20200701_133952.jpg

Opublikowano (edytowane)

Świetne rozwiązanie. Nie pamiętam jak się nazywa ten typ zaworów, ale potrzebujesz taki, który otwiera się dwustronnie przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Tzn. tak jakbyś założył dwa zawory zwrotne o pewnym ciśnieniu otwarcia na jeden przewód - jeden bezpośrednio w przewód, przepuszczający w jednym kierunku; drugi równolegle do niego przepuszczający w kierunku przeciwnym. Wtedy będziesz mógł przesuwać nagarniacz tylko jak użyjesz odpowiednio dużego ciśnienia, nie wystarczy wtedy siła grawitacji czy dłoń.

Możesz spróbować zaadaptować taki od siłownika otwarcia rury wysypu. Ta sama zasada działania, może uda ci się wyrwać od kogoś z rozbiórki. :) Jeden lub dwa - zależy jak rozwiązałeś podłączenie siłowników.

 

To teraz ja mam prośbę. :D Podeślesz zdjęcia jak rozwiązałeś napinacz łańcucha napędu nagarniacza? Sam chciałem dołożyć do swojego wysuw nagarniacza w oparciu o siłowniki elektryczne, tylko nie widziałem jak można rozwiązać sprawę napinacza bez zbędnych kombinacji.

Edytowane przez uzytkownik77
Opublikowano

Zapewne masz na myśli zamek hydrauliczny, myślałem nad tym jednak to dodatkowy koszt i przeróbki a a przecież rozdzielacz powinien spełniać tą samą funkcję. Napinacz nagarniacza pozostał oryginalny i nie wykonywałem tam żadnych przeróbek. Pozdrawiam

Opublikowano

To niestety nie pomogę. Tak to jest oryginalnie wykonane i takiego rozwiązania wymaga budowa tego typu elektrozaworów/rozdzielaczy w przypadku siłowników dwustronnego działania. Trzymam kciuki, oby udało Ci się wymyślić jakieś inne rozwiązanie.

Opublikowano

Bez zamka i odpowiednich siłowników połączonych szeregowo nie zadziała. Będzie ci się nagarniacz ukosował tzn. ten siłownik co będzie miał lżej to wysunie. Masz w instrukcji napraw schemat hydrauliki i tak powinno być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v