Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź kulki na wodziku i same wodziki czy nie są już podrobione rowki na nich. Może być też tak, że podrobiły się troszkę zęby jak słabo się zazębiały i teraz wada się pogłębia. Ściągnij pokrywę i wybij wodzik od jedynki i wstecznego. Zobaczysz stan kulek (śrutów), samych wodzików oraz kół zębatych. Tylko nie POGUB tych kulek!

Edytowane przez master20002
Opublikowano (edytowane)

Panowie, potrzebuję porady. Obudowa sprzęgła po lewej stronie robi się gorąca - pewnie łożysko do wymiany. Pytanie moje jest - czy do wymiany tego trzeba ściągać duże koło?

Edytowane przez skoczmen
Opublikowano

ja tez tak mialem w zeszlym sezonie jak konczylem trzeba bylo trzymac reka wajche i wtedy dalo rade jechac a wina byl obrobione kolo zembate i wykruszony zab z walka posredniego

Opublikowano (edytowane)

mariusz27 ma pelna racje. tez tak mialem. To jest jeden walek zespolony od pierwszego biegu.masz zeby wykruszone na brzegach w tym zab i wyskakuje. Moze uda Ci sie dociac musisz bardzo uwazac aby wiecej ich nie wyciac.Jesli myslisz o wymianie pamietam ze bylo duzo roboty(a u mnie problem z wyjeciem tego walka) bo jest na samym dole skrzyni

Edytowane przez karol210
Opublikowano

Jakiś czas temu prosiłem o radę dlaczego wyskakuje mi I bieg pod obciążeniem i zgodnie mi poradzono że przyczyną był wał pośredni ( ten najniższy wałek w skrzyni) -właściwie teraz już kompletnie nie było I biegu - ścięte wszystkie tryby na wałku- poradzono mi żeby wyciągać tylko górne wodziki i dolny wał- jednak muszę powiedzieć że wyciągnięcie wału głównego zajmuje +- 10 min i wtedy jest duuuużo lepsze dojście do wału pośredniego- nie należ też zapomnieć o odkręceniu tarczy hamulcowych- dzięki czemu cała operacja trwała 6h łącznie z wizytą w sklepie po części. Teraz wszystko działa bardzo płynnie jak w zupełnie nowej skrzyni! ;) Mowa oczywiście o Z-056

  • Like 1
Opublikowano

Remont kapitalny skrzyni mnie czeka i pytanie takie - wyjeżdżał ktoś osią z kołami i skrzynią spod bizona? Do przyszłego sezonu daleko, a skrzynię chciałbym porządnie zrobić więc inna będzie robota jak będzie wszystko na wierzchu a nie robota na macanego

 

Remont kapitalny skrzyni mnie czeka i pytanie takie - wyjeżdżał ktoś osią z kołami i skrzynią spod bizona? Do przyszłego sezonu daleko, a skrzynię chciałbym porządnie zrobić więc inna będzie robota jak będzie wszystko na wierzchu a nie robota na macanego

Opublikowano (edytowane)

Nikt kogo znam nigdy nie wyjeżdżał skrzynią spod kombajnu. Jak odkręcisz belkę poprzeczną, belkę nad skrzynią i wywalisz gardziel jest dość dobry dostęp. Fakt, jak się dłużej kuca lub klęczy pod kombajnem to kolana dokuczają ale da się przeżyć. Tylko nie kup sobie indyjskich części, bo tego pełno po agromach.

Edytowane przez master20002
Opublikowano
Mareczek78 uwierz mi, że poświęcony czas no rozkręcane wszystkiego w sposób jak Ty to chcesz zrobić wystarczy żeby rozebrać wszystko i solidnie z powrotem włożyć i zamontować bez wyjeżdżania skrzynią a tak jak kolega wyżej pisał dojście jest całkiem dobre i wszystko widać ,wystarczy wiedzieć co jak po kolei rozbierać... Powodzenia! ;)
Opublikowano

Koledzy mam poważny problem ! Otóż przy cofaniu bizone 56 chyba na przyspieszeniu ... wcisnąłem sprzęgło coś delikatnie chrupnęło i przestały działać biegi , nie działa 1,2,3 oraz wsteczny . Biegi wchodzą normalnie , prosiłbym o poradę jak to naprawić i co to może być ? Dziękuję !

Opublikowano

miałem podobny przypadek ale jak sie zakopałem i poszło kolo pośrednie biegu wstecznego

ale skoro u cb nie ma w ogóle biegów to raczej półoś

dekiel do góry i działaj w ciemno ciężko dużo powiedzieć

Opublikowano

Witam Panowie. Czeka mnie wymiana łożyska i simeringu na wałku sprzęgłowym w skrzyni. Moje pytanie jest takie, czy po rozebraniu sprzęgła z lewej strony dam radę wjechać wałkiem do skrzyni i tam wymienić łożysko i simering?

Opublikowano

Dasz radę. Ściągnij sprzęgło i obudowę, obudowę wałka, a wałek Ci sam wyskoczy jak delikatnie pociągniesz. Żeby złożyć to z powrotem ściąg pokrywę skrzyni, żeby wałkiem sprzęgłowym trafić w wałek w skrzyni (łożysko igiełkowe) i nałóż na to łożysko smaru bo zanim olej do niego dojdzie to może cierpieć. Jak masz grubsze ręce to wygodniej jest też wysunąć w prawo delikatnie wałki od wodzików.

Opublikowano

Witam zrobiłem remąt skrzyni biegów w moim bizonie i pojawił się mały problem.Chodzi mi o wodzik 2 i 3 biegu z jednej strony ma on 2 wycięcia a z drugiej 1.Problem polega na tym którą stroną włożyć go do góry i czy to ma jakieś znaczenie.

Opublikowano

Witajcie Panowie! jestem nowy na forum i pierwszy rok posiadam bizona. Wysiadł mech. różnicowy bo na początku coś trzeszczało, później nawet blokowało mi prawe koło i zaczęły wyskakiwać biegi- konkretnie pierwszy bieg. Bardzo proszę o Waszą opinię i porady, co z tą skrzynią należałoby zrobić, aby to wszystko jakoś znów sprawnie działało. Mam plan sam to rozebrać, ale nie bardzo wiem, jak się za to zabrać. Dodam jeszcze, że przez pierwsze dni koszenia skrzynia nie sprawiała problemów, nie wyrzucało biegu, jednak czasami ciężko było włączyć bieg, jeśli jeździłem na 2 i na 3 to z kolei był problem z 1 biegiem i odwrotnie. pozdrawiam!

Opublikowano

ok. dziękuję. czyli wydaje sie, ze czeka mnie remont całej skrzyni. ile mogą kosztować części tak mniej więcej i czy aby powyciągać te tryby i widełki trzeba demontować obydwa koła i wyjmować półosie? słyszałem, ze chcąc wyjąć mechanizm różnicowy ze skrzyni, należy wysunąć lewą półoś. Czy to prawda:D??

Opublikowano (edytowane)

Koła trzeba ściągnąć, żeby wysunąć półosie. Inaczej nie wyciągniesz dużych kół. Ściągasz hamulce, wysuwasz małe półośki i mechanizm spadnie. Wcześniej dobrze jest ściągnąć gardziel bo inaczej to porażka i odktęcić belkę nad osią. Robiłem całą skrzynię w tamtym roku, wymieniałem wszystkie tryby oprócz kół zwolnicowych, półosie krótkie, wałek sprzęgłowy i hamulce. Wszystko oprócz koła chyba 2-3 bieg było z Z.K.Z Wrocław. To jedno koło było ze Skropolu, bo z wrocławskie nie chciało się spasować z wałkiem sprzęgłowym. Koszt ok 1500 zł, z łożyskami bo uszczelki sam robiłem. Nie kupuj po agromach jakiś indyjskich części. Są za twarde i szybko się wysypują. Nasze są utwardzane tylko powierzchniowo, czyli tak jak w oryginale.

 

Aha, żeby wybić wodziki trzeba wyciągnąć śruty i sprężyny. Są one po prawj strony skrzyni. Tylko ich nie pogub!!! Popuść widełki na wodzikach i delikatne bij przez drewno w nie. Mają wyjść w prawo. Najlepiej robić to w dwie osoby.

Edytowane przez master20002

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v