Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem to koło na KorUrs. Jakie są opinie na temat tej firmy?

Juz kiedys pisalem na temat tej firmy, 2 lata temu wymienialem wal gorny gardzieli z zebatkami i pomimo ze byl to komplet z Korursa nic nie pasowalo, oddalem i czesci kupilem w innym sklepie. Poza tym wszystkie zebatki lancuchowe podajnikow ta "firma krzak" wogole nie obrabia ze skwarkow, nieobrobiony odlew...

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, co robić gdy wał główny nie zazębia się całą szerokością zębów z mechanizmem różnicowym? Jak to wyregulować? Dodam, że wygląda na to, że jest zbliżony za bardzo do prawej strony kombajnu. Dodam, że do całkowitego zazębienia brakuje jakieś 3-4 mm. Macie jakieś patenty? Czy może tak zostać?

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Panowie mam takie pytanie, może wręcz banalne dla niektórych... Planuje zaglądnąć do skrzyni biegów i zauważyłem na pokrywie ceownik, do którego przykręcone są dwie śruby wyglądające, jakby miały one służyć do regulacji czegoś. Do czego one służą?

Opublikowano

Ciekawie to nie wyglada, ja bym tego raczej tak nie zostawil. a jak to sie wogole stalo tzn. otwarciu skrzyni taki widok zastales czy po grzebaniu tak sie zrobilo?? Gdyby nie te skosy na zebatce atakujacej bylo by dobrze, a po co one wogole sa??A walek glowny nie ma luzu poprzecznego (na boki)?? Szarpnij jakims lomem czy sie nie przesuwa, tak samo czy dyfer na boki nie tancuje.

Opublikowano (edytowane)

Dyfer nie chodzi na boki, próbowałem go trochę przebić w prawo i nic. Wał pobijałem w drugą stronę, poszedł 2 mm i dalej nie idzie. Seger go trzyma Też mnie zastanawia dlaczego na wale te zęby są skośne... Skrzynię robie bo mi siadła w tamtym roku pod koniec żniw przez poprzedniego właściciela, który zostawił na dnie młotek z żelazną rączką i go poderwało między tryby i wyłamało wszystko... Mechanizm jest nowy, podobnie jak cała reszta oprócz wałków. Na starym widać że też nie chodził na całej szerokości. Myślałem, żeby wybić go jeszcze raz z dużym łożyskiem, podebrać trochę prawą pochwę, a w lewą pod łożysko dać jakieś podkładki. Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Druga opcja to ściągnąć wał, wybić łożysko z prawej i naciąć w innym miejscu rowek dla segera, ale jak się temu poprzyglądałem, to nie zazębią mi całe koła na i nie dam rady założyć ręcznego, bo ostatnia blaszka będzie się trzymać na 1-2 mm wału.

Edytowane przez master20002
Opublikowano (edytowane)

A przed wymiana dyfra jak sie tryby zgrywaly?? Pewnie bylo dobrze dlatego trzeba sie przyjrzec wlasnie dyfrowi!! Wg. mnie jest inny albo kolo talerzowe jest inaczej podtoczone i trzeba je roznitowac i podtaczac. Albo odwrotnie zanitowane jest kolo. Co do nitowania to ja w 4 miejscach po obu stronach spawalem migomatem, szkoda czasu na obciete nity. Jakiej firmy jest dyfer. Jak cos to tego wymontuj i dokladnie porownaj z dyfrem innej firmy.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano (edytowane)

Korurs. Nie pamiętam jak to wyglądało na starych częściach bo rozbierałem zaraz po żniwach, nie mogłem dostać wszystkich kół wrocławskich od ręki, tylko jakieś indyjskie były dostępne, ale na starym kole widać, że też się całkiem nie zazębiało jedno z drugim bo to widać na zębach... Zaczyna mnie mocno denerwować ta skrzynia. Czwarty raz muszę wyjąć dyfer.

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Fakt faktem, że to badziewie ale lepszy taki niż żaden. Myślę, że sobie poradziłem z problemem. Wyciągnąłem prawa pochwę, stoczyłem jakieś 4 mm i jutro jak złoże to napisze czy jest poprawa. Dzięki za porady.

Opublikowano

To bez sensu... Konstruktorzy chyba ja liczyli na kolanie. Dzisiaj to złożyłem po modyfikacji i zazębia się lepiej. Tak jak mówiłem, podtoczyłem pochwę prawą o niecałe 4 mm i założyłem jeszcze z lewej strony mechanizmu pierścień 4,5 mm między dyfer, a duże łożysko. Jutro postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda efekt pracy.

Opublikowano

Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni? Robiłem mały remont mechanizmu różnicowego i ogólnie skrzyni biegów, musiałem spuścić olej. Gdy go spuściłem, stwierdziłem, że jest dosyć "ładny". Jednak gdy zobaczyłem ile syfu jest na spodzie skrzyni, to stwierdziłem, że przepuszczę go przez jakiś filtr. Tak też uczyniłem, spód skrzyni ładnie wyczyściłem i oleju mam 13 litrów, to wystarczy?

Opublikowano (edytowane)

Zgodnie z obietnicą dołączam zdjęcia efektu mojej pracy. Przepraszam, że tak późno ale nie miałem kiedy strzelić fot.

 

post-42761-0-22171200-1404763141_thumb.jpg

post-42761-0-80808500-1404763167_thumb.jpg

 

Tak jak już wcześniej pisałem, prawa pochwa została podtoczona o prawie 4 mm, dzięki czemu można był wszystko przesunąć w prawo.

 

post-42761-0-36326700-1404763322_thumb.jpg

 

Na tym zdjęciu widać tulejkę między mechanizmem, a łożyskiem przez co mam nadzięję, że zminimaluzuję jakieś potencjalne boczne ruchy, które może wykonać dyfer. Tulejka ma grubość 4,5 mm.

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Mam nadzieję, że żniwa przejdą bez większych nerwów. Co do ilości oleju w skrzyni to ile go ma być konkretnie? Do tej pory miałem nalane tyle, że jak odkręciłem tą śrubę co trzyma wałek wstecznego to wlałbym krople więcej i by się przelało. Tyle wystarczy czy ma być jakiś konkretny stan?

Opublikowano

dziś wymieniłem boczne tulejki w skrzyni biegów bo je zgubiłem i jak wyjechałem w pole chwile pokosił dobrze i zaczeła wyskakiwać jedynka aby kosić musiałęm cały czas trzymać wajche zmiany biegów na jedynce co możę być przyczzyną i jak to naprawić? proszę o szybką odpowiedzz bo musze jak najszybciej to naprawić

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prawdopodobnie starła się ,lub wypadła śrucina albo jak kto na to mówi,bo różnie to się określa.Czyli taki wałeczek na wodzikach który właśnie zapobiega wyskakiwaniu biegów.Musisz sprawdzić czy są,a jak są to w jakim stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v