Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli masz to zrobione tak jak np. w 7341 to wystarczy z tulei łączących wybić kołki rozporowe i wał można wyciągnąć.

Opublikowano

Też mam proxime 8441. Tak jak wyżej pisali tylko kołki wystarczy wybić. U mnie o dziwo wszystko zeszło bez najmniejszego problemu. Wał wygląda na masywny a w rzeczywistości to jest cienka rura. Byłem w szoku jakie to lekkie. 

Ile lat ma ciągnik? Ile godzin? 

Opublikowano
Dnia 29.03.2020 o 12:16, jacek3773 napisał:

Urwany wał napędowy przedniego napędu, i teraz pytanie , da się go wymienić wybijając broki z tulei łączących czy trzeba odjechać przodem bądż wykręcić przystawkę . 

Wybijasz zabezpieczenia, nasuwasz tulejki na  wał i wyciągasz wał w dół, robiłem to w ostatnich dniach kilka razy, również z powodu uszkodzenia wału. W moim przypadku skończyły się frezy na wałku. Zakupiłem nowy wał (z neta) i drugiego dnia się ukręcił.....kupiłem kolejny - oryginał zetora - myśląc że poprzedni to była podróba i ...... ten też ukręcił się dokładnie w tym samym miejscu - tuż za frezem od strony przedniego mostu...ręce mi opadły....zanim kupię 3 wał muszę dojść przyczyny....PANOWIE, JAKIEŚ POMYSŁY CZEMU TEN WAŁ SIĘ UKRĘCA ??????

Opublikowano
1 minutę temu, jacek3773 napisał:

Sąsiad walczył w case z tym samym problemem .rozwalone były tulejki na osi wspornika 

W którym to miejscu? w przednim moście?

Opublikowano

U was wał w proximach tez przesuwa się przód tył? U mnie takie przesuwanie powodowalo brzeczenie wału podczas jazdy smarowanie przez kalamitke pomagało na doslowanie 1h jazdy. Zlikwidowalem to poprzez wstawienke gumowych kółek średnicy wału napedowego w te tulejki łączące. Też mieliście takie brzeczenie?

Opublikowano
6 godzin temu, zoot napisał:

A masz na środku tulei łączących wał zabezpieczenia kołkowe? jeśli tak, luzów nie powinno być

Po latach frez się wyrabia w tulejkach i na wale, przez co jest luz. Mimo, że kołki są wbite w tuleje to i tak jak się łapie za wał to w każdą stronę wał ma jakiś luz. Jak się wymieni wał z tulejami i się zlikwidują luzy, a most będzie miał luz na osi, to może być tak jak wyżej piszą, że ukręca wał. W starszych zetorach było lepiej bo były krzyżaki. Most mógł się wybić na sworzniu bardzo mocno ale na wał to nie miało żadnego wpływu.

Opublikowano

Problem zdiagnozowany: pęknięty tylny wspornik przedniej osi, przez co wał nie był w osi i się urywał. Szkoda tylko, że najpierw musiałem ukręcić dwa wałki napędu....:/ 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v