Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! Ostatnio na zakończeniu siewów postanowiłem wytestować Zetora w kultywatorze 2.7, w którym normalnie chodzi c360. Z uwagi na to że ma on koła 12.4x32 pracował na 2 biegu i miał dość ciężko bo na tym polu 3kl ziemi itd. poszło trochę dymu z odmy, ale tata który do mnie akurat przyszedł powiedział że to norma w starych traktorach. Następnego dnia zapiąłem go do agregatu 2.1 w którym normalnie ma lekko i robię nim na 3 biegu. Silnik po opuszczeniu agregatu zaczął dziwnie chodzić coś jak 3 cyl ale nie całkiem. Zaagregatowalem, tata zasiał ja zabronowałem i odstawiłem go do garażu. Następnego dnia poszedłem zobaczyć stan oleju, a tu ponad max. Przestraszyłem się, bo już oringi puściły i dopiero je w wakacje wymieniałem. Ale patrzę do wody full. Pełno. Odciągnąłem nadmiar oleju - 2l. Zapach jakby trochę czuć ropa albo płynem do wspomagania. Patrzę do płynu - 1/3zbiornika. Nie wiem ile powinno być gdyż miarki nie ma(urwana) a siłownik był odjęty do regeneracji, ale wiadomo bez wspomagania da się jeździć. Co waszym zdaniem poszło? ON czy płyn od wspomagania do oleju? I jak to naprawić?

Edytowane przez Damianzetor7011
Uzupełnienie
Opublikowano

sprawdzenie nie taki wielki koszt a bedziesz miał pewnosc. Miałem kiedys przypadek w zetorze 5211 ze ubywało troche płynu od wspmagania a nie było zewnetrzengo przecieku wiec prawdopodobnie szedł do silnika. Ze były to małe ilosci to poprostu zalałem wspomaganie olejem silnikowym i tak jezdziłem kupe lat :D

Opublikowano

Pompa wtryskowa jest smarowana olejem z silnika i przy awarii pompki zasilającej paliwo również będzie mieszało się z olejem więc to też możesz sprawdzić.

Opublikowano

Najprościej to zrób tak, odpal ciągnik i po kolei luzuj nakrętki przewodów paliwowych przy wtryskach, oczywiście lekko odkręcasz aby wydostawało się paliw i słuchasz jak chodzi, dokręcasz i następny. Taką prostą metoda dojdziesz z którym cylindrem masz problem. Jeśli to ustalisz to na początek pokrywa zaworów do góry i sprawdź zawory, luz i czy wszystko działa jak należy. Jeśli jest ok, to wyciągnij wtrysk, jego do sprawdzenia i pomiar kompresji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v