Skocz do zawartości

Kalibracja skrzyni Renault Ares 550 RZ (szarpanie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Wie ktoś może jak wykonać kalibracje skrzyni w aresie 550 RZ (2000r.), podczas przerzucania rewersu na jazdę do przodu często występuje szarpnięcie, w jeździe do tyłu to nie występuje. Podczas zmiany półbiegów również występują szarpnięcia, najmniej odczuwalne są na 1 biegu, a najbardziej na 4. Nie chciałbym uszkodzić skrzyni, mam nadzieję ze kalibracja załatwi sprawę, jeżeli jednak tak się nie stanie co może być tego przyczyną? Wszystkie filtry zostały wymienione. Widziałem, że problem może być również z przycinającymi się elektrozaworami. Z poprzednich tematów nie udało mi się znaleźć odpowiedzi.

A takie poboczne pytanie, jakie obroty są optymalne dla tego silnika podczas pracy z agregatem, pługiem? Aktualnie staram się pracować na 1700-1800obr/min.

Edytowane przez Maślakowsky
Opublikowano

Widziałem tutaj na forum procedurę kalibracji rewersu, ale jest z tym trochę zachodu. warto byłoby skorzystać z pomocy albo doświadczonego mechanika, albo chociaż osoby, która to robiła. Półbiegów się nie kalibruje, a za ich płynne działanie odpowiada akumulator hydrauliczny obok filtrów oleju. Trzeba go zdemontować i oddać do sprawdzenia w zakładach robiących hydraulikę siłową i ewentualnie naprawić/wymienić na zgodny ze specyfikacją producenta.

Opublikowano
Dnia 7.04.2020 o 01:34, wieslawa_olo napisał:

Witam. Podpinam się pod temat z szarpaniem w aresie 550 przy przełączaniu rewersu do przodu. Czy ktoś z forumowiczów zdiagnozował problem?

Tutaj masz schemat kalibracji rewersu, tylko że nie występuje w aresie ustawienie parametrów kalibracji. Pamiętaj, żeby wykonać kalibrację musi być odpowiednia temperatura i zaciągnięty ręczny, u mnie trwała ona ok.5 minut.

https://www.agrofoto.pl/forum/applications/core/interface/file/attachment.php?id=60238

Opublikowano

Ale to jest instrukcja do aresa 620, 656?


A druga spraw. Ares 656 na zającu rewers w przód i tył rusza łagodnie a na zółwiu tak ostro, dodam że hydroakumulator mam do wymiany ale on podobno łagodzi szarpniecia przy zmianie półbiegów tylko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v