Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na forum, wiec proszę o wyrozumiałość i poprawę jak coś błędnie zrobię. Potrzebuje pomocy, bo nie wiem od czego sie zabrać. Pacjent: Zetor Forterra 9641 + Tur Zetor 260SL. Rok: 2006. Przebieg: 1100mth z kawałkiem. Mam 2 problemy.

1. Most carraro. Problem dziwny a mianowicie chodzi o to że kiedy sobie jadę przedni most nagle zaczyna haratac i stukać jakby miało coś zaraz tam w nim sie urwać. Podszarupuje jakby miał zaraz odpaść. Załączam przedni napęd i problem znika jak ręką odjął... Po wyłączeniu chodzi dobrze aż znów coś go nie napadnie. Na wlaczonym napedzie problemu nigdy takiego nie było. Wystepuje tylko na 2 i 3 biegu. Oliwa wymieniana na tą co trzeba. Problem od 200-300mth... Podejrzewam tarczki, ale czemu na włączonym napedzie jest wszystko w porzadku pod kazdym wzgledem

2. Wzmacniacz momentu. Tutaj to juz całkiem głupi jestem. Objawy: przy orce ciężkiej 4x40 na 1 biegu i 2 żółwiu non stop pracuje tak jak powinien przez nawet bardzo dlugi czas. Przy zwyklej normalnej jeździe też wszyatko płynnie, ładnie przełącza itp. A nie raz po wlaczeniu jakiegoś żółwia 1 lub 2 zaskakuje z opóźnieniem, zatrzymuje się i leciutko powoli jedzie do przodu jak nie ma obciazenia( bo inaczej to nawet nie ruszy). Słuchać lekki cichy szum ze skrzyni. Po dodaniu obrotów szum wiadomo przyspiesza aż po jakimś czasie złapie i aż ciągnikiem szarpie. Czasami też po wylaczeniu żółwia reakcja jest opóźniona nawet do 1 minuty. Najczęściej objawia się to po długiej pracy ciągnikiem, ale na zimnym też choć o wiele rzadziej.

Proszę o pomoc bo nie chce nic na pusto rozbierać. Jakby ktoś miał podobne objawy czy wiedział co go boli to wysyłam skrzynkę piwa czy orenżady. Prosze o pomoc, bo nie chce sie narażać na niepotrzebne koszty i czas rozbierania. Pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co tu piszesz w zwiazku ze wzmacniaczem to albo tarzki albo mikropompka jesli masz mozliwosc sprawdz cisnienie jakie ona daje jesli jest dobrze to wiadomo ze tarczki jesli bedziesz robic to wymiejniaj wszystkie elementy to jest przekladki blaszki sprezyny w zasadzie to wszystko oprocz obudowy piniewaz kazdy elemen ma duze znaczenie nie tylko same tarczki jak moglo by sie wstawac

IMG_20190312_131657.jpg

To jest schemat trzy stopnowego wzmacniacza jesli masz dwu to tez mam 

Opublikowano

Czy mikropompka odpowiada również za załaczanie przedniego napędu ? Siewy zakończone wiec teraz bede miał czas posprawdzac. Nie wiem jak się mierzy ciśnienie mikro pompki, ale poszukam, bo gdzieś o tym już czytałem. Co do przedniego mostu w tym tygodniu odkrecę wał przekazania napędu od skrzyni do przedniego mostu ( bo jest mi już nie potrzebny) i sprawdze jak się przedni most zachowuje bez jakiegokolwiek połączenia z napędem z traktora, bo podejrzewam, ze może coś z tym zalaczaniem być nie tak.  Skrzynia 24 przód 18 tył 

Opublikowano

napęd załączany jest pneumatycznie - w przystawce skrzyni-pompa nie ma nic wspólnegoz napędem !

Ciśnienie możesz zmierzyć wykręcając korek w obudowie mikropomki -właściwe na rozgrznym oleju to od 10,5 do 13 atm.

W twoim modelu półbiegi zmieniasz guzikami w gałce ? Jeśli tak to zdejmij podłogę w kabinie i sprawdź " bloczek" sterujący  dźwigenką rozdzielacza wzmacniacza . Podejrzewam,że może się przycinać i z tąd takie objawy -w 10540 mam sterowanie ręczne wzmacniacza i jak dobrze nie  ustawię dźwigni to też potrafi się zatrzymać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v