Skocz do zawartości

Zakup Aresa -co warto wiedzieć przed oględzinami?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chcę kupić ciągnik Ares -jeszcze nie wiem jaki model wybrać, raczej z tych mniejszych, 85-100KM, czyli model 540, 550 lub 610.

Najlepiej jakby był dobrze wyposażony, miał rewers elektrohydrauliczny, klimę, ładowacz... Na razie przeglądam ogłoszenia w internecie i chcę zacząć jeździć i oglądać. Do tej pory robiłem tylko starymi ursusami C-330.

Dysponuję budżetem 65-68 tys. brutto, VAT-u nie odliczam, więc interesuje mnie tylko cena "do zapłaty". Rolnictwo to moja dodatkowa działalność i nie będę miał takich kosztów, aby móc to odliczyć.

W tej cenie da się już znaleźć interesujące mnie modele, ale generalnie dalej od mojego miejsca zamieszkania, lub z rewersem mechanicznym albo bez klimy, więc raczej musiałbym dodatkowo korzystać z transportu. Mieszkam w okolicach Zamościa, więc szukam raczej czegoś z lubelskiego lub z opcją transportu do 100-150km.

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Czy lepiej kupić bez tura ale o 10 tys. taniej i tur kupić oddzielnie? Czy klima w sprzęcie, który jednak "robi w kurzu" to dobra opcja? Jakie tam są skrzynie biegów? czy jest jeden rodzaj? czy są jakieś ręczne i mechaniczne? Jeśli są różne opcje, to jaka będzie lepsza? nieawaryjna? Czy były tu opcje sterowania podnośnikiem z zewnątrz?

Ciągnik będzie potrzebny dopiero na żniwa. Czy lepiej rozglądać się teraz? czy może poczekać "bliżej wiosny"? Albo do sierpnia dozbierać na inny model lub z lepszym wyposażeniem? coś nowszego? z mniejszym "przebiegiem"?

Proszę o podpowiedzi, sugestie.

Pozdrawiam

 

Opublikowano
3 godziny temu, ajus38 napisał:

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Na silnik: czy nie kopci, czy nie ma mocnych wycieków, czy nie wydaje podejrzanych dźwięków, Na skrzynię: czy płynnie przerzuca połówki, czy rewers nie szarpie mocno, czy lekko wrzuca się biegi dźwignią, czy skrzynia nie wydaje niepokojących dźwięków. Najlepiej to sprawdzić każdy bieg, od najniższego do najwyższego (główne biegi jak i półbiegi). EHR czy wszystkie funkcje działają, czy działa sterowanie na błotnikach. Czy działa wałek WOM na różnych prędkościach, jeśli posiada. Dobrze jest zmierzyć zegarem ciśnienie hydrauliki na wyjściach. Sprawdzić hamulce czy działają. Przedni napęd też czy działa, czy coś tam nie terkocze. Klimę jak ma to też możesz sprawdzić czy działa. W kabinie czy nie jest mocno "wyharatany" (czy nie połamane plastiki, podłoga mocno nie wytarta, przyciski czy nie brakuje jakichś. To też wiele mówi jak ktoś dbał o ciągnik.

Cytat

Czy lepiej kupić bez tura ale o 10 tys. taniej i tur kupić oddzielnie?

W tym budżecie, którym dysponujesz to raczej lepiej bez tura, bo z ładowaczem to mogą być już mocno wyeksploatowane. zwłaszcza przód.

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

Czy klima w sprzęcie, który jednak "robi w kurzu" to dobra opcja?

Jest filtr klimatyzacji i on wyłapuje kurz, a klimę lepiej mieć niż nie mieć. Tym bardziej jak robisz dużo godzin ciągnikiem.

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

Jakie tam są skrzynie biegów?

GIMA 32x32 (4 główne, reduktor żółw/zając i 4 półbiegi) lub 16x16 (4 główne, reduktor i 2 półbiegi).

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

czy są jakieś ręczne i mechaniczne?

Co to dla ciebie znaczy ręczne, mechaniczne? Jest główna dźwignia, którą się włącza 4 biegi, a resztę masz w przyciskach. Ogólnie musi być prąd bo nie pojedziesz (przy słabym akumulatorze nieraz ciągnik potrafi przestać jeździć).

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

Czy były tu opcje sterowania podnośnikiem z zewnątrz?

Tak, każdy ares posiada sterowanie podnośnikiem i wałkiem na błotnikach.

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

Czy lepiej rozglądać się teraz? czy może poczekać "bliżej wiosny"?

Jak ma się trafić coś dobrego to się trafi niezależnie od pory roku ;)

 

3 godziny temu, ajus38 napisał:

coś nowszego? z mniejszym "przebiegiem"?

Na przebieg nie ma co patrzeć, bo raczej w 90% przypadków to co pokazuje licznik nie jest prawdziwe, patrz na zużycie.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Mati2812820 napisał:
6 godzin temu, ajus38 napisał:

czy są jakieś ręczne i mechaniczne?

Co to dla ciebie znaczy ręczne, mechaniczne? Jest główna dźwignia, którą się włącza 4 biegi, a resztę masz w przyciskach. Ogólnie musi być prąd bo nie pojedziesz (przy słabym akumulatorze nieraz ciągnik potrafi przestać jeździć).

Chodziło mi oczywiście o to, czy skrzynie biegów są ręczne czy automatyczne.

 

Dziękuję za podpowiedzi.

Edytowane przez ajus38
literówka
Opublikowano (edytowane)

Rewers elektrohydrauliczny to wygoda, ale tez potencjane wyższe koszty naprawy. Jeżeli masz możliwość to sprawdź też te z rewersem mechanicznym, który jest bardziej niezawodny. Nie kupuj bez instalacji klimatyzacji oraz bez amortyzacji kabiny. Przy amortyzacji zobacz czy amortyzatory są w dobrym stanie bo przednie lubieją wysiadać z biegiem czasu. Przy około 8-9 tys mth wysiada tłumik drgań w skrzyni więc jeżeli ktoś poda ci informacje o jego wymianie to możesz na tej podstawie ocenić autentyczność przebiegu.( a tania część to też nie jest). Rozgrzej olej w skrzyni i zobacz czy lekko kręci się kierownicą. Powinno się dać kręcić prawie jednym palcem. jezeli czuć duży opór to możliwe że siada pompa hydrauliki. 

A i raczej kierowałbym sie ku 610. 6 cylindrów bez turbosprężarki to mniej kłopotów, a ciągnik ma skręt bardzo dobry.

Edytowane przez Mateusz1q
Opublikowano

kolego za aresa ładnego z turem trzeba dać 80-90 tyś zeby to jakieś w miare było, a i są droższe. W tym budżecie co masz to tylko bez tura i to też cudów się nie ma co spodziewać, jezdzę za podobnym ciągnikiem już 3 miesiace i jak coś ładnego to cena, była ładna 546 to 80 tyś brutto kosztowała, jest z turem 546 z mx to kosztuje brutto 97 tys, też ładna. Te tanie co stoją w ogłoszeniach po poł roku i więcej to trupy, szkoda nawet jechać, ładna była 556 koło biłgoraja, z niemiec z pneumatyką, ale 74 tys i oponki do wymiany. Co do tłumika drgań to taniej go wymienić jak olej i filtry w skrzyni. NO chyba że machanik za robotę weźmie ze 2 tyś.

540 i 550 to starsze modele, końcówka lat 90, nowsze są 546 556 566, są lepiej wyposażone, nowszy typ ehr, wyświetlacz na słupku już od półbiegów, w 90% już kabina amortyzowana gdzie w 540 i 550 trafiają sie na sztywno, przeważnie w 540 w których to i skrzynie były 16x16, starsze też czasem klimy nie mają, ale to z tym różnie.

610 jest już więcej, ale kupić coś ładnego to też ciężko, te w okolicach 70 brutto to w 98% trupy.

szukać już śmiało zaczynaj bo jak jestes wybredny to do żniw może akurat coś trafisz.

Opublikowano

Ta nowsza seria to już poza zasięgiem...

Obecnie jak przeglądam ogłoszenia to 2 rzuciło mi się w oczy -też nieco poza moim budżetem, ale nic tańszego nie ma. Oferta na Ares 550 z Opola Lub. oraz na 610 ze Zbuczyna. Trochę mam tam kawałek drogi... Czy to są sensowne oferty? kojarzycie tych sprzedawców?

Opublikowano (edytowane)

Ja bym odpuścił na twoim miejscu handlarzy, co z tego, że ciągnik wyczyszczony jak prawdy ci o nim nikt nie powie. Ale to twój wybór. Jak masz czas to lepiej jechać nawet kilkaset km. Te 500zl na paliwo to nie majątek.

Uziu92

Tłumik drgań 1500 zł ale chodziło mi bardziej o potwierdzenie przebiegu. Jak widzisz że był wymieniany z gumą to wiadomo że oryginał bo nikt przy wymianie z gumą nie zakłada bo kosztuje 3000 tylko że sprężynami

Edytowane przez Mateusz1q
Opublikowano
3 minuty temu, Mateusz1q napisał:

Ja bym odpuścił na twoim miejscu handlarzy, co z tego, że ciągnik wyczyszczony jak prawdy ci o nim nikt nie powie. Ale to twój wybór. Jak masz czas to lepiej jechać nawet kilkaset km. Te 500zl na paliwo to nie majątek

Gdzie w takim razie proponujesz szukać? Na olx czy otomoto to w większości handlarze. Pozostaje dawać ogłoszenia typu "Kupię ciągnik od osoby prywatnej" ;)

Opublikowano

tłumik czy wymieniany czy nie to nie zobaczysz, chyba ze będzie tłukło, rechotało to do wymiany. Są inne rzeczy po których można łatwiej stwierdzić mniej więcej ile ma przebiegu.

Co do handlarzy to loteria ale czasem z zachodu jest lepszy jak od polskiego rolnika, który wszelakie wymiany i naprawy olewał, nie serwisował tylko jechał aż padło całkiem i wtedy też można trafić na niezłą minę, a niestety to nie stary usrus i w tych ciągnikach potrzeba trochę wiedzy i terminowości w serwisie i obsłudze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v