Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem właśnie Valtre 8050 99rok.Proszę użytkowników o informacje po poszczególnych przyciskach w kabinie wraz z wyjaśnieniem.Głównie chodzi mi o załączanie przodu wałka blokady podnośnik itp.z góry dziękuje.Oświetnenie już ogarnełem A jeszcze gdzie się wlewa płyn do npryskiwaczy.Może ma ktoś instrukcje obsługi.Dzięki

Opublikowano

W zależności od rodzaju przedniej osi blokada częściowo  działa po włączeniu przedniego napędu a w momencie włączenia tylnej blokady  przód powinien być zblokowany również pozycja 1 blokada załączona wraz z opuszczeniem podnośnika poz 2 blokada stała przedni napęd to samo 

wałek nacisnąć i przytrzymać 3 sek i puścić  powinien chodzić wyłączenie nacisnąć obojętnie którą stronę 

podnośnik duże pokrętło poziom opuszczania cztery małe to\

żółw -prędkość opuszczania 

ramiona- wysokość podnoszenia 

następny reakcja podnośnika na opór narzędzia

 ostatni z kontrolką amortyzacja uniesionego narzędzia 

no i streściłem ci 200 stron

Opublikowano

valtra w wiekszosci przypadkow ma automatyczna blokade w przednim moscie jezeli jest wlaczony przedni naped i nie ma roznicy czy masz załączona blokade tylnego mostu czy nie.

Opublikowano

Nie do końca chyba to rozumiesz po włączeniu przedniego napędu jest zestaw tarczek które mają ograniczać  częściowo ruch dyferencjału (poślizg koła )ale jeżeli do przedniej osi idzie zasilanie hydrauliczne (wąż ciśnieniowy)to blokada jest wymuszona łącznie z blokadą tylną i poślizg nie występuje w ogóle .

Opublikowano

Dziękuje koledzy za informacje bardzo mi to pomogło.Jeśli chodzi te przyciski od nepędu i blokady to powinny być w pozycji wyłączonej podczas normalnej jazdy.To znaczy przyciśnięte w lewo,bo włącza się w prawo na zielone tak?

Proszę o informację jeszcze do czego jest mała wajcha po prawej stronie kierownicy

Opublikowano

Tak naciskając od strony szybki zielona czy żółta włączamy druga wyłączamy a wajcha po prawej daj zdjęcie bo po prawej tylko kierunkowskaz chyba że w kolorze czerwonym ktoś przełożył na prawo rewers 

Opublikowano
1 godzinę temu, RU68 napisał:

Nie do końca chyba to rozumiesz po włączeniu przedniego napędu jest zestaw tarczek które mają ograniczać  częściowo ruch dyferencjału (poślizg koła )ale jeżeli do przedniej osi idzie zasilanie hydrauliczne (wąż ciśnieniowy)to blokada jest wymuszona łącznie z blokadą tylną i poślizg nie występuje w ogóle .

LSD to sie nazywa i wiem o czym mowie i dlatego napisalem ze dziala z automatu. Wiekszosc valtr ma osie dana spicer i tam tak jest ale sa tez carraro i tutaj nie wiem jak jest.

Co do LSD to jezeli wszystko jest w porzadku to ladnie nam blokuje oba kola i wg mnie jest bezpiecznoejsze dla przedniej osi jak blokada wymuszona hydraulicznie.

Opublikowano

Z przełącznikami już ogarnełem.Dziś rano poszedłem palić a tu zonk.W nocy ok -3 było.Długo kręcił i zagadć nie chciał.Dopiero na plak zapalił.Może coś zle zrobiłem bo dopiero po odlaleniu zobaczyłem że po przekręzeniu zapłonu i kawałek dalej jest symbol świecy żarowej.Trzega trzymać aż zgaśnie czy jak.wiem że ma świece płomieniową na rope.Ajak wam zapalają?

 

Opublikowano

Mam trochę stres bo to mój pierwszy inny niż Mtz ciągnik.Ale ten symbol świecy ma zgasnąć czy po prostu 30sekund i wystarczy.Ogólnie w czwartek go przywiozłem i był u mechanika bo oleje i filtry wymieniali.Też mówili że rano długo kręcił..A jak zapalać to na wolnych obrotach czy gazu mu dać?

 

Opublikowano
21 minut temu, SławekL napisał:

Z przełącznikami już ogarnełem.Dziś rano poszedłem palić a tu zonk.W nocy ok -3 było.Długo kręcił i zagadć nie chciał.Dopiero na plak zapalił.Może coś zle zrobiłem bo dopiero po odlaleniu zobaczyłem że po przekręzeniu zapłonu i kawałek dalej jest symbol świecy żarowej.Trzega trzymać aż zgaśnie czy jak.wiem że ma świece płomieniową na rope.Ajak wam zapalają?

 

A ile masz szpilek w piastach przedniej osi? 8 czy 10

Opublikowano

Nie bardzo wiem co to znaczy.Proszę opisz więcej.Na temat tego traktora.Ja wiem że to 6 tka sisu ma 4 biegi(wajch apo środku i 3 półbiegi(dwa guziki) rewers(pierwsza wajcha) żółw zając(ostatnia).I tyle wiem Na blacie ma 10800mtg kupiony od rolnika

 

Opublikowano
Dnia 9.02.2020 o 11:34, RU68 napisał:

Już pisałem odnośnie osi więc poczytaj sprawdź czy ewentualnie idzie wąż ciśnieniowy na układ różnicowy do przodu osi

Mam jeszcze pytanie bo dziś byłem valtrą w pracy cały dzień.Ogólnie jeżdzi się Ok.Ale zauważyłem że wom trochę hałasuje pod obciążeniem(przy wciągarce) . Druga rzecz to to że czasem po odpaleniu ciągnik nie jedzie.zapalam czekam chwile aż stop zgaśnie bieg rewers a ciągnik stoi. Gasze odpalam i jest wszystko ok.Może koś napisać coś na ten temat jakieś pomysły a może żle coś uruchamiam?Z góry dzięki za porady

Dnia 8.02.2020 o 21:29, RU68 napisał:

W zależności od rodzaju przedniej osi blokada częściowo  działa po włączeniu przedniego napędu a w momencie włączenia tylnej blokady  przód powinien być zblokowany również pozycja 1 blokada załączona wraz z opuszczeniem podnośnika poz 2 blokada stała przedni napęd to samo 

wałek nacisnąć i przytrzymać 3 sek i puścić  powinien chodzić wyłączenie nacisnąć obojętnie którą stronę 

podnośnik duże pokrętło poziom opuszczania cztery małe to\

żółw -prędkość opuszczania 

ramiona- wysokość podnoszenia 

następny reakcja podnośnika na opór narzędzia

 ostatni z kontrolką amortyzacja uniesionego narzędzia 

no i streściłem ci 200 stron

Mam jeszcze pytanie bo dziś byłem valtrą w pracy cały dzień.Ogólnie jeżdzi się Ok.Ale zauważyłem że wom trochę hałasuje pod obciążeniem(przy wciągarce) . Druga rzecz to to że czasem po odpaleniu ciągnik nie jedzie.zapalam czekam chwile aż stop zgaśnie bieg rewers a ciągnik stoi. Gasze odpalam i jest wszystko ok.Może koś napisać coś na ten temat jakieś pomysły a może żle coś uruchamiam?Z góry dzięki za porady

Opublikowano

Może być to spowodowane pozycją hamulca ręcznego lub obciążeniem czujnika siedzenia - w przypadku mechanicznego rewersu nie mam doświadczenia HT takie zależności występują 

Opublikowano
10 godzin temu, RU68 napisał:

Może być to spowodowane pozycją hamulca ręcznego lub obciążeniem czujnika siedzenia - w przypadku mechanicznego rewersu nie mam doświadczenia HT takie zależności występują 

Witam.Może nie odpuściłem do końca hamulca ręcznego.A odnośnie wałka jak sądzisz czy jego praca powinna dyć słyszalna.?

Opublikowano
23 godziny temu, Mikruss napisał:

Lozysko moze halasowac...

wałek wygląda na zmęczony.Hałasu nie słychać w środku kabiny tylko jak używam wciągarki bo stoję z boku.W każdym bądź razie dzięki za podpowiedz.Pozdrawiam i zamykam temat.

Dnia 11.02.2020 o 18:45, RU68 napisał:

U mnie nie wiadomo nawet czy chodzi tylko po wyświetlaczu więc raczej nie powinien hałasować ale zużycie robi swoje 

Dzięki za informację.U mnie tez w kabinie nie słychać tylko jak stoję z boku bo używam wciągarki do dłużycy.Puki co zamykam temat.Pozdrawiam

Opublikowano

Wałek to nie koniecznie w ciagniku tylko podejrzewam przekaźnik bo masz strasznie rozbity i pod duzym kontem idzie wiec radził bym dac szerokokątny wał  a z odpalaniem podejrzewam ze paliwo sie cofa i swieca nie grzeje 😉

Jutro wjezdza na warsztat  maszyna i zobaczymy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v