Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, kupiłem niedawno Zetora 7211 z 1990r. Nie było w nim hamulców, okazało się że nie działały pompki. Kupiłem dwie nowe sztuki, poskładałem wszystko, odpowietrzyłem i hamulce są eleganckie. Dzisiaj jadę traktorem i zaczyna mi się dymić z lewego koła (patrząc od tyłu) powoli się dotoczyłem do domu. I teraz moje pytanie jakie mogą być ewentualne przyczyny zablokowania się koła?
Drugie pytanie to jest tam wyrównywacz ciśnienia, chciałem się dowiedzieć jakie jest jego zadanie i za co on odpowiada?

Opublikowano

może za mocno masz podkrecone pompki jak dorykasz pedalu to jest luz miedzy nim a pompką jak cos to sie to reguluje plaskim srubokretem jak siedzisz w ciagniku to u gory pedałów są 2 seubki wkrecasz lub wykrecasz

Opublikowano (edytowane)

Bez ściągania  zwolnicy raczej się nie obejdzie.Prawdopodobnie szczeki staneły i spreżyny ich nie mogę  zciągnąć.Miałem to u siebie.Po rozebraniu kupa ziemi w środku 

Edytowane przez slawek2209
Opublikowano (edytowane)

Jak rozbierzesz to wszystko stoi od ziemi ,która wpada przez otwór w zwolnicy.Szczęki .cylinderki,uszczelniacze i uszczelki zazwyczaj do wymiany.Sama wymiana pompek na nic się zdaje no chyba że ciekną.Do puki miałeś stare niesprawne pompki to nie miałeś problemu z blokowaniem hamulców.Założyłeś nowe pompki i te pchnęły szczęki dalej,ale już nie mogą się cofnąć

Edytowane przez slawek2209
Opublikowano

Najpierw pokombinuj z ręcznym. Taśma od hamulca ręcznego czasem lubi się ocierać o bęben i nagrzewa wszystko, aż kupa smrodu i dymu powstaje. Czasem wystarczy poluzować taśmę, ale niekiedy tak się odkształci, że trzeba tą blachę od góry odkręcić i próbować taśmę na jakiś drut podwiązać. Oczywiście ta druga opcja to tylko tak doraźnie, żeby dokończyć robotę. 

Opublikowano

A może wystarczy poluzować na cięglach , choćby przy pedałach hamulca ?

Opublikowano

@slawek2209 Ty też czytaj ze zrozumieniem- Chłopak kupił NIEDAWNO traktor. Przejechał się być może kilka razy na krótkich odcinkach (pewnie nigdzie dalej, bo przecież hamulców nie miał), wprowadził do garażu i wymienił pompki. Pojechał dalej się przejechać i zaczęło się dymić. Jaką masz gwarancję, że np. poprzedni właściciel nie mając hamulców podciągał ręczny aż do bólu, żeby w razie czego mieć jakikolwiek dobrze działający hamulec?

Z taśmy ręcznego zaczyna się z reguły walić dym dopiero po dłuższej jeździe, bo taśma często leży tylko na bębnie i wolno to się nagrzewa. Kapisz?

Opublikowano

Miałem podobnie w c 360 tylko aż bez dymu  nie wiem jak jest w tym zetorze ale podejrzewam ze podobnie  chodziło o taśmę od ręcznego jak wyżej koledzy piszą, a mianowicie za bardzo było skręcone i co najlepsze tu gdzie ten dekielek sie zakłada jest taki bolcyk i na nim wiszą te taśmy ten dekielek również wchodzi ma takie wycięcie, podłóż pod niego jeszcze coś żeby lekko ulżyć te taśmy. A tak ogólnie to podnieś koło i patrz co sie dzieje. 

Opublikowano

Z zetorze ręczny działa na takiej samej zasadzie jak w c-360

Widzisz Sławek wszyscy wiedzą, o czym piszę, a Ty nie... w jednym masz częściowo rację- ręczny można przeważnie (!) wyregulować na styk, ale trzeba po prostu to zrobić. Czasem jednak taśma tak się odkształci, oderwie okładzina, coś pod nią wpadnie, że trzeba kombinować w podkładki, podwiązywanie taśmy itd, żeby dokończyć robotę, a później zwalać zwolenicę i zrobić to porządnie. Miałem tak w zetorze 5211. Ręcznego nikt nie regulował, a podczas rozsiewu wapna dym zaczął lecieć dziurami zwolenicy, i śmierdziało paloną okładziną. Popuszczenie taśmy nic nie dało. Oczywiście winne mogą być hamulce zasadnicze, ale najrozsadniej popuścić taśmy i się przejechać, niż od razu zwalać zwolenicę. Nie sądzisz?

Opublikowano

No niestety. My ze Sławkiem tu się prawie pokłóciliśmy, próbując pomóc, a Zainteresowanego nie ma. Stojące szczęki może są i bardziej prawdopodobne, ale życzę Zioooberowi zbyt mocno podkręconych taśm, bo problemy z nimi wcale nie są rzadkie, a regulacja prosta. Pozdro dla Ciebie Sławku

Opublikowano

Witam,

Przepraszam koledzy, że dopiero teraz odpisuję ale nie miałem wcześniej jak się odezwać. Przy sobocie z wieczora stwierdziłem, że zwalę zwolnicę i zobaczę co dokładnie tam się stało. Wziąłem podnośnik, odkręciłem wszystko i po godzince zwolnica była na zewnątrz. I co się okazuje? Syfu jako takiego nie było. Ale cylinderek był zapieczony. Przyblokowało cylinderek i sprężyny nie były w stanie tego cofnąć. Wyciągnąłem cylinderek i te tłoczki musiałem młotkiem wybić żeby to wyszło. Zamówiłem nowy cylinderek, okładziny klocków są jak nowe. W sumie podejrzewam, że ten cylinderek od dawna nie pracował bo akurat lewe koło nie hamowało ze względu na to, że tutaj przy pedale hamulca jest taki bolec, który powinien pracować, jak zmieniałem pompki to prawy pracował fajnie, lewy był zamarznięty. Dlatego pewnie zużycie okładzin jest takie małe. Taśma od ręcznego popękana. Oczywiście zamówiłem nową. Wszystko już wymyłem i wyczyściłem, teraz czekam aż przyjdą części.

Dodatkowo chciałem Was zapytać czy rozbierać drugie koło czy narazie olać temat? Prawe koło jest z blokadą czy tam trzeba coś rozpinać od tej blokady? Czy zwolnica wychodzi tak samo jak lewa? Bo z lewą nie było najmniejszych problemów.

 

Jeżeli chodzi o regulację ręcznego to jest jakiś sprawdzony sposób regulacji tego? Czy wystarczy założyć koło i dokręcać tą śrubę od góry?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz czas to rozbieraj drugie koło .Będziesz wiedział przynajmniej co masz.W prawym kole masz masz blokadę. Trochę sprawia problem przy zakładaniu zwolnicy. Trzeba popaść na frezy.Zakladanie jest o wiele gorsze niż ściąganie. Taśmę  hamulca ręcznego trzeba sobie podwiesić bo przeszkadza przy zakładaniu. Symeringi wymieniłeś przy okazji?Ręczny regulowane na czuja. Ze 2 ząbki żeby nie brał .Ustawiłem przed założeniem koła

Edytowane przez slawek2209
Opublikowano

W takim wypadku narazie nie będę zaglądał do drugiego koła. Zrobię to jedno i pojeżdżę i zobaczę jak to chodzi. Co do simeringów widziałem jeden jak się łączy zwolnica z przekładnią. Ale z niego nie ciekło. To narazie nie będę go ruszał. Jak to poskładać mam już wizję. Zobaczymy czy w praktyce pójdzie bez problemów. Czekam na części, myślę że przyjdą we środę to jak dobrze pójdzie poskładam to we środę.

Opublikowano

Dzisiaj przyszły części. Założyłem nowy cylinderek i nową taśmę od ręcznego. Zamówiłem jeszcze nowy wyrównywacz ciśnienia bo stary delikatnie ciekł. Wszystko poskładałem w całość. Na jutro zostało mi odpowietrzenie układu. Jakie wnioski? Nowy cylinderek działa tak samo jak stary. Czyli palcami się go wcisnąć nie da. Chyba, że ja to źle sprawdzam bo może być tak, że cylinderek pracuje w bardzo niewielkim zakresie? Po złożeniu wszystkiego w całość, okładziny nie ocierają o bęben. Układ hamowania w tym kole dokładniej w zwolnicy na pewno jest zrobiony prawidłowo więc zobaczymy teraz. Jutro postaram się to poskładać w całość i dam znać o efektach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mario10
      Cześć,
      Remontuję Zetora 7211 i podczas odpowietrzania hamulca pękł wężyk gumowy od pompki hamulcowej lewy. Prosze o pomoc jak dostać się najlepiej do wężyka i pompki hamulcowej czy da się od środka z kabiny odkręcając z przodu pedały czy trzeba ściagać maskę i szukać dojścia od przodu ciagnika?
      Znalazłem zdjęcia w internecie ale nie bardzo wiem czy trzeba wszystko rozbierać aż tak aby wymienić lewy wąż hamulcowy moze jest prostszy sposób?


    • Przez Inch20
      Jak w tytule: W zetorze 7211 pedał hamulca hamuje sam ciągnik, za to ręczny już nie, w przyczepach na odwrót - wciśnięcie pedału nic im nie robi a ręczny działa jak należy
    • Przez center
      Witam Dzis chciałem przedymić mojego 7211 zapalił bez problemu jak gdyby nigdy nic, ale nie chciał ruszyć i gasłRazz no patrze co jest a tam mi hamulce zblokowało rózszałem pedałami ręcznym nic nie pomagało ciagnik stał jak przymarzniety do betonu hehe dopier wrzuciłem jedynke terenowa gazu i przewalczyło to i byo dobże u was tez tak jest czasami ?
    • Przez mf390
      Witam, czy z zetorze 8540 można odłączyć instalacje hamowania hydraulicznego do przyczepy? 
    • Przez kuba13x
      Jak zdemontować linki od hamulca ręcznego i linke od sprzęgła wom?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v