Skocz do zawartości

Valtra Valmet 8150 Półbiegi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Valtra Valmet 8150

Wymienione zostały we wszystkich koszach tarczki z blachami oraz uszczelnienia koszy.

Wymieniona pompa hydrauliczna na nową.

Problem tkwi w III zakresie półbiegów, a mianowicie po paru godzinach przestoju Valtry przełączając z II zakresu na III zakres półbieg załącza się z opóźnieniem przy czym szarpie trochę. Po zagrzaniu się oleju z II na III zakres przełącza się już płynniej bez opóźnienia, lecz pod obciążeniem traktor na III zakresie zachowuje się tak jakby ślizgało się sprzęgło tj. obroty silnika rosną a prędkość nie wzrasta a czasem nawet maleje. 

Dodam, że drży wąż hydrauliczny wychodzący z pompy hydraulicznej do filtra oleju tego z tyłu na błotniku. Tak jakby pompa ssała olej z powietrzem?

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju pompy hydraulicznej? może być nie szczelność na zasilaniu ze smoka do pompy? ssie lewe powietrze, nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia pompa i dlatego nie ściska tarczek na tyle mocno i się ślizgają?

Prosiłbym o podowiedzi, pozdrawiam.

Edytowane przez lukasztusin123
Opublikowano

U mnie coś podobnego dzieje sie na 2 polbiegu. Wymieniona została pompa i jak na razie problem znikł ale zobaczy się na wiosnę jak pójdzie w pole. Rozmawiałem z takim mechanikiem i mówił mi że w tych valtra jest kilka rodzaji skrzyń i każda inaczej się składa także tu może leżeć przyczyna ale on by zaczął od sprawdzenia elektrozaworów. Jeżeli na 1 i 2 jest normalnie to winę pompy by odrzucił. W. Moim przypadku 1 i 3 

Opublikowano

Wymontowałem pompę hydrauliczną, obudowę filtra wraz z filtrem na zasilaniu pompy, smoka oraz cały układ na zasilaniu pompy, wszystko wyczyszczę, posprawdzam, ogólnie uszczelnienie dokładnie zasilanie pompy. Po złożeniu sprawdzę ciśnienie oleju.

Wymontowałem także cały rozdzielacz, pozmieniam oringi (są trochę pogniecione), sprawdziłem elektrykę czy dochodzi prąd do cewek , wymontowałem i sprawdziłem wszystkie cewki na rozdzielaczu, tj. w środek cewki wsadziłem śrubokręt i prosto z akumulatora kabelkami załączałem cewkę i przyciągało śrubokręt i to dość mocno trzymały. także każdą cewkę po ok. 5 min zostawiałem pod napięciem 12v żeby sprawdzić czy się nie grzeją itd. wszystko ok.

Wykręciłem także elektrozawory z rozdzielacza i teraz pytanie jak sprawdzić taki elektrozawór czy jest sprawny? Na każdy wykręcony elektrozawór zamontowałem cewkę i z akumulatora dawałem prąd to niby chodzą, cpykają nie zacinają się, ale nwm czy w ten sposób dobrze je sprawdzam.

Proszę o odpowiedź :)

Dzięki za odpowiedzi wcześniej, Pozdrawiam :)  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v