News
lukasztusin123

Valtra Valmet 8150 Półbiegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam

Valtra Valmet 8150

Wymienione zostały we wszystkich koszach tarczki z blachami oraz uszczelnienia koszy.

Wymieniona pompa hydrauliczna na nową.

Problem tkwi w III zakresie półbiegów, a mianowicie po paru godzinach przestoju Valtry przełączając z II zakresu na III zakres półbieg załącza się z opóźnieniem przy czym szarpie trochę. Po zagrzaniu się oleju z II na III zakres przełącza się już płynniej bez opóźnienia, lecz pod obciążeniem traktor na III zakresie zachowuje się tak jakby ślizgało się sprzęgło tj. obroty silnika rosną a prędkość nie wzrasta a czasem nawet maleje. 

Dodam, że drży wąż hydrauliczny wychodzący z pompy hydraulicznej do filtra oleju tego z tyłu na błotniku. Tak jakby pompa ssała olej z powietrzem?

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju pompy hydraulicznej? może być nie szczelność na zasilaniu ze smoka do pompy? ssie lewe powietrze, nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia pompa i dlatego nie ściska tarczek na tyle mocno i się ślizgają?

Prosiłbym o podowiedzi, pozdrawiam.

Edytowano przez lukasztusin123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damin1    46

U mnie coś podobnego dzieje sie na 2 polbiegu. Wymieniona została pompa i jak na razie problem znikł ale zobaczy się na wiosnę jak pójdzie w pole. Rozmawiałem z takim mechanikiem i mówił mi że w tych valtra jest kilka rodzaji skrzyń i każda inaczej się składa także tu może leżeć przyczyna ale on by zaczął od sprawdzenia elektrozaworów. Jeżeli na 1 i 2 jest normalnie to winę pompy by odrzucił. W. Moim przypadku 1 i 3 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wymontowałem pompę hydrauliczną, obudowę filtra wraz z filtrem na zasilaniu pompy, smoka oraz cały układ na zasilaniu pompy, wszystko wyczyszczę, posprawdzam, ogólnie uszczelnienie dokładnie zasilanie pompy. Po złożeniu sprawdzę ciśnienie oleju.

Wymontowałem także cały rozdzielacz, pozmieniam oringi (są trochę pogniecione), sprawdziłem elektrykę czy dochodzi prąd do cewek , wymontowałem i sprawdziłem wszystkie cewki na rozdzielaczu, tj. w środek cewki wsadziłem śrubokręt i prosto z akumulatora kabelkami załączałem cewkę i przyciągało śrubokręt i to dość mocno trzymały. także każdą cewkę po ok. 5 min zostawiałem pod napięciem 12v żeby sprawdzić czy się nie grzeją itd. wszystko ok.

Wykręciłem także elektrozawory z rozdzielacza i teraz pytanie jak sprawdzić taki elektrozawór czy jest sprawny? Na każdy wykręcony elektrozawór zamontowałem cewkę i z akumulatora dawałem prąd to niby chodzą, cpykają nie zacinają się, ale nwm czy w ten sposób dobrze je sprawdzam.

Proszę o odpowiedź :)

Dzięki za odpowiedzi wcześniej, Pozdrawiam :)  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kubakar117
      Witam Od roku jestem posiadaczem valtry n134 active.Posiadam skrzynie z biegiem Eco i moje pytanie jest czy można podnieść prędkość w tej maszynie. Aktualna maksymalna prędkość to 43km/h.
    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez mkardas
      Witam, czy orientuje się ktoś z Państwa, czy jest możliwość demontażu oparcia z fotela żeby zostało samo siedzisko? Zależy mi żeby móc obracać sie do rozdzielacza bez uzywania mechanizmu obracania fotela.
      Druga kwestia to, czy jest coś bardzo istotnego na co powinno sie zwracać uwagę przy zakupie ciagnika z tej serii?
      Pozdrawiam 
    • Przez marekdron
      Witam wszystkich , czy ktoś wie jak skalibrować sprzęgło i skrzynię biegów w Valtrze N91 z 2006 roku. Valtra z rewersem elekto-hydraulicznym.
    • Przez maret98
      Niedawno kupiłem ciągnik Valmet 8400 z 1996 roku i mam kilka pytań:
      1. Jak ustawić ten wskaźnik który pokazuje prędkość jazdy. U mnie jest taki mały wyświetlacz nad zegarami z jednym przyciskiem którym zmienia się czy ma pokazywać zegar (czas) czy właśnie predkość. z nim mam problem bo pokazuje złą prędkość tzn. około 1/3 zaniża. Początkowo nie było magnesu na szpilce koła, przykleiłem więc tam jeden magnez i ustawiłem szczelinę ok. 3mm. Pokazywał max prędkość ok. 10 km/h (skrzynia 40 km/h). Więc zmierzyłem obwód koła i wpisałem (po dłuższym naciśnięciu tego guzika na wyświetlaczu) w tym wyświetlaczu tą wartość w cm. Niestety teraz pokazuje max 15 km/h. Co może być przyczyną, czy tam powinno być więcej magnesów, chociaż tylko jedna szpilka ma taki jakby specjalny, dłuższy łepek na magnes. Czy trzeba tam wpisać jakąś inną wartość. Na załaczniku zaznaczyłem ten wyświetlacz
      2. Czy w tym ciągniku jest alarm (buzzer) zaciągniętego hamulca ręcznego. U mnie jak zaciągnę hamulec ręczny to zapala się tylko kontrolka na przedniej konsoli, ale gdy wcisnę sprzęgło włączę bieg i ruszę nie pojawia się żaden alarm dźwiękowy. A chyba powinien być bo we wszystkich innych z jakimi miałem do czyniuenia tak było. Alarm włącza się dopiero jak zgaszę ciągnik i nie zaciągnę ręcznego. Może to trochę głupie, ale już kilka razy przez nieuwagę ruszyłem na ręcznym.
      3. Gdy zmieniam półbiegi pod obciążeniem (zwłaszcza z 3 na 2 najwyraźniej słychać) to coś puknie w skrzyni. Coś już się dzieje, czy ten typ tak ma? Zauważyłem, ze pompa hydrauliczna (od tylnego TUZa) jest już słaba, wolno podnosi ciężkie maszyny. Czy ona może być winna bo daje za małe ciśnienie? Właśnie w tym ciągniku jest tylko jedna pompa hydrauliczna od wszystkiego?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj