Skocz do zawartości

Wymiana Rozdzielacza podnośnika c330m na zwykły rozdzielacz hydrauliczny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, to znowu ja :). Panowie mam taki problem z podnośnikem a mianowicie zmieniłem orginalny rozdzielacz podnośnika (ten pod siedzeniem) na taki zwykły rozdzielacz hydrauliczny z sekcja pływającą a to że mam tura to musiałem go trochę inaczej podłączyć bo zasilanie z pompy dałem na zasilanie rozdzielacza podnośnika a powrót dałem pod zasilanie tura i z tura powrót dopiero pod siedzenie, no ale do rzeczy mam taki problem że gdy chce opuścić podnośnik to on się podnosi, i dopiero pod obciążeniem (gdy go przyduszę ręką) albo gdy naduszę sprzęgło podnośnik opada, sprzedający twierdzi że zbyt gęsty olej i dla tego tak się dzieje, i fakt olej zmieniałem w skrzyni na jakiś najtańszy hydrauliczyny. A co wy o tym sądzicie.? Da rade to jakoś poprawić.? Pozdrawiam. 

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano (edytowane)

Czyli jeśli dobrze rozumie masz teraz 2 rozdzielacze ?

Jeśli tak to czy w pierwszym masz założoną tuleję na kontynuację do podłączenia drugiego rozdzielacza i dodatkowy przewód na wolny spływ oleju ?

Przykładowa tuleja

Edytowane przez dcnt
Dodano link
  • Like 1
Opublikowano
24 minuty temu, dcnt napisał:

Czyli jeśli dobrze rozumie masz teraz 2 rozdzielacze ?

Jeśli tak to czy w pierwszym masz założoną tuleję na kontynuację do podłączenia drugiego rozdzielacza i dodatkowy przewód na wolny spływ oleju ?

Przykładowa tuleja

Tak mam 2 rozdzielacze, 2 sekcyjny do tura i drugi rozdzielacz do podnośnika, a podłączone mam to tak że zasilanie z pompy idzie pod zasilanie rozdzielacza do podnośnika a powrót z rozdzielacza podnośnika idzie pod zasilanie tura i pózniej z powrót z tura wraca do skrzyni. 

Opublikowano (edytowane)

Żeby drugi rozdzielacz był podłączony prawidłowo, to w pierwszym musisz mieć 3 węże:

1. (P) zasilanie

2. (N) kontynuacja do 2 rozdzielacza i tu wymagana jest wyżej wymieniona tuleja wkręcona w rozdzielacz

3. (T) wolny spływ oleju do skrzyni

inaczej nie będzie to działać poprawnie, w drugim rozdzielaczu wystarczy tak jak masz zasilanie i powrót.

P.S. oznaczenia literowe pisze z pamięci - mam nadzieję, że nie pomyliłem

Edytowane przez dcnt
Opublikowano
32 minuty temu, dcnt napisał:

Żeby drugi rozdzielacz był podłączony prawidłowo, to w pierwszym musisz mieć 3 węże:

1. (P) zasilanie

2. (N) kontynuacja do 2 rozdzielacza i tu wymagana jest wyżej wymieniona tuleja wkręcona w rozdzielacz

3. (T) wolny spływ oleju do skrzyni

inaczej nie będzie to działać poprawnie, w drugim rozdzielaczu wystarczy tak jak masz zasilanie i powrót.

P.S. oznaczenia literowe pisze z pamięci - mam nadzieję, że nie pomyliłem

1. Zgadza się.

2.N mam zaślepiony przewodem z rozdzielaczem.

3.T zasilanie rozdzielacza od tura.

51 minut temu, jaco512 napisał:

W rozdzielaczu od podnośnika masz wąż podłączony pod wyjście T do skrzyni?

T podłączyłem pod P pod rozdzielacz od tura.

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, jaco512 napisał:

To zamień przewody tak jak tu piszemy

To mam kupić taką tuleje + trójnik żeby połączyć powrót z rozdzielacza od podnośnika i tura pod jeden spływ do skrzyni.? Dobrze rozumiem.? Ale jak puszcze N z rozdzielacza podnośnika pod rozdzielacz od tura to zostaje mi jedno gniazdo w 1 rozdzielaczu.? Mam go jakoś zaślepić.? Jutro dla pewności podeśle zdjęcie tego rozdzielacza. A I  czy może się coś uszkodzić jak na razie tak będę jezdził i korzystał z podnośnika.?  

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano

Przeczytaj uważnie to co napisałem wyżej!!!

Nie możesz nic zaślepiać, ta tuleja w wyjściu (N) powoduje ze olej jest kierowany do drugiego rozdzielacza, jednocześnie blokując go w stronę wolnego spływu (T), dlatego pod (T) musisz mieć podpięty 3 wąż jako wolny spływ oleju do skrzyni, gdyż jeśli go zaślepisz to podniesiesz dźwignią w 1 rozdzielaczu podnośnik ale już nie opuścisz jeśli nie będzie tego 3 węża pod (T) bo tam jest wtedy kierowany olej przy opuszczaniu - teraz jasne ?

Możesz to sprawdzić wizualnie wcześniej. Odkręć sobie wąż w 1 rozdzielaczu na wyjściu (N) i zaglądnij do środka, powinieneś widzieć połączenie z wyjściem (T) (jak odkręcisz również ten wąż będzie lepiej widać) i miejsce na tuleje wgłąb rozdzielacza w wyjściu (N) - jest tam specjalne podtoczenie żeby oring na tej tulei uszczelnił ta blokadę.

Możesz połączyć wolne spływy z obydwu rozdzielaczy trójnikiem, w niczym to nie przeszkadza pod warunkiem , że nie ma tam nic co mogłoby blokować swobodny spływ oleju do skrzyni.

Opublikowano
3 godziny temu, dcnt napisał:

Przeczytaj uważnie to co napisałem wyżej!!!

Nie możesz nic zaślepiać, ta tuleja w wyjściu (N) powoduje ze olej jest kierowany do drugiego rozdzielacza, jednocześnie blokując go w stronę wolnego spływu (T), dlatego pod (T) musisz mieć podpięty 3 wąż jako wolny spływ oleju do skrzyni, gdyż jeśli go zaślepisz to podniesiesz dźwignią w 1 rozdzielaczu podnośnik ale już nie opuścisz jeśli nie będzie tego 3 węża pod (T) bo tam jest wtedy kierowany olej przy opuszczaniu - teraz jasne ?

Możesz to sprawdzić wizualnie wcześniej. Odkręć sobie wąż w 1 rozdzielaczu na wyjściu (N) i zaglądnij do środka, powinieneś widzieć połączenie z wyjściem (T) (jak odkręcisz również ten wąż będzie lepiej widać) i miejsce na tuleje wgłąb rozdzielacza w wyjściu (N) - jest tam specjalne podtoczenie żeby oring na tej tulei uszczelnił ta blokadę.

Możesz połączyć wolne spływy z obydwu rozdzielaczy trójnikiem, w niczym to nie przeszkadza pod warunkiem , że nie ma tam nic co mogłoby blokować swobodny spływ oleju do skrzyni.

Wiem o co chodzi, a co mam podłączyć pod miejsce zaznaczone strzałką, bo teraz jest podłączony pod N, 

IMG_20191120_100341.jpg

Opublikowano (edytowane)

Moje niedopatrzenie, zapomniałem że musisz gdzieś podłączyć drugie wyjście z sekcji, podnośnik jest siłownikiem jednostronnego działania.

Ja bym dał pod wolny spływ do skrzyni, tam pojawia się olej gdy opuszczasz podnośnik. tak jak miałeś podłączone to rozdzielacz był wykorzystywany jako zamiennik trójnika - żeby to ładnie złączyć musisz mieć 2 trójniki na wolny spływ oleju i połączyć 3 węż.

Edytowane przez dcnt
Opublikowano
2 godziny temu, dcnt napisał:

Moje niedopatrzenie, zapomniałem że musisz gdzieś podłączyć drugie wyjście z sekcji, podnośnik jest siłownikiem jednostronnego działania.

Ja bym dał pod wolny spływ do skrzyni, tam pojawia się olej gdy opuszczasz podnośnik. tak jak miałeś podłączone to rozdzielacz był wykorzystywany jako zamiennik trójnika - żeby to ładnie złączyć musisz mieć 2 trójniki na wolny spływ oleju i połączyć 3 węż.

Albo kupić tak zwany czwórnik hydrauliczny, to podłączył bym się pod niego powrotem z rozdzielacza od podnośnika,od tura i właśnie z tej sekcji i 4 wężem właśnie pod powrót do skrzyni, a że tak zapytam mogę tak jeździć tak jak jest czy mogę coś uszkodzić?? 🙂

Opublikowano

Czy się uszkodzi nie wiem, mnie by takie przyciskanie ręką wkurzało i zrobiłbym to dla swojej wygody i na wszelki wypadek, gdyby jednak miało się coś uszkodzić - twój wybór, tak jak jest być nie powinno.

Opublikowano
5 godzin temu, dcnt napisał:

Czy się uszkodzi nie wiem, mnie by takie przyciskanie ręką wkurzało i zrobiłbym to dla swojej wygody i na wszelki wypadek, gdyby jednak miało się coś uszkodzić - twój wybór, tak jak jest być nie powinno.

To lepiej kupić 2 trójniki czy może być jeden .. czwórnik" czy nie robi to żadnej różnicy? 

Opublikowano

Sam  wiesz jak masz to ułożone, zrób tak żeby to też jakoś wyglądało, węże nie przeszkadzały w obsłudze, a tak to bez znaczenia - tak czy tak, działać będzie.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
Dnia 21.11.2019 o 07:25, dcnt napisał:

Sam  wiesz jak masz to ułożone, zrób tak żeby to też jakoś wyglądało, węże nie przeszkadzały w obsłudze, a tak to bez znaczenia - tak czy tak, działać będzie.

Dziś dla pewności odłączyłem tura i podłączyłem sam podnośnik tzn powrót dałem pod P w pokrywie, już nie wiem co jest, dla pewności dodaje zdjęcie z opisem jak to jest podłączone.

 

1.Czerwone-zasilenie pod rozdzielacz.

2.Zielony-Powrót z rodzielacza.

3.Niebieski (tak już było podłączone) ale to chyba zasilanie z rozdzielacza do tłoczyska.

IMG_20191122_113842.jpg

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, jaco512 napisał:

Zajrzyj do filtra oleju, nie zaszkodzi przemyć sitka profilaktycznie

Ok, jutro do niego zajrzę, a takie pytanie z innej beczki a mianowicie można jakoś troszkę rozrzadzic ten olej w skrzyni? Kiedyś słyszałem że można trochę ropy nalać i że to pomaga, i że lepiej trzyma jak jest Żarki olej, mówił mi to koleś który posiada t25.

Edytowane przez lukasz51195
Opublikowano

Jak masz rzadki olej to właśnie przy nieszczelnych pierścieniach na podnośniku będzie szybciej opadał, na gęstym na mrozach wolniej podniesie bo pompa ma ciężej go pchnąć w układ.

Opublikowano

Ale filtr do opuszczania nie powinien mieć żadnego znaczenia, przecież jest przed pompą, zatkany powodował by brak podnoszenia a nie kłopoty z opuszczaniem.

Sam nie wiem, jesteś pewny że tam przez ta pokrywę olej swobodnie leci ? - może głupie pytanie, ale ja mam standardowy rozdzielacz w tym miejscu i nie znam tej wersji co masz. Ten dodatkowy rozdzielacz, jeśli jest sam powinien działać tak jak jest, przynajmniej tak to na zdjęciu wygląda.

U mnie odnośnik nie chciał opadać zaraz po wymianie tulei na osi ramion podnośnika, było zbyt pasownie złożone, musiało się dotrzeć ...

A może bezczelnie odkręć wąż z powrotu i włóż do jakiegoś np wiaderka i zobacz czy wtedy olej będzie leciał swobodnie gdy podnośnik będzie opadał, tylko podnieś najpierw ramiona podnośnika przed odkręceniem i opuszczaj na wyłączonym silniku, bo przy włączonym tam cały czas będzie leciał olej tłoczony przez pompę.

Już się pomysły kończą co to może być....

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilost
      Panowie mam problem ciągnik ,deutz 8006 ciężko podnosi jak się za grzeje dodam że pompa nowa olej nowy uszczelniacz na tłoku również jak się za grzeje muszę gazować słyszę wtedy świst w okolicach rozdzielacza 
    • Przez gruber9
      Witam, potrzebuje porady odnośnie podnośnika w Ursusie C-328. Opadał momentalnie, więc założyłem nowy zestaw cylinder, tłok plus pierścienie metalowe. Ale nie pomogło to zbyt wiele, więc postawiłem na rozdzielacz. Rozdzielacz zewnętrzny nowy założony w maju na przewodach hydraulicznych z zatrzaskiem, sekcją pływającą. Pomogło trochę, bo z 30min ponad trzymał podnośnik zanim całkiem padł na ziemie, choć to i tak krótko, ale od pewnego czasu zauważyłem, że sytuacja jest taka jak na filmiku, podnoszę do góry, on sobie kilka cm opada od razu i zatrzymuje się i potem w kilkanaście minut siada na ziemie całkiem. Winny jest temu rozdzielacz, czy ten zestaw tłok cylinder pierścienie? Żałuje, że nie założyłem od razu z gumowymi pierścieniami, bo piszą, że na nim i kilka dni bez drgnięcia trzyma wręcz podnośnik, ale chce się upewnić, czy wina jest po stronie rozdzielacza, czy po stronie cylindra. Ktoś podpowie?
      Link do filmu:  
       
    • Przez fendt614
      Witam czy przy źle wpiętych złączach można rozerwać pompę hydrauliczna, tym bardziej jest bezpośrednio rozdzielacz nieco wpięty od pompy ,czy raczej ktoś grzebał przy zaworze bezpieczeństwa , jak teraz rozgryźć gdIe jest przyczyna, sam rozdzielacz jest wpięty od pompy pod P1  puzniej wyjście z t1 na plecak czyli drugi rozdzielać a T2 wolny spływ w skrzynię tak mi doradzali i tuleja ciśnieniowa jest w t1 ,




    • Przez igor730
      Witam, 
      Mam problem z C328. Dokładałem rozdzielacz zewnetrzny, zasilanie do zlacza P wziete z oryginalnego rozdzielacza pod siedzieniem gorne zlacze a powort T do boku rozdzielacza pod siedzeniem. Wczesniej te 2 wyjscia na rodzielaczu pod siedzeniem byly połączone.
      Po skreceniu wszystkiego chcialem sprawdzic czy dziala podnoszenie i opuszczanie tuza z orygionalnego rozdzielacza. Podosnik podniósł sie do gory ale jest problem z opuszczeniem. Poczatkowo myslalem ze jest problem z podlaczeniem rozdzielacza zewnetrznego ale w akcie desperacji zdemontowalem wszystko i polaczylem rurka ktora byla wczesniej i podnosnik dalej nie opuszcza sie. 
      Idac dalej zdemontowalem calkowicie rozdzielacz pod siedzeniem bo myslalem ze moze w nim sie cos przytkalo myslac ze grawitacyjnie opadnie i olej wycieknie na obudowe skrzyni, ale nie dalej podnosnik jest podniesiony.
      Generalnie ciagnik stoi wiekszosc czasu a jak juz jezdzi to glownie z przyczepa, podnosnik nie wiem kiedy byl uzywany ostatnio ale wiem ze pracowal normalnie jak juz byl uzyway ale teraz bez problemu sie podnosl i tam zostal.
      Cos sie ewidentnie zacielo bo mozna skskac po blece i dalej sztywno stoi, czy jest mozliwosc ze podnisl sie za wysoko i cos wyskoczylo z jakiegos prowadzenia? mial ktos taki problem?  
    • Przez Stanisław73401
      Witam, mam Zetora 7340 Turbo Eco 
      Od kilku dni nie mogę roozwiązać problemu z hydrauliką. Wymieniona pompa, tłoczysko, cylinder i zawór bezpieczeństwa przy cylindrze
      Wxześniejsze objawy były naturalne maszyna przy niskich obratach lekko opadał przez porysowany cylinder zaś w okresie kilku dni po rozgrzaniu silnika wgl nie chce podnieść, złącza działają ale też słabo. Widać podczas podnoszenia że stara się podnieść lecz nie idzie.
      przestawianie dźwigni od ustawień czujnika przy cięgle też nic nie daje.
      bardzo proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v