Skocz do zawartości

Renault Ceres 95 -Niskie napięcie w kabinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam Ceresa 95 z 96r. mam problem z za niskim napięciem na obwodzie którym znajduje: radio, lamka oświetlenia kabiny, zapalniczka i kogut, gdy ciągnik nie jest odpalony napięcie wynosi tylko 10V zaś na innych obwodach 12,5V, kiedy odpalę ciągnik napięcie jest normalne 13,5V. Czy to normalne że na zgaszonym ciągniku coś obniża napięcie na ten obwód?

Opublikowano (edytowane)

Ten ciągnik ma niezbyt solidną instalację elektryczną. Lubią śniedzieć styki w kostkach i tutaj pewnie tkwi przyczyna. Można spróbować porozpinać kostki i spryskać preparatem do styków (do usuwania śniedzi konektorowej - w żadnym przypadku "Isolem") oraz gniazda bezpieczników. Powinno pomóc na jakiś czas. Kostki do instalacji w większości znajdują się w panelu pod kierownicą.

Edytowane przez sylip
Opublikowano

Przeczyściłem większość połączeń i odpiąłem radio ale dalej niskie napięcie, na gnieździe bezpieczników również ok. 10V więc problem musi leżeć gdzieś na drodze akumulator deska rozdzielcza, ciekawym faktem jest to że gdy odpalę ciągnik napięcie jest prawidłowe i wynosi ponad 13V, w sobotę spróbuję jeszcze raz rozebrać całą deskę.

Opublikowano
Narazie ciężko ocenić bo mam ten ciągnik od dwóch tygodni, stary akumulator był rozwalony więc kupiłem nowy, przez tydzień może tak lekko spadło z 12,5V na 12,1V na akumulatorze.
Opublikowano

zrobiłem tak jak mówisz, okazuje się że jeden z przewodów idących od stacyjki po przekreceniu jej na raz pobiera sporo prądu (3 ampery na miernkiu) mimo że wszystkie odbiorniki są teoretycznie wyłączone, nie mogę go zlokalizować ponieważ przewód wchodzi dalej do wiązki ok. 50 przewodów które są w jednym kolorze i idą pod kabinę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v