Skocz do zawartości

ZETOR 5340- zardzewiały i uciekający płyn


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Hej.

Ciągnik kupiony rok temu. Problem polega na uciekającym płynie chłodniczym (borygo) podczas pracy. Dodam że nie ma żadnych baniek ani bulgotania tylko po prostu podnosi się bardzo stan i wygania. Płyn nie ma naturalnego (różowego) koloru tylko taki MEGA zardzewiały, też nie wiem dlaczego tak się robi.

Moje podejrzenia są takie że może być zapchana- zamulona chłodnica, czy mogę mieć rację ?

Edytowane przez gabione
Opublikowano
58 minut temu, gabione napisał:

Hej.

Ciągnik kupiony rok temu. Problem polega na uciekającym płynie chłodniczym (borygo) podczas pracy. Dodam że nie ma żadnych baniek ani bulgotania tylko po prostu podnosi się bardzo stan i wygania. Płyn nie ma naturalnego (różowego) koloru tylko taki MEGA zardzewiały, też nie wiem dlaczego tak się robi.

Moje podejrzenia są takie że może być zapchana- zamulona chłodnica, czy mogę mieć rację ?

Do jakiego stanu Ci wygania ? Może za dużo w chłodnicy ?

Opublikowano
39 minut temu, robert1226 napisał:

Tak masz rację  ktoś przed tobą jeździł na wodzie i z tąd ten kolor i zapchana chłodnica.

Poprzedni właściciel jeździł na płynie niestety przez dwa lata ktoś inny sporadycznie go użytkował i mógł dolać jakiś inny płyn. Nawet jak go kupiłem brakowało trochę płynu. spuściłem cały płyn zalałem wodą i tak jeździłem około 1 miesiąca, później zalałem borygo. 

Przed chwilą, zetorki12 napisał:

Do jakiego stanu Ci wygania ? Może za dużo w chłodnicy ?

Do stanu poniżej żeberek niestety.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, zetorki12 napisał:

Do jakiego stanu Ci wygania ? Może za dużo w chłodnicy ?

Do stanu poniżej żeberek. Ale to nie zawsze jak jest większe obciązenie, jak praca na lajcie to 50-100ml

2 minuty temu, zetorki12 napisał:

Oj to chyba gdzieś przedmuch , tak jak koledzy napisali .

Nie chciałbym ruszać dopóki nie bede miał pewności. Jak w 100 procentach zdiagnozować taki przedmuch? Co z tymi bąblami?

No i co z tym kolorem? O co tu może chodzić?, ciężko ręce odmyć

Edytowane przez gabione
Opublikowano
1 minutę temu, zetorki12 napisał:

Oj to chyba gdzieś przedmuch , tak jak koledzy napisali .

O jej.. znowu błędny trop... Hehe

Opublikowano (edytowane)

No to jak wiesz to koledze powiedz . Ja tylko tak przypuszczam , bo to pierwsze się nasuwa .

1 minutę temu, ogarek napisał:

O jej.. znowu błędny trop... Hehe

 

Edytowane przez zetorki12
Opublikowano
1 minutę temu, ogarek napisał:

O jej.. znowu błędny trop... Hehe

 

1 minutę temu, robert1226 napisał:

Piszesz ze rdzawy kolor płynu a teraz ze wszyscy jeździli na płynie się zdecyduje bo zprzeczne info dajesz  

Skoro rdza to od wody.

Może faktycznie chaotycznie to opisałem- przepraszam. Jakiś czas temu przeszliśmy znowu na płyn borygo i zmienił on kolor na mocno rdzawy aż brunatny. Dodam że korek od chłodnicy jest mocno tak jakby zardzewiały i obrośniety kamieniem-piaskiem

Opublikowano
Przed chwilą, robert1226 napisał:

Pierwsze co się nasuwa to płukanie chłodnicy środkiem od kamienia. 

I dzięki temu przestanie wyganiać ?

Opublikowano

A termostat nie jest czasem cały czas otwarty? do tego zakamieniona chłodnica i natychmiast wyrzuci płyn.

Opublikowano
9 minut temu, ogarek napisał:

Być może... Ale to pierwsze co trzeba zrobić skoro jest tam syf 

Czyli właściwie guzik wiesz sam ?

Opublikowano

Zdejmij pasek z wentylatora i odpal.... daj  gaz.... jak płyn się podniesie albo bulbony to przedmuch 

Opublikowano
6 minut temu, ogarek napisał:

A co ja wrozbita Maciej  jestem ?

No to czemu atakujesz mnie , że błędny trop ? Moim zdaniem bardzo możliwe że uszczelka , bądź pęknięta głowica , Ja obstawiam uszczelkę . No chyba że płyn gdzieś indziej ucieka , bo kolega nie napisał że nadmiarem chyba .

Opublikowano (edytowane)

A o to chodziło ?    A to też mi wygoni do pewnego poziomu jak za dużo .

Edytowane przez zetorki12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v