Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kris19911

Pronar 82 TSA + Intercooler

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
kris19911    9

Witam, mam pytanie, czy do Pronara 82TSA można założyć Intercooler . Wiem że w Belarusach są montowane, a czy tutaj też można? Filtr powietrza tzw,,mokry" proszę o porady co i jak , mile widziane jakieś fotki. Bo nie wiem jak się do tego zabrać. Pronar rocznik 2005.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris19911    9

Kolego tomcio mógłbyś dać fotkę jak jest zamontowany?? I jak powinno iść powietrze:

Filtr-turbo-intercooler-silnik

czy może Filtr-intercooler-turbo-silnik

czy nie ma to znaczenia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Powinno być tak: Filtr-turbo-intercooler-silnik i inaczej być nie może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

@sebe1033 raczej nie tak :) , bo po co instalować intercooler przed turbiną, przecież on ma za zadanie schłodzić sprężone powietrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

W autach intercooler zazwyczaj jest za turbiną a przed silnikiem więc ty też go tak zamontuj. Też myślę aby w MF założyć intercooler zawsze może coś da a moc mu nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No właśnie bo mechanik robił mi sprzęgło i tak z niczego padł ten temat, i myślę żę warto, bo to zawsze lepsze wykorzystanie mieszanki:D tylko teraz szukam takiego IC i nie mogę znaleźć:/ bo nikt o takim czymś w mojej okolicy nie słyszał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Witam. Intercooler to rzeczywiście bardzo przydatna sprawa. Chciałbym jednak zauważyć, że nie mając absolutnie żadnej wiedzy na ten temat, nie dokonując żadnych obliczeń dotyczących przekrojów, powierzchni, nie zmieniając parametrów pracy silnika po zamontowaniu chłodnicy powietrza doładowującego, możesz jedynie narobić sobie kosztów i uzyskać najprawdopodobniej efekt odwrotny do zamierzonego. Warto ograniczyć swoją wyobraźnię w tego typu kwestiach. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Trzeba zestroić silnik wtedy, bo chłodniejszego powietrza więcej wejdzie do komory. Jeżeli silnik jest fabrycznie ustawiony na bogato, to będzie lepiej dopalał. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No właśnie. Wiem że w Belarusach sa montowane intercollery, jednak są zamontowane także inne wtryski o ile nie inna pompa, i stąd moje pytanie tutaj, bo byłem ciekaw czy może ktoś tego wcześniej nie próbował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko jest możliwe, ale po instalacji IC, trzeba by wystroić silnik z wykorzystaniem sony lambda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×