Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dwa tygodnie temu zakupiłem ciągnik Same Silver 90 z 97 roku. Kupując ten ciągnik sprzedający nie był wstanie mi powiedzieć jakimi olejami jest zalany, ponieważ właścicielem ciągnika był ojciec sprzedającego który zmarł.  Gdy się ciągnik rozgrzał to wspomaganie przestawało działać i kierownica strasznie ciężko się kręciła ale ciągnik jeździł, półbiegi płynnie się zmieniały i podnośnik tez podnosił bez zastrzeżeń. Gdy ciągnik był zimny lub lekko zagrzany to ten problem nie występował. Stwierdziłem że zacznę od wymiany oleju w skrzyni. Według specyfikacji zalałem olej UTTO ale niestety po wymianie filtrów i oleju wspomaganie nie działa w ogóle i świeci kontrolka od serwisu skrzyni biegów, podnośnik działa bez zastrzeżeń. Podczas wymiany filtry olejowe zostały zalane olejem przed dokręceniem. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc co zrobiłem źle lub jaka jest przyczyna tego że wspomaganie nie działa.

Opublikowano

Mam pytanie do kolegów w Same Silverze 130 jest jedna czy kilka pomp? Jeśli kilka, to która pompa jest od skrzyni biegów? Czy pompa od skrzyni to ta sama co do wspomagania? Bo przełączając półbiegi przeswieca się kontrolka skrzyni biegów i kierownica nie chodzi zbyt szybko (lekko) po nagrzaniu. I jeśli ktoś wie to gdzie znajduje się zlacze do zmierzenia ciśnienia na skrzyni i jakie tam powinno panować. Dodam że mierzyłem ciśnienie na hydraulice to odrazu dobija do 200 bar na wolnych obrotach i ciepły. 

Opublikowano
1 godzinę temu, PronarekP5 napisał:

Mam pytanie do kolegów w Same Silverze 130 jest jedna czy kilka pomp? Jeśli kilka, to która pompa jest od skrzyni biegów? Czy pompa od skrzyni to ta sama co do wspomagania? Bo przełączając półbiegi przeswieca się kontrolka skrzyni biegów i kierownica nie chodzi zbyt szybko (lekko) po nagrzaniu. I jeśli ktoś wie to gdzie znajduje się zlacze do zmierzenia ciśnienia na skrzyni i jakie tam powinno panować. Dodam że mierzyłem ciśnienie na hydraulice to odrazu dobija do 200 bar na wolnych obrotach i ciepły. 

Spróbuj zmienić filtr oleju hydraulicznego co znajduje się z tyłu miałem podobnie

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

    • Przez velFoka
      Panowie czy ktoś robił zabieg wymiany sterownika silnika? Mój sterownik z tego co zrozumiałem jest na kości pamięci 16 bodajże że coś blokuje go do wgrania zwiększenia mocy. Zastanawiam się nad wymianą sterownika ale nie wiem czy to zadziała
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v