Skocz do zawartości

Demontaż sprzęgła turbomatik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam do wymiany wieniec koła zamachowego, pytanie co z turbomatikiem? Muszę zdjąć koło zamachowe, a turbomatik bodajże na 32 śruby przykręcony do koła zamachowego... Czy po odkręceniu ich turbomatik zostanie w całości czy od razu spuszczać olej i rozbierać? 

Czy zamawiać od razu uszczelniacze, duży oring i łożyska i wymienić bez względu na ich stan? Szczerze wolałbym uniknąć ingerencji w turbosprzęgło, jeśli ktoś ma to za sobą to proszę o rady na co zwracać uwagę i jak rozbierać żeby nie schrzanić. 

Dzięki

Opublikowano

Musisz kolego rozebrac cale turbosprzegło. Niestety inaczej sie nie da. Łożyska to dopiero jak rozbiezesz bedzie widac ich stan, ja bym na wszelki wypadek zamowil duzy oring bo ciezko go dostac a reszte to kupisz w kazdym sklepie z czesciami.

 

  • Thanks 1
Opublikowano

To lipa, właśnie oglądam fotki silników i widzę, że nie ma wyjścia trzeba rozbierać... a powiedz mi czy skręcać potem na klej? Koło zamachowe to wiadomo nie zaszkodzi... I jeszcze jedno odkręcam tylko te 32 śruby po zewnętrznej krawędzi? Czy środek gdzie ośka wchodzi też? Przed łożyskiem nie ma czasem segera? 

Jutro podjadę do sklepu to kolega wydrukuje mi z katalogu wszystko. A co do części to rozumiem szukać na obudowie numerów? Ciężki dostęp, ale może telefonem jakoś wyłapie....

Opublikowano

jesli chodzi o wieniec to nie wiem gdzie go szukac. a jaki to fendt. ja mam 611ls. Nie ma zadnych segerów. Odkrecasz te sruby ósemki. miedzy tymi srubami sa dwa otwory nagwintowane na ósemke srube ,ktore sa na przeciw siebie i tam muszisz wkrecic sruby ktore beda działac jak siciagacz. U mnie lozyska i uszczelniacze sa typowe i kupisz je w kazdym sklepie. Duzy oring zamawialem w sklepie internetowym ktory sie zajmuje ich sprzedaza , szukalem typowego do tego modelu ale byl bardzo drogi , wiec zamowilem po wymiarach.

  • Thanks 1
Opublikowano

O właśnie model to 108ls i siedzi dokładnie takie sprzęgło jak na foto 

Więc inne niż w 6 setce... Ale ok mniejsza o to. Chodzi o części do turbomatika jak patrzyłem to jeden uszczelniacz ten na ośce 450zl... 

To metoda rozbierania taka jak przy obudowie sprzęgła suchego, dawałem do szlifu i też elegancko dwie śruby bez dłubania... 

Ok dzięki wielkie kolego jak coś to będę się odzywał w trakcie. Miałem nadzieję że zamówię części wcześniej i ogarnę się w jeden dzień, ale patrząc po cenach to lepiej rozebrać i dopiero... Uszczelniacze kierunkowe i żadnej innej filozofii tam nie ma. Jeszcze raz dzięki 👍👍

Screenshot_20190818-193503.png

Opublikowano
Dnia 18.08.2019 o 19:29, 80marcin napisał:

jesli chodzi o wieniec to nie wiem gdzie go szukac. a jaki to fendt. ja mam 611ls. Nie ma zadnych segerów. Odkrecasz te sruby ósemki. miedzy tymi srubami sa dwa otwory nagwintowane na ósemke srube ,ktore sa na przeciw siebie i tam muszisz wkrecic sruby ktore beda działac jak siciagacz. U mnie lozyska i uszczelniacze sa typowe i kupisz je w kazdym sklepie. Duzy oring zamawialem w sklepie internetowym ktory sie zajmuje ich sprzedaza , szukalem typowego do tego modelu ale byl bardzo drogi , wiec zamowilem po wymiarach.

Dzień dobry. Można wiedzieć jak pracuje na zamiennikach, bo niektórzy twierdzą, że tylko oryginał się sprawdza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

    • Przez Traktorzysta_25
      Witam, czy ma ktoś może instrukcję do ciągnika Fendt 722 Vario Profi Plus z 2012 roku? Mam problem z obsługą przedniego podnośnika. Pozdrawiam
    • Przez Dominik4321
      Witam mam fendta 920 vario 2002r. i mam problem z terminalem. Jest cały czas ciemny i gdy próbuje go ściemniać to nie widać różnicy a gdy jest jasność na 100% to też jest ciemny. Oczywiście widać coś tylko gdy jest słońce to nic nie widać. Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v