Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Dziękuję za tak obszerną odp miałby to być ciągnik główny na małym gospodarstwie pracował by rocznie ok 150mth zastąpił by Zetora 10145. 

Dnia 6.08.2019 o 15:02, akmaly napisał:

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

 

Opublikowano
Dnia 6.08.2019 o 15:02, akmaly napisał:

Jedna z najlepszych serii MF w historii. Co więcej chcesz wiedzieć?

Silnik znany i ceniony od lat czyli 6. cylindrowy Perkins A6.354, skrzynia 12+12 również udana ( ew. 18+6 lub starsza 12+4 )- może mała liczba przełożeń ale to zależy od pracy jaką ma wykonywać, tylny most stawia ten ciągnik w grupie pomocniczych - most podobny do MF 255, przy tej mocy potrafi półosie ukręcać, hamulce ok. Hydraulika i cała reszta jak najbardziej na plus ( niezależna z możliwością łączenia wydatków ), przedni most bardzo dobrej konstrukcji z wałem na boku dzięki czemu luzy z mocowania nie oddziaływają bezpośrednio na przekładnię. 

Wszystko zależy do czego ma służyć i czego oczekujesz po tym ciągniku, są to raczej maszyny do prac pomocniczych lub jako główny na mniejsze gospodarstwa ( mimo ok 100 KM jest to ciągnik na podzespołach ciągników z przedziału 47-90 KM ).

A może to te ciągniki z przedziału 47 - 90 KM są na podzespołąch ciągnika 100 KM. Widziałeś na żywo półoś w serii 300? Ja mam 390 i uszczelniałem jedną ze zwrotnic i półoś to naprawdę solidny kawał żelastwa.

Seria 300 nie ma w zasadzie słabych punktów. Jedynym słabym punktem może być wiek a przez to zużycie eksploatacyjne. Jest to ciągnik bardzo zbliżony konstrukcyjnie do licencyjnych ursusów 4x4 i bardzo wiele cześć można kupić i zamontować od ursusa. Więc naprawy będą tańsze. Seria 300 była oczywiście lżejszą serią cięższą była seria 3000.

PS nie patrz na kształt tylnego mostu. Liczy się to co jest w środku. Miałem 4255. Dokupiłem cały zaczep transportowy wraz z płytami od 255. Wszystko pasował. Ale czy to oznacza, że w 4255 są takie same półosie jak w 255? W 42 70 też mam most jak w 255 koła 520/38 i nic nie ukręca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v