Skocz do zawartości

Automatyczna blokada przedniego mostu (no spin)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z przednim mostem w zetorze 8145. Mianowicie gdy jadę i skręcam w lewa stronę coś mi mocno ( głośno) strzela. Czuć drgania na kierownicy. Przy skręcie w prawą stronę tego problemu nie ma. Gdy włączę przedni napęd jest ok, nic nie strzela. Rozebrałem przód i tam znajduję się ta automatyczna blokada w której wymieniłem sprężyny na nowe. Niewiele to pomogło. Czy ktoś miał podobny problem??? Przy pracy z turem bardzo to przeszkadza.  

Opublikowano

Hejka,

W tym mechanizmie wymiana sprężyn nic nie daje. Jak strzela przy skręcie to jest po prostu zużyty. Strzelanie nie jest oznaką normalnej pracy!
Można się pobawić i spróbować powymieniać elementy sprzęgieł kłowych na nowe ale od osoby, która tym zajmuje się na co dzień (ma w Czechach do czynienia z Zetorami na serwisie), usłyszałem, że to takie posunięcie nie ma sensu.
Jak u siebie to robiłem, to znalazłem w Czechach warsztat, który te mechanizmy regeneruje, ale nie chcieli mi tego wycenić (wycena po robocie), a w końcu podali górny zakres, gdzie było to 75% ceny nowego.
Sam mechanizm w swojej idei i prostocie jest wręcz genialny, wadą jest jego żywotność, znajomy z Czech mówi, że max 5-6 tys. mth i wymiana.
Z tego co rozkminiłem w tym mechanizmie, to jest sekcja odpowiedzialna za porównywanie prędkości obrotowej całego mechanizmu z prędkością obrotową przekazywaną na oś (to są w środku te "sprzęgła", tarcze z zębami stożkowymi skierowanymi do siebie po jednym na oś i jedna tarcza na środku). Jeżeli pojawia się różnica w prędkościach (nie zależnie czy przy wolniej, czy szybciej, ważne, że różnica) to wtedy zostaje rozłączone sprzęgło kłowe na daną oś.
Właśnie te środkowe dyski ze stożkowymi ząbkami odpowiadają za rozłączenie sprzęgła kłowego i jeżeli, te daszki (stożki) są wytarte, wtedy wznios tych tarczek jest mniejszy niż wysokość potrzebna do rozłączenia sprzęgła kłowego i pojawia się trzask. Tak wykombinowałem, że aby spróbować to "naprawić" można by się pokusić o przeszlifowanie tarcz sprzęgła kłowego, ale trudno oszacować ile, a dwa może być tak, że materiał jest obrabiany powierzchniowo, więc po szlifowaniu szlag wszystko trafi.
Tak samo z tym wymienianiem, pojedynczych elementów był bym ostrożny, bo jak na stole miałem oba mechanizmy, nowy i starych, to pomimo tego, że na zewnątrz wyglądały identycznie, to nie dało się przełożyć elementów z jednego do drugiego (zawsze coś nie pasowało).
Reasumując, tylko wymiana na nowy, ale warto.

Opublikowano

W moim zetorze był tur.. Więc wykończyło go to jeszcze szybciej... Ja u siebie wyrzuciłem blokadę i włożyłem zwykły mechanizm różnicowy, kosztow jedna trzecia. Jazda ta sama...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez toreto
      Witam, wymieniłem końcówki drążka bo miały luzy i teraz jak powinna być ustawiona zbieżność ? Z przodu mam w tej chwili 142cm a z tyłu 143.5cm mierząc na wysokości osi z przodu i z tyłu felgi, opony mam trochę ścięte patrząc od przodu z lewej od środka a z prawej też z lewej od środka. Prosze o pomoc 
    • Przez vailus
      Witam. Zauważyłem wyciek oleju w zetorze crystal 8045 z wału przedniego napędu w miejscu gdzie wchodzi wał do przedniego mostu. Chciałem się zapytać, gdyż nie posiadam schematu przedniego napędu, czy tam znajduje się jakiś simering czy jak to jest uszczelnione i jak zabrać się do tej wymiany? Wystarczy odkręcić tą flansze i obudowę i dojdzie się do tego uszczelnienia czy jest coś więcej do rozbierania? Przewertowałem kilka filmików i na większości jest tylko objaśnione jak jest rozbierana przystawka przy skrzyni, jeśli ktoś by jakiś filmik podsunął byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
    • Przez Szulik
      Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.
    • Przez Marekjd5090R
      Witam mam problem z wyłączeniem przedniej osi stało się to po wczorajszej orce nowego kawałka przód załączył się i nie mogę go rozłożyć linka nowa wogóle nie reaguje z 4milimetry podniosła się do góry i  nie mogę jej wcisnąć w przystawce założone są tak zwane kleszcze po zgaszeniu ciągnika po jakieś godzinie napęd puszcza i można nim letko kręcić ale gdy ciągnik zostanie odpalony problem wraca z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez janek884
      Witam,
      Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).
      Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.
      Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v