Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja też mam zefira już o d 5 lat i jak orałem oziminy pługiem 4x40 i na następny dzień uprawiałem agregatem uprawowo siewnym + siewnik poznaniak 2,7 m to na 5 ha spalił ok 70 l (orka, agregat uprawowo siewny + siewnik), orałem na 4 M, a siałem na 2 Hm oczywiście z włączonym przodem

to ile ci spali przy maksymalnym obciążeniu bo mój w agregacie 3.2 m max głęboko na 3M 1800 orotów to do 15 litrów dojdzie lekko nie ma szybszym biegiem nie da rady nie wiem czy to dużo jak na takie obciążenie 1 h robie do 40 min.

Opublikowano

Ech, cóż mogę powiedzieć. Ceny podskoczyły. Zefiry w bardzo różnych cenach, ale teraz około 120 tyś Brutto. Wizualnie mi się podobają, ale nie miałem styczności z tym sprzętem i nie wiem jak to się zachowuje w pracy i w ogóle. Pronar jak to pronar- niczego sam nie zrobi, tylko zimportuje, zmieni nazwę i naklei swoją nalepkę. Podobnie było z kombajnem wektor, tak się napaliłem że to polski kombajn a to się rusek okazał ze zmianą "v" na "w" i naklejką "Pronar". Szczerze to zamiast kupić chińskiego Zefira 85 za 120.000 zł, wolałbym kupić Farmtraca 675 DT na pewno bardziej polskiego, na porządnych podzespołach i dość niezawodnego. U mnie okolicy będzie prawdopodobnie taki Zefir, to i zobaczymy jak to się sprawdzi ;).

Opublikowano (edytowane)

120 tys. za zefira już wołają :blink: ceny nieźle podskoczyły. Co do awaryjności to ja na razie nie mam problemów większych drobiazgi były które sam naprawiłem. Ogólnie ciągnik ok

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano

Mam zefira od 2 lat półtora roku bez awarii ale potem same kłopoty urwane dwie półośki i po zrobieniu 100mgh od naprawy siadło łożysko w napędzie które rozwaliło wszystkie tryby przednim kole. Naprawa kosztowała 10000 zł. Ciągnik był na gwarancji i pronar nie chciał uznać gwarancji z powodu że te awarie to z naszej winy... i cały koszt trzeba zapłacić z własnej kieszeni. Teraz to nigdy bym nie kupił tego ciągnika.

Opublikowano

Ja mam Zefira od 2008 roku narazie ma on 450 motogodzin jestem z niego bardzo zadowolony miałem tylko jedną awarie ale był na gwarancji i to naprawili.Ciągnik ma tura lc3 i chodzi wspaniale polecam

Opublikowano

Panowie, dzisiaj wracając z pola zauważyłem smar z olejem ( tak przypuszczam że jest tam też olej) na feldze i w miejscu na zdjęciu 

61a2ca4480f926b1.jpg

W instrukcji pisze że jedynym uszczelniaczem w tym miejscu jest numerek 13

8830f4a376ea084b.jpg
, ale pewności nie mamy.

Miał ktoś może taki przypadek / wie może co jest tego przyczyną? 

Opublikowano

Panowie, dzisiaj wracając z pola zauważyłem smar z olejem ( tak przypuszczam że jest tam też olej) na feldze i w miejscu na zdjęciu

 

61a2ca4480f926b1.jpg

 

W instrukcji pisze że jedynym uszczelniaczem w tym miejscu jest numerek 13

 

8830f4a376ea084b.jpg

, ale pewności nie mamy.

 

Miał ktoś może taki przypadek / wie może co jest tego przyczyną?

Musisz odkręcić koło potem odkręcić pochwę od mostu ,odkręcić i wymontować półoś i założyć simering zwykły za 30 zeta a nie firmowy za 170 i nie przesadzać ze smarowaniem kalamitki na kole bo wypchniesz simering

Sam to robiłem 1 dzień przy użyciu żurawika bo korpus waży ze 100 kilo

Opublikowano

ja miałem podobnie, w lesie urwałem rurkę od płynu hamulcowego, nalałem płyn hamulcowy i po ok pół roku zablokowały mi się hamulce, a po ok tygodniu hamulce zgineły, rozebrałem pompke hamulcową i w zasilaniu był uszczelniacz z pompki. Zawiozłem pompkę do regeneracji bo uszczelniacze się rozpuściły i potem doczytałem w instrukcji, że układ hamulcowy zalany był olejem hydraulicznym a nie płynem hamulcowym i pewnie w Twoim przypadku bedzie tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v