Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ciagnik MF 3080 bardzo dziwny objaw jesli jest zimny to wszystko w porzadku tylko jesli się rozgrzeje i na niskich obrotach przy podjazdach pod górkę przyspieszacz sam się przełącza ,rozjechany juz byl 6 lub 7 razy wymienione dużo części juz nie mam sily proszę o pomoc 

Opublikowano

przełacza sie z zająca na żółwia?? Jeśli tak to masz do wymiany tulejke i pierscionki na wałku od przedniego napedu. przerabialem ten problem i nie trzeba rozpoławiac traktora zrobisz to w kilka godzin

Opublikowano (edytowane)

Caly spedshift był wyciagniety wymieniony nowy kosz od przyspieszacza pierscienie uszczelniajace,żółw zajac wporzadku tylko przyspieszacz sam się włącza pod obciazeniem ciśnienie na zaworze trojdzielnym ok 170 do 180 

Edytowane przez Maximus13
Opublikowano

czyli pompę masz sprawną ale dalej ciśnienia nie znamy na zasilaniu elektrozaworów bo tam ma być koło 17 bar.... jak Ci speedshift sam się przełącza to na pewno gdzieś ciśnienie się traci.

https://www.bima.pl/pl/p/POKRYWA-SPEED-SHIFT-ORGINAL-MASSEY-FERGUSON/1133

rowków od pierścionków teflonowych nie masz wyżłobionych na tej pokrywie? Czy to cały kosz był wymieniony?

Ewentualnie trzeba szukać nieszczelności w sprzęgle WOM, hamulcu WOM, sprzęgle napędu, siłowniku żółw-zając, siłowniku AB o ile posiada. Włączaj, wyłączaj funkcje i obserwuj ciśnieniomierz

Opublikowano

Mam podobnie.  Fabryczne założenie jest takie że wolne obr, nie powinny/nie mogą być niższe jak 850-900 obr/min. Dołóż do tego zużycie mechaniczne i w praktyce na rozgrzanym nie powinieneś schodzić po niż. tyś. obr/min. bo inaczej są spadki ciś. na magistrali. To nie jest ciągnik w którym na 600- 650 obr/min. wszystko będzie działało jak należy. Mam Case MX 100c  gdzie obr. jałowe są ustawione na 1000obr/min żeby wszystko (hydraulika) działało poprawnie.

Tak że moja rada (praktyczna ) dołóż trochę gazu i będzie wszystko ok. Jeżeli nie to dopiero zacznij się martwić.

Opublikowano

chłopie... pół traktora wymieniłeś a wciąż nie podałeś ciśnienia, które zasila elektrozawory.... ręce opadają... tak może być zapchany.. tu nie potrzeba wróżyć z fusów tylko użyć manometru

Opublikowano

Na zaworze troj droznym było ok 180 na zaworach ok 17 /16 ale jest taka dziwny objaw przyspieszać przeskoczy jeśli się jedzie na małych obrotach i trochę się go przydusi. A jest jakaś opcja aby ten przyspieszać zablokować na niskich obrotach 

Opublikowano (edytowane)

Hej mam pytanie odnosnie przyspieszacza po wy ianie tarcz i teflonów gdy włocze przyspieszacz to jak by dusilo ciagnik i nie moze uciagnoc co moze byc jak wszystko byo zodnie zlozone jak z poprzednio ? 

Edytowane przez pepe9665
Opublikowano

Cóż ja Ci poradze jak nie kumasz zasady działania... zbyt małe ciśnienie oleju nie radzi sobie z pokonaniem sprężyny talerzowej i tyle...równocześnie masz niski i wysoki półbieg zapięty.. innej opcji nie ma na takie objawy

Opublikowano

Lukbold widziałem kiedyś inną opcję, naprawa przyspieszacza tarczki itp i nowa (dorobiona z jakiegoś miękkiego materiału) tulejka, która zaczęła się łuszczyć i zacierała się na wałku i ciągnik miał problem ujechać na włączonym półbiegu (skrzynia 40km/h-półbieg zwalnia wtedy a nie przyspiesza). Albo tak jak mówisz brak ciśnienia, ale wtedy by mu się zapalała kontrolka o czym nie napisał.

Opublikowano

no cóż... mi się też nie zapalała kontrolka a pokrywa speedshift miała rowki wytarte od teflonów i ni jak to miało być szczelne... a też myślałem że po wymianie oringów (tak nasi tam byli i przycebulili) na teflony będzie dobrze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v