Polecane posty

Xeon    4

Witam,

Wymieniałem w DX6.30 łożyska oporowe oraz łożysko na wałku sprzęgłowym. Miałem tak genialnego mechanika, że rozebrał sprzęgło niepotrzebnie (najlepsze jest to, że już składałem wszystko sam, bo się więcej nie pojawił) - wcześniej działało prawidłowo.

Wydaje mi się, że sprzęgło złożyłem dobrze - tarcze odwracałem tak, żeby pasowały do powierzchni ciernej (widać takie rowki od zużycia). 3 śruby regulacyjne od łapek jazdy nie były ruszane. Natomiast 3 nakrętki od łapek wom były odkręcone (nie wiem ile były wcześniej wkręcone). Obecnie wkręciłem je tak, aby całe wraz z kołnierzem wchodziły na szpilki.

Efekt był taki, że sprzęgło pracowało bardzo ciężko (zwłaszcza przy wyłączonym wom). Poza ty, po naciśnięciu sprzęgła przy próbie włączenia biegu czuć, że sprzęgło nadal trochę ciągnie. 

Wiedząc, że jedyne co zmieniło się w regulacji sprzęgła, to łapki od wom. Wykręciłem więc 3 nakrętki regulacyjne tak że ich kołnierz przestaje za śruby. Zmieniło się tyle, że sprzęgło pracuje już lżej, ale nadal (co prawda trochę mniej) po wysprzęgleniu skrzynia ciągnie. Poza tym nie mogę wyłączyć wom - nie da się już skrócić cięgna od regulacji wom.

Przed remontem nakrętka regulacyjna na cięgnie od womu była mniej-więcej w połowie.

 

Pomóżcie proszę jak się z tym uporać. Czy coś nie tak z regulacją, a może coś w sprzęgle jest do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jest to proste masz okienko między skrzynia a silnikiem i tamtędy regulujesz metodą prób


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4
Napisano (edytowany)

Tak, wiem o tym nieszczęsnym okienku. Niezły wyczyn coś przez nie zrobić, ale już dorobiłem sobie klucz, żeby dobrać się do tych śrub.

Jaka jest zasada regulacji... Czy najpierw regulować jazdę, czy wom? Czy jeżeli najpierw jazdę, to czy nakrętki od womu mają być np na max popuszczone?

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jedno i drugie jednocześnie

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Moje kręcenie śrubami niewiele daje. Jedyny efekt jest taki , że po delikatnym wkręceniu nakrętek do WOM mogę go już wyłączyć (nakrętki są wkręcone do krawędzi śruby - brzeg nakrętki jest zrównany z końcem śruby).

Teraz łapki od jazdy - tu jest problem.

Cały czas sprzęgło ciągnie. Przy włączonym wom ciągnie ono delikatnie (kontrolka od smarowania skrzyni gaśnie dopiero podczas włączania biegu (synchronizator ją zatrzymuje).

Jednak, gdy wom jest wyłączony, to praktycznie biegu nie da się włączyć tak mocno ciągnie sprzęgło. Poza tym pedał sprzęgła wyraźnie ciężej pracuje niż przy włączonym womie. 

Może jest coś źle złożone? Tylko co - to sprzęgło jest tak proste w budowie, że w sumie nie wiem co można tam źle złożyć. Chyba tylko sprężynę dociskającą można źle na kołeczki ustawić, ale pilnowałem tego przy składaniu. Także na chwilę obecną jestem w kropce. Regulacja nic nie daje (a może coś źle robię). A gdybym go rozjechał ponownie nie wiem na co mam patrzeć jeszcze przy tym sprzęgle.

Proszę o pomoc.

Moje sprzęgło, to coś takiego:

docisk-sprzegla-luk-231002014-deutz-dx-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez danielo2007
      Witam. Chciałem sie podzielic moimy spostrzezeniami i awariami z krótkiego użytkowania ciagnika John Deere 5100R w nadzieji że komus to pomoże w wyborze, albo ktoś też sie podzieli uwagami na temat swojej 5R.
      Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic).Po 30mth sie zaczeło:
      -opadanie tura po dłuzszym postoju
      -awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało)
      -odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu)
      -skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu).
      -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac.
      -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy
      -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h
      -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem.
      Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku.
      Mam nadzieje ze ktos z urzytkownikow tej wspaniałej maszyny też sie podzieli swoja opinia i wyprowadzi mnie ze złej opini na temat tego badziewia.
      pozdrawiam
       
    • Przez DanielKocima
      Witam mam problem z kolorem żółtka w jajkach, dużo klientów mówi że żółtka są blade i nie podoba im się to woleli by zolciejsze nie wiem czy zwiększyć % kukurydzy barwnik nie wchodzi w grę podaje skład mieszanki 
      518kg pszenica
      212 śruta sojowa
      150 kukurydza
      90 kreda
      20 witaminy lnb 2%
      10 olej słonecznikowy
      Oraz dostają kapustę 
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez ChiquitaB
      Witam. Mam problem z mechanizmem siatki, otóz wałek ten gumowy ciągle się kręci i podaje siatkę, te pręty które ja naciągaja ciagle chodza góra dól i nawet nie chcą jej pociagnac tylko kreci sie sam mechanizm caly. Na jesieni nie bylo tego problemu. I jeszcze jedno pytanko, ten sierp ktory ustala ilosc owiniec siatka nie chce wskakiwac do konca i staje na malej ilosci owiniec, jak dam obroty na 2.5tys to przewaznie doskoczy do zadanej ilosci owiniec.
      Pomoze ktos cos?
    • Przez sznajdik
      Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.