Polecane posty

Xeon    4

Witam,

Wymieniałem w DX6.30 łożyska oporowe oraz łożysko na wałku sprzęgłowym. Miałem tak genialnego mechanika, że rozebrał sprzęgło niepotrzebnie (najlepsze jest to, że już składałem wszystko sam, bo się więcej nie pojawił) - wcześniej działało prawidłowo.

Wydaje mi się, że sprzęgło złożyłem dobrze - tarcze odwracałem tak, żeby pasowały do powierzchni ciernej (widać takie rowki od zużycia). 3 śruby regulacyjne od łapek jazdy nie były ruszane. Natomiast 3 nakrętki od łapek wom były odkręcone (nie wiem ile były wcześniej wkręcone). Obecnie wkręciłem je tak, aby całe wraz z kołnierzem wchodziły na szpilki.

Efekt był taki, że sprzęgło pracowało bardzo ciężko (zwłaszcza przy wyłączonym wom). Poza ty, po naciśnięciu sprzęgła przy próbie włączenia biegu czuć, że sprzęgło nadal trochę ciągnie. 

Wiedząc, że jedyne co zmieniło się w regulacji sprzęgła, to łapki od wom. Wykręciłem więc 3 nakrętki regulacyjne tak że ich kołnierz przestaje za śruby. Zmieniło się tyle, że sprzęgło pracuje już lżej, ale nadal (co prawda trochę mniej) po wysprzęgleniu skrzynia ciągnie. Poza tym nie mogę wyłączyć wom - nie da się już skrócić cięgna od regulacji wom.

Przed remontem nakrętka regulacyjna na cięgnie od womu była mniej-więcej w połowie.

 

Pomóżcie proszę jak się z tym uporać. Czy coś nie tak z regulacją, a może coś w sprzęgle jest do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jest to proste masz okienko między skrzynia a silnikiem i tamtędy regulujesz metodą prób


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4
Napisano (edytowany)

Tak, wiem o tym nieszczęsnym okienku. Niezły wyczyn coś przez nie zrobić, ale już dorobiłem sobie klucz, żeby dobrać się do tych śrub.

Jaka jest zasada regulacji... Czy najpierw regulować jazdę, czy wom? Czy jeżeli najpierw jazdę, to czy nakrętki od womu mają być np na max popuszczone?

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jedno i drugie jednocześnie

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Moje kręcenie śrubami niewiele daje. Jedyny efekt jest taki , że po delikatnym wkręceniu nakrętek do WOM mogę go już wyłączyć (nakrętki są wkręcone do krawędzi śruby - brzeg nakrętki jest zrównany z końcem śruby).

Teraz łapki od jazdy - tu jest problem.

Cały czas sprzęgło ciągnie. Przy włączonym wom ciągnie ono delikatnie (kontrolka od smarowania skrzyni gaśnie dopiero podczas włączania biegu (synchronizator ją zatrzymuje).

Jednak, gdy wom jest wyłączony, to praktycznie biegu nie da się włączyć tak mocno ciągnie sprzęgło. Poza tym pedał sprzęgła wyraźnie ciężej pracuje niż przy włączonym womie. 

Może jest coś źle złożone? Tylko co - to sprzęgło jest tak proste w budowie, że w sumie nie wiem co można tam źle złożyć. Chyba tylko sprężynę dociskającą można źle na kołeczki ustawić, ale pilnowałem tego przy składaniu. Także na chwilę obecną jestem w kropce. Regulacja nic nie daje (a może coś źle robię). A gdybym go rozjechał ponownie nie wiem na co mam patrzeć jeszcze przy tym sprzęgle.

Proszę o pomoc.

Moje sprzęgło, to coś takiego:

docisk-sprzegla-luk-231002014-deutz-dx-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak przy załączonym wałku ciągnie to należy odkręcić docisk pośredni wtedy ci się całość przesunie i nie będzie ciągnąć pisałem już wcześniej trzeba chwilę się pobawić nie jest to ot tak proste

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4
Napisano (edytowany)

Co masz na myśli przez docisk pośredni?

Tam jedyne co można odkręcać, to:

- całe sprzęgło (śruby oznaczone nr 13)

- regulacja imbusem wysokości łapek od jazdy (3 śruby)

- regulacja sprzęgła od womu (3 nakrętki na 14 klucz) - Wydaje mi się, że to masz na myśli jako docisk pośredni. Doszedłem do tego, że sprzęgło działa lepiej jak popuszczę te nakrętki. Popuściłem je tak dużo, że trzymały się na 3 zwojach gwintu (nie dało się już wyłączyć womu przy skręconym na max cięgnie), a sprzęgło nadal ciągnie - co prawda trochę mniej, ale ciągnie.

Dodam, że sprawdzałem działanie sprzęgła co pół obrotu nakrętek regulacyjnych. 

Także nie mam już pomysłu - może jednak coś jest źle złożone, albo uszkodzone/zużyte w sprzęgle?

 

EDIT

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz... może odwrotnie zamontowałem tarczę (oznaczona na schemacie nr 23)? Nie pamiętam teraz, czy piasta na tarczy jest po obu stronach tyle samo wysunięta, czy też może w jedną stronę odchodzi szerzej. Jeżeli z jednej strony jest szersza, a zakładając, że zamontowałem ją odwrotnie, to przy wysprzęglaniu zapiera się o piastę i ciągnie.

luk.jpg

Edytowano przez Xeon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz sprzęgło w środku i za dociskiem i zauważ że jak załącza się jedno to i wywiera wpływ na drugim więc musisz włączyć sprzęgło od wałka i wysprzęglić jazdę i dopiero wtedy regulujesz


tak można źle założyć tarcze mają różnej wysokości wielofrez

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xeon    4

Problem rozwiązany. Odwrotnie była włożona tarcz od WOMu (na rysunku oznaczona nr 23). Przy okazji jak był rozpołowiony wyregulowałem łapki. Teraz jest wszystko idealnie.

@piotrbm_211320 ogromne dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez avanttura
      Potrzebuję przekaźnik wom.  ze sprzęgłem. do rozrzutnika 6-cio tonowego (Jeantil) z dwiema walkami spiralnymi i posuwem mech.
      Jaką wartość Nm  w przybliżeniu powinno posiadać sprzęgło przekaźnika  ,może ktoś ma podobny?
       
    • Przez KaOZetAKa
      Witam. 
      Posiadam ciągnik deutz fahr 6.30 i  nurtuje mnie jedno pytanie do czego służy wajcha znajdująca się pod wejściem hydraulicznym z tyłu  zamontowana w tzw plecaku ? 
    • Przez Mati_claas86
      Witam. Mam problem tego typu że rozbierałem sprzęgło bo robiłem wariator jazdy i po złożeniu biegi wchodzą z zgrzytem. Jak wejdzie bieg to sprzęgło rozłacza i kombajn staje. Co może być przyczyną. Coś źle złożyłem czy wystarczy wyregulować?
    • Przez Xeon
      Witam,
      Nie odbija mi pedał hamulca od lewego koła w DX 6.30 (we wszystkich DXach jest też tak pewno). - Po prostu trzeba posmarować ośkę na której zamocowane są oba pedały hamulcowe. Rzecz w tym, że nie ma tam żadnych smarowników (kalamitek). Jak to ogarnąć?
    • Przez brzydal222
      Witam, mój problem polega na tym że ciągnik kiepsko jedzie do przodu a podczas orki staje , silnik pracuje normalnie. Podnośnik oraz wspomaganie działa normalnie, wcześniej było mało oleju w skrzyni po dolaniu dalej to samo. Co może być tego przyczyną? Proszę o odpowiedzi, pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj