Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Edytowane przez Gość
Opublikowano
4 godziny temu, Partyzant85 napisał:

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Właśnie nie mam naklejki dlatego nie wiem,no właśnie jak nie używam wałka wom to musi być zaciągnięta dźwignia do góry czy do dołu,a pytam się żeby pociągnąć to dźwignię trzeba wrzucać sprzęgło nożne

Opublikowano

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg

Opublikowano
20 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg

Czyli jak nie używam wałka wom to najlepiej jeździć z dźwignią spuszczoną 

Opublikowano

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

Opublikowano
1 minutę temu, Partyzant85 napisał:

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

Renault 75.14 S  R7732 dokładnie taką

A jak jadę agregatem i robię nim na polu to wałek musi być włączony najlepiej czy nie

Opublikowano

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz

Opublikowano
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz

Zgadza się z tymi prędkościami 540/1000 obr/min Dzięki wielkie za pomoc

Opublikowano

Ja w swojej 7712 ts zanim się dowiedziałem że powinno się zaciągać sprzęgło wałka na 1 minutę, 3 lata jeżdziłem na zaciągniętym sprzęgle wom  cały czas i nic się nie stało.

Opublikowano

Niby nic ale kiedyś to wyjdzie w praniu. Pewnie naklejki nie miałeś nad dzwignią i nie wiedziales a instrukcję ciężko znalezc żeby sciągnąć z neta gdzies pdf ale chyba odżałuję 100 i kupie na ebay UK bo widzialem ze tam są

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez misiekbz2
      Panowie mam taki problem że jak włącze wom pochodzi chwile pod obciążeniem i wałek przestaje pracować i pompa, dzwignia zostaje w tym samym miejscu na włączonym i słychać taki zgrzyt jak przy włączaniu wałka, gdy wcine sprzegło i wyłącze i włącze dzwignia znowu działa chwile i to samo. Ktoś cos miał podobnego?
    • Przez Arek
      Wymieniłem simering na nowy silikonowy i niestety olej nadal przecieka, wałek ma już wyżłobienie pod uszczelniaczem. Da się jakoś temu zaradzić oprócz wymiany całego wałka ?
    • Przez Freek
      Chciałbym wymienić końcówkę womu ale boję się że jak go wyciągnę to coś w skrzyni spadnie. Może ktoś coś takiego robił i może pomóc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v