Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nowy dobry manometr, jeżeli dalej spada to faktycznie następnie do zaworu trzeba zajrzeć lub go po prostu wymienić.
Jeżeli dalej lipa to uszczelka przed "ssakiem" oleju za skrzyni do sprawdzenia. U mnie rosło, winowajcą był zawór.
Oczywiście poziom oleju sprawdzony, przecieków nie ma?

Opublikowano

witam, podbijam temat, otóż w swojej 904 wymieniłem panewki (główne i korbowe), oraz bąka na podstawe + wymienne filtry, manometr ciśnienia (obecnie sensor mila) i niestety ciśnienie na rozgrzanym silniku mam za niskie

na 1000obr/min ok 2atm, ( 1500 -4atm;  2000 -5atm) a na niższych niż 1000 ciśnienie spada jeszcze w dół ok 800 jest 1 atm, wału nie przemierzyłem mikrometrem, ale żadnych rys zadziorów, pod suwmiarką równe 70mm więc standard, zawór przelewowy przeczyściłem płynami penetrującymi, pod sprężonym powietrzem ok 5atm się nie poddawał, uszczelki smoka i rurki nowe i raczej szczelnie złożone, pompa była rozebrana, płaszczyzny ścian szlifniętę oscylacyjną, zęby raczej w bardzo ładnym stanie, i teraz mam pytanie, gdzie szukać przyczyny -koniki (dźwigienki zaworowe) raczej nie miały nadmiernych luzów -wałek rozrządu...? ma jakieś tulejki, czy trzeba dawać blok do roztoczenia i tulejowania...?

i jedno z ważniejszych pytań -w jakim celu jest dodatkowy kanalik w podstawie filtrów oleju?? czy on natryskuje cos konkretnego, czy po jakiego grzyba zrobili takie coś...? można to "zaślepić"...?

Opublikowano

Dodatkowy kanalik jest do oryginalnych i hydrotorowych zaworów przelewowych. Do hylmetu  można zaślepić bo otwiera się o 1 bar wcześniej. Wałek rozrządu pracuje w bloku, jak zrobi się luz to są wałki nad wymiarowe. 

Pompa miała luz osiowy?

Opublikowano

luz osiowy raczej minimalny -na tyle, żeby się mogła swobodnie obracać, powierzchnie czołowe zębatek były raczej bardzo ładne, wręcz jak nowe, jedynie  ścianki "zamykające" miały delikatne przetarcia -przeszlifowałem szlifierką oscylacyjną do prawie gładkich. jak odróżnić te zawory przelewowe? tylko sprężyną się różnią, czy są jakieś charakterystyczne cechy...? wydaje mi sie, ze zaraz po remoncie na zimnym oleju ciśnienie miał nieco wyższe, i te 6 barów łapał przed 2000, a po przekroczeniu 2000 ciśnienie już nie rosło, wiec obstawiałbym, że zawór właśnie w tej okolicy się otwiera...

Opublikowano (edytowane)

tak przy 800obr/min pasowałoby żeby te 2 atm były (w c360 mam ponad 3 atm), ...  instrukcja mówi, ze na obrotach biegu jałowego ( 450obr/min ! ) jak ciśnienie spada poniżej 0,8 to remont, a ja założyłem własnie nowe panewki i przy 800 mam ok 1 atm... trochę słabo, a marzy mi się w przyszłości dorzucenie turbo, to spadnie do 0

-a własnie, jakie jest u was ciśnienie oleju przy obrotach poniżej 1000 na rozgrzanym...?

Edytowane przez marobas
Opublikowano

nie, nie próbowałem tego... nawet nie miałem styczności, (być może kiedyś to mi się obiło o uszy, bo jak zobaczyłem, to skojarzyłem temat), ale nie sprawdzałem, wał zmierzyłem tylko "suwmiarką"... ale na dość dokładną, i wychodziło 70 bez setek, spróbuje na razie zaślepić ten kanał upustowy -może coś pomoże, tylko się tak trochę zastanawiałem, czy aby na pewno jest "bezcelowy" -powinno pomóc, bo to otwór chyba ze 2mm, także na rozgrzanym oleju coś tam upływa bokiem... 
a co do turba, sie zastanawiałem, czy jeśli bym kiedyś wrócił do bąka nie będzie to dla niej zabójcze? bo bąk filtruje na przelewie, a w magistrale idzie olej prosto z michy...

Opublikowano

Bąka możesz zastosować jako filtr dodatkowy, tak jak w ciężarówce, wtedy montowany jest na by-passi'e filtra papierowego. 

Suwmiarką nawet bardzo dokładną pomiar wału to nie porozumienie. 

Opublikowano (edytowane)

suwmiarka to był pomiar czy jest standard, czy po szlifie, bo u mnie to nowy nabytek, wiec dopiero go "rozkodowuje"... ale wał wyglądał praktycznie idealnie, żadnych rys, gładziutki -sprzedający sie zarzekał, ze jak go kupił w 93 z PGR to zrobił kapitalny remont, i później mało chodził, także mogło by to być bliskie prawdy, co do tego turba, to w orginale z bąkiem i turbem, turbinka miała osobny filtr puszkowy, dlatego zdziwiło mnie, ze powiedziałeś, ze turbo nieraz ma pominięty filtr...

Edytowane przez marobas
Opublikowano

i jest efekt :D zaślepiłem ten kanał w podstawie filtrów, i ciśnienie praktycznie 2 atm w góre..! 
-spostrzeżenia -dużo szybciej wzrasta ciśnienie przy rozruchu (skrócony czas słabego smarowania), i wolniejsze opadanie przy gaszeniu... 
ponadto na dobrze rozgrzanym oleju przy 1500obr/min prawie 6 atm (zawór już puszcza przy tych zegarowych 5,8, bo nie rośnie ze wzrostem obrotów -ale dla mnie jest OK) przy 800 obr/min prawie 3atm -czyli o to co najbardziej mi chodziło, i tylko gdyby nie problemy z podnośnikiem, to było by już cacy... :D

Opublikowano

hmm, turbo na razie musi poczekać... -brak czasu i inne problemy z tym niedźwiedziem, ale nie będę zakładał oryginału, tylko ew z beemki 3.0D garreta -tam niby ma 4,2 bara ciśnienie oleju (chyba gt2556v -o ile mnie pamięć nie myli), nie chce wysokiego ciśnienia doładowania, tylko ok 0,5 bara, ale dostępnego z dołu, bo nie mam wzmacniacza momentu, i czasem się mu ciężko wkręcić przy starcie pod górke

-problem jest taki, że to turbo nie chce się zmieścić miedzy chłodnice a bak... bo pewnie bym go już włożył (czeka na półce), i pasowało by muszle obrócić o 180*... więc na razie leży i czeka... :D zastanawiam sie, czy zasilenie olejem można zrobić przewodem miedzianym takim jak od hamulców 4,75m czy może być za cienki na zimny olej i szukać coś 6-8mm ?

Opublikowano

eee nie żartujmy... ;) pojemność mniejsza, ale obroty ma większe.. -zużycie powietrza na minute ma chyba nawet wyższe takie bmw, wiec powinno wydać... średnica może nieco mniejsza, ale turbawki mają przewężki aby nadać spalinom prędkość... jak kiedyś się uda zamontować, to dam znać jaki efekt, ale gdzieś ktoś już montował od jakiejś renówki i podobno latało fajnie... ;)

Opublikowano (edytowane)
Dnia 3.04.2022 o 14:21, marobas napisał:

eee nie żartujmy... ;) pojemność mniejsza, ale obroty ma większe.. -zużycie powietrza na minute ma chyba nawet wyższe takie bmw, wiec powinno wydać... średnica może nieco mniejsza, ale turbawki mają przewężki aby nadać spalinom prędkość... jak kiedyś się uda zamontować, to dam znać jaki efekt, ale gdzieś ktoś już montował od jakiejś renówki i podobno latało fajnie... ;)

Witam powiedz mi który kanał od filtra zaslepiles wymieniłem też podstawę na dwa filtry i teraz cisnienien spada mi

1atm

Edytowane przez Artur312
Opublikowano (edytowane)

w środku w podstawie jest taki kanalik bocznikowy, jak są dwa duże kanały -jeden zasilający z pompy olejowej i drugi wyjściowy na magistrale, to obok nich jest trzeci, mniejszy taki ze skosa nawiercony ( rozwierciłem nagwintowałem i wkręciłem jakąś śrubke i jest malina )podstawa.jpg.44ccdbce2f9bc194cf03dba02af64243.jpg

Edytowane przez marobas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v