Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.

Opublikowano
norma. może być taki gorący że ręki nie utrzymasz.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie:

czy na rurce, która zasila przystawkę skrzyni w olej (rewers elektrohydrauliczny) powinny być wyczuwalne drgania?

Po dotknięciu rurki dochodzącej do 13 czuć jakby panowało w niej duże ciśnienie i nie miało łatwej drogi ujścia.

 

hESnYEw.png

Opublikowano

Panowie ja trochę z innej beczki. Chodzi o to że zauważyłem że podczas podnoszenia bron cieżkich z wałkami na wolnych obrotach jest ok, a gdy dodałem gazu tak ok 1400 obr. słychać było przez chwilę dziwny dźwięk takie jakby "yyyyyyy",  takie dziwne dźwięczenie, tak jakby gdzieś szybciej przepływał olej, to samo zauważyłem raz także podczas podnoszenia w czasie siewu znacznika od siewnika ale to już przy większych obrotach. Wiecie co może być tego przyczyną?

Opublikowano (edytowane)

Kolego ogarnijsie jeżeli możesz to powiedz jaki zawór, gdzie on się znajduje i w jakim bloku? Jest to do naprawienia samemu czy trzeba kogoś szukać?

Edytowane przez grzeskw75
Opublikowano (edytowane)

Pytam bo ja też mam drgania na rurce i chyba nawet też z tego wyjścia i ona idzie z drugiej strony ciągnika i wkręcona jest w jakąś przystawkę bloku silnika pod pompą hydrauliczną. A wogóle ruszałeś coś przy tym rozdzielaczu od strony baku pod kabiną? A nie masz jakiś dziwnych odgłosów jakby dźwięczenie, utrudniony przepływ oleju przy podnoszeniu maszyn na wyższych obrotach, oczywiście przy rozgrzanym oleju. A i jeszcze jak olej się dobrze rozgrzeje to rurka bardziej drga?

Edytowane przez grzeskw75
Opublikowano

Zyzek wrócę do tematu drżącej rurki. Chodzi mi o tą niżej ze zdjęcia, przechodzi ona na drugą stronę ciągnika do rozdzielacza który znajduje się pod kabiną za schodami. Jak ją dotykam czuć na niej drgania, nie wiem czy tak powinno być? Jeszcze dodatkowo te rurki obydwie po paru godzinach pryskania są na kolankach gorące, troszkę dalej już chłodniejsze. Dziś pryskając zauważyłem jeszcze jedno : podczas jazdy na ok 1300 obr. jak pociągnąłem za dźwignię od hydrauliki tą bliżej drzwi to ciągnik troszkę zwolnił, czy to normalne? 

IMG_20190405_185826.jpg

Opublikowano

Ta rurka to zasilanie przystawki skrzyni. Znajduje się w niej zawór ustalający ciśnienie na 20,5 bar. Wydaje mi się, że to on powoduje te drgania i to normalne.

Czy miałes coś podłączone do gniazda hydraulicznego gdy pociągnąłes za dzwignię? Jeśli nie, to normalne, że traktor zwolnił, ponieważ pompa miała ciężko pompować olej, ponieważ nie miał ujścia i musiał iść przez zawór bezpieczeństwa ;) 

Opublikowano (edytowane)

Nic nie miałem podłączone do gniazda i później myślę, faktycznie olej nie miał ujścia to ciągnik zwolnił. A u Ciebie teź są wyczuwalne drgania na tej rurce? Może zawór przycięty jest?

Edytowane przez grzeskw75
Opublikowano

Zyzek a jeszcze jedno, bo już sam nie wiem czy to normalne czy nie podczas jazdy gdy olej już jest dobrze rozgrzany to tak od 1400-1500 obr.silnika przy każdym ruchu kierownicą słychać takie dziwne buczenie jakby olej gdzieś przepływał, na niższych obrotach tego nie słychać. U Ciebie też tak jest?

Opublikowano

Orintuje się ktoś może, czy ten zawór przepływowy się ustawia?

U mnie jest wkręcony na max i nie wiem czy  tak ma być.

Powinnien dawać przepływ 13.5l/min, ale nie mam jak zmierzyć.

 

sz0xZs5.png

 

Opublikowano
Dnia 27.07.2018 o 15:48, zyzek napisał:

Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.

Class celtis 456rx. Miałem sytuacje że gotowało mi olej w skrzyni. Skrzynia była gorąca jak silnik albo i bardziej. Po tależowaniu 1h w odległości 10 metrów od ciągnika było czuć spalony olej. Po przeglądnięciu tego forum stwierdziłem że to albo przystawka od przodu przepuszcza albo sprzęgło od womu. Zadzwoniłem do mechanik z komisu gdzie kupiłem ten ciągnik . On powiedział tak że na przedni napęd i na wom idzie nie więcej jak 20 bar i to nie ma prawa gotować oleju  jak by przepuszczało. Wina leży po stronie dżwigni od tylnych gniazd hydraulicznych.  Albo dzwignie są żle ustawione i nie są na neutral albo linki sie już naciągneły i trzeba je ustawić . Wina była po mojej stronie bo nie odbiłem należycie tymi dzwigniami jak trzeba.  Gotował mi olej nawet jak rozsewałem nawóz na 1200 obrotów (rozsiewacz otwierany ręczni). Po wysiewie hektara soi z broną wirową i siewnikiem na 1800- 2200 obrotów olej się nie gotuje. Nauczyłem się operować dzwigniami. Ale nawiązując do cytowanego pytania. Teraz po takiej pracy olej jest gorący łapiąc za przewody ale porównująć do temperatury silnik ręką  to jest chłodniejszy i nie wali spalonym olejem. 

Opublikowano
zyzek napisał:

Orintuje się ktoś może, czy ten zawór przepływowy się ustawia?

U mnie jest wkręcony na max i nie wiem czy  tak ma być.

Powinnien dawać przepływ 13.5l/min, ale nie mam jak zmierzyć.

 

 

Zyzek mogę prosić o towj numer kom, mam parę. Pytań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dzik997
      Siemanko ,mam do was takie małe pytanko. Posiadam Claasa Celtisa 456 i muszę mu zmienić opony na nowe. Rozmiar starych opon to [13.6R28 , 16.9R38]  i jakie najszersze opony moge kupić żeby założyć na te same felgi? Podajcie mi rozmiary i opinie czy ktoś z was coś takiego robił?
    • Przez Rogal05
      Koledzy pomóżcie w zlokalizowaniu czujnika ciśnienia oleju hydraulicznego w Renault Ares 626. Załącza się kontrolka podczas pracy. W niektórych przypadkach podczas zmiany biegów. Stan oleju OK, podnośnik normalnie pracuje, skrzynia przełącza itd. Chciałbym zacząć od wymiany czujnika ale porównując to co ja uważam za czujnik ciśnienia w skrzyni z tym co jest do kupienia jako czujnik pasujący do tego modelu to głupieje gdzie on jest.
    • Przez Agrotechno
      Witam, mam pytanie do was. Jak odblokować EHR w tym renault ? Ponieważ nie wiem jak 
    • Przez uator
      Panowie, przekopałem te działy i podobnego tematu nie znalazłem. Czy ktoś się z tym uporał? Nie mogę za Boga uszczelnić tej miski. Dorobiłem fest uszczelkę pod tą misę, jestem w trakcie rozbierania, zdjąłem tą uszczelkę, i nie widać nigdzie żeby pod nią była nieszczelność, a jednak jakimś cudem olej ucieka mi do skrzyni. Nie mam ochoty kolejny raz robić dochodzenia i za 2 tygodnie znowu rozbierać. Chciał bym aby mój ciapek brał olej ze skrzyni. Niby prosty temat, puścić od pompy rurkę w dół, ale dawać filtr na końcu? Gumową czy stalową? Tam nawet nie ma jej jak zamocować, boję się żeby z czasem nie przespacerowała się w stronę któregoś z trybów. Czy ktoś robił podobną modyfikacje?
    • Przez blake17
      Pany ile powinno byc oleju wspomagania w zbiorniku obok chlodnicy i filtra powietrza?
      https://i.imged.pl/zbiornik-zbiorniczek-oleju-wspomagania-ursus-zetor.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v