Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam stoję przed zakupem ciągnika na dofinansowanie na młodego rolnika, z wyboru mam Zetor Major 80 i Case Farmall 75A, którego polecicie? Ma on być do ciężkich prac

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, MF675ursus napisał:

Ile kosztuje Proxima? Skoro szuka małego i do ciężkich prac, to znaczy że z kasą krucho. Czemu nie bierzesz pod uwagę chociażby Ursusa, albo czegoś z New Holand?

Proxima 80 to 150 brutto

6 godzin temu, przemekuliski napisał:

do ciężkich prac to farmal 85 na 4 cylindrach 75 ma 3 cylindry i słabszy podnośnik a ursusa c382 c380 nie bierzesz pod uwagę lub farmtraca?

Zbyt duża różnica w cenie :/

2 godziny temu, przemekuliski napisał:

to ursusa szukaj na perkinsie może jeszcze są i śmiało bierz :) a jak nie to Belarus w cenie :)

ursus już odpada bo za nawet głupi dolny zaczep trzeba dopłacić

Edytowane przez Patryk3600
Opublikowano

Patryk... też miałem ostatnio podobny dylemat, co kupić na młodego rolnika. Oglądałem, analizowałem, rozmawiałem z użytkownikami.... Od Belarusa 952.5, przez Farmtrace, Ursusy, Majory, Proximy, Farmalle, TD5, T5, Kioti, McCorminki, Kubota M7060.... po M5091 - bo ten chyba najdroższy... Wszystko zależy od dostępnych środków finansowych i oczekiwań w zakresie funkcjonalności. Belarus najtańszy, ale słowo komfort pracy tam nie występuje - taka moja opinia jak się nim chwilę przejechałem... Nie mówię że to zły ciągnik, ale jak jeździłem wcześniej 20 lat zetorem 5211 to wolę dalej orać pole tym zetorem, choć zejdzie pewnie 2 razy dłużej niż siedzieć za kierownicą belarusa.

Jak brać majora to lepiej dołożyć 15-20 tyś zł i masz Proxime 80... ciągnik o wiele większy, cięższy, opona tylna R34, a sam udźwig podnośnika 2x większy.

Farmtrac 75KM kilka tysięcy tańszy od Ursusa C380. Ale wg mnie warto dopłacić, gdyż Ursus milszy za kierownicą, i ogólnie jakoś tak lepiej się prezentuje. Z tym, że w cenie Ursusa C380 (110-115tyś zł netto) mamy już podstawę New Hollanda TD5.85. Większy i cięższy o pół tony ciągnik... opony R34, mocniejszy silnik z możliwością podkręcenia do ponad 100KM...

Także podsumowując.... Belarus odpadł na starcie. Dalej... za najtańszego z reszty Majora czy Farmtraca 675dt trzeba wydać około 110tyś z klimą, kompletem zaczepów, obciążników... i tak ogólnie za ciągnik możliwy do pracy.

Kubota M7060 trochę drogawa... 130tyś netto bez pneumatyki, oczywiście z klimą i całym możliwym wyposażeniem. Szkoda że każdy producent nie ma od razu w standardzie takiego wyposażenia, tylko za wszystko dopłata... Ta kubota trochę mały ciągniczek. zaledwie 3300kg łącznie z przednimi obciążnikami, które ma w standardzie. Ale gdybym miał kupić takiego skromnego pomocnika jak Ursus C380 to chyba bym dołożył te 10-15tyś do tej kubotki. Ale też ja szukam czegoś na ciągnik główny na 15ha ciężkiej ziemi, także masa własna gra dużą rolę. Aa... największa wada M7060 to brak fotela pasażera, czy instruktora jak to jest faktycznie się nazywa :D Swoją drogą ciekawe co na to policja jak cię zatrzyma na drodze a tu dziecko siedzi na tym fotelu... Bo to fotel dla osoby dorosłej - instruktora do szkolenia nowego operatora, który się uczy obsługiwać ciągnik - przynajmniej tak się dowiedziałem w NH...

Jeśli mowa jeszcze o kubocie, to bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła M5091... Cena w podstawie (klima, pneumatyka, obciążniki, opona 480/70R34, rewers elektrohydrauliczny, nadbiegi, masa własna z obciążnikami 3900kg, tempomat) 155tyś zł netto. Jest możliwość bez pneumatyki za 148tyś. Ciągnik w kabinie bardzo fajny, miły, wszystko pod ręką, rewers jednym palcem. Dla mnie osobiście dużo wygodniejszy od NH T5.75-85.

Kioti i McCorminki (już nie pamiętam modeli... ok 85-95KM) cenowo podobnie do kuboty M5091.

TD5.85 kupuję za niecałe 128 tyś netto z dość bogatym wyposażeniem (klima, rewers hydrauliczny, fotel pneumatyczny, skrzynia 40km/h, przednie obciążniki 380kg, wzmocniony podnośnik i pompa 63l, wszystkie zaczepy, kogut, 6 lamp w dachu, radio z bluetooth, wycieraczka tył i przód, wałek 540/1000, 6 wyjść hydraulicznych, no i szerokie opony 380/70R24 oraz 480/70R34 i do tego Micheliny się trafiły. Jedynie pneumatyki na przyczepy nie ma. Case farmall 85A wychodził deko drożej, a i dealer dużo dalej niż z NH.

Także ostatecznie postawiłem na TD5.85 głównie ze względu na cenę. T5.75 (później podkręcić po gwarancji) i kubota M5091 niestety są droższe minimum te 20tyś netto. Może bym się i zdecydował na kubotę, gdyż bardzo miło mnie zaskoczył ten ciągnik, ale ona ma 96KM i musiałbym pisać zmiany do wniosku, gdyż miałem podane do 95KM. Do tego jeszcze dochodzi kiepska opinia na temat serwisu Kuboty i dlatego stanęło ostatecznie na NH.

Class Atos 330 i JD 5090 to koszt minimum 170-180tyś netto.

Mam nadzieję, iż coś pomogę Patrykowi i innym kolegom z forum, którzy planują podobny zakup. Ceny które podaje to ceny z wiosny 2018. Na chwilę obecną już wiem, iż NH od 1 lipca poszedł w górę bodajże 4% na nowe zamówienia w fabryce. Ale jest jeszcze szansa bo dealerzy pozamawiali dużo sprzętu w czerwcu, właśnie przed podwyżką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam Mam problem z case mx 135. Od roku co jakiś czas nie działał rewers po odpaleniu ciągnika, wystarczyło popukac wajche od skrzyni biegów i zaczął działać. Problem znikał. Dzisiaj po całym dniu pracy, koszenie trawy chciałem wjechać na podwórko i nagle przestał całkiem działać. Cechy podejrzane - dzisiaj co jakiś czas mrugala kontrolka od walka - gdy przełącze rewers w tył to kontrolka się zapala ale nie rusza - no i gdy włączę czwarty bieg i w tył, mruga N Ogólnie wyłączyłem i włączyłem prąd i nic nie dało. Sprawdzałem różne kostki itp no nic nie widać podejrzanego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v