Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Znajomy mechanik mi mówił żeby uważać na to dolne podwójne koło reduktora. Kiedyś komuś wymienił i zaczęło wyć więc rozebrał i okazało się, że jest dłuższe od starego. Pojechał ze starym do sklepu, poszli w regały i były jeszcze trzy sztuki, każda inny wymiar.

Opublikowano

slawek80 No to witam w klubie ja wymieniłem również koła reduktora i ten podwójny tryb na dole dodatkowo właśnie ten wałek na który zakłada sie koło zębate reduktora . Wałek ten dalej łączy się z kołem zębatym wałka atakującego. I na wolnych obrotach napie...la co za diabeł tam siedzi he. Mi nie tłukło ale zmieniłem łożyska i docisk sprzęgła nowego typu założyłem i od tej pory zaczęło tłuc. Więc zmieniłem koła reduktora i okazało się że dalej tłucze więc zmieniłem wałek i nic to nie dało. Napisz mi proszę czy ty również zmieniłeś docisk na nowy ? Bo te stuki to wychodzi na to że są przenoszone przez wałek sprzęgłowy do skrzyni z koła zamachowego wibracje i bicia . Dodam gazu i cisza a co ciekawe na wolnych jak tłucze wystarczy troszke nacisnąć  sprzęgło te 3mm i cisza podobna sytuacja jest jak delikatnie odcinasz silnikowi powietrze tą klapką na kolektorze ssącym . Wówczas silnik jeszcze zwolni obroty bo brakuje mu powietrza ale przestaje stukać. Zastanawiam się czy to  jest może wina źle wyważonego docisku sprzęgła w nowym ciągniku w docisku są śruby wkręcone które ponoć są do wyważenia .  Ja w tym zamienniku nie mam tych śrub choć otwory na nie są. Korci mnie żeby na wałek sprzęgłowy zastosować łożyska walcowe zamiast tych kulkowych może one będą sztywniej trzymały wałek sprzęgłowy i nie przejdą dalej te drgania. Jak to nie pomoże to wyślę koło zamachowe z dociskiem do wyważenia bo już ręce opadają . 

Opublikowano

Ja nie wymieniałem docisku, ale przy zjeżdżaniu skrzynia mi opadła z 5 cm i boję się , że właśnie mogło coś z dociskiem porobić..., ale stukanie dochodzi z pośredniej ... w sumie ten typ tak ma , że stuka na wolnych obrotach , jeszcze co mi przychodzi do głowy to wymiana poduszki silnika , bo na 100 % jest wygnieciona i w sumie mam nową, ale teraz z czasem krucho ....

Opublikowano
Koło zamachowe jest wyważone więc jak coś to wyważa się już tylko sam docisk. Jak kupiłeś kompletny to powinien być wyważony no ale nie wiadomo czy go nie składał jakiś Stachu w stodole. Co do poduszki silnika to dostęp do dwóch śrub od niej jest tragiczny, myślałem że osiwieje jak ją ostatnio wymieniałem. Żeby je wkręcić to używałem kawałka wężyka który naszedł na łebek bo nie szło włożyć tam dwóch palcy i obrócić.
Opublikowano

Dlaczego od sprzęgła nie zacząłem ..hym  . Bo sytuacja była taka że kupiłem mtz pronar 1996roku i wracałem nim na kołach około 20 kilometrów. Jak przyspieszałem to cisza a jak zwalniał hamując silnikiem to wył most . Oczywiście domyśliłem się że to nakrętka ataku luźna . Odkręciłem pokrywę i nakrętka była luźna ale okazało się że do skrzynio ktoś nalał jakiegoś pokostu czy lakieru zamiast oleju. Wszystkie ale to wszystkie łożyska miały bardzo duże luzy i wszystko było oblepione właśnie tym czymś nie szło tego zmyć żadnym rozpuszczalnikiem. Co ciekawe wtedy nic nie tłukło w skrzyni pośredniej a na nowych łożyskach tłucze , przy okazji zmieniłem docisk na nowego typu i jestem pewien że to ten chiński zamiennik.  

Opublikowano

Prawdopodobnie do ruska trzeba będzie zalać gęstszy olej , bo po rozgrzaniu skrzyni stuki się nasilają. Pamiętam jak był zalany oryginalnym olejem , to on był bardzo lepki, aż wręcz klejący...

Opublikowano

Olej nic nie da , będzie troszeczkę ciszej ale nie dużo.  Ja miałem w skrzyni ten najgęściejszy olej przekładniowy 20 litrów oleju i 20 litrów motodoktorów  i efekt był taki że zimą traktor po wciśnięciu sprzęgła bardzo szybko stawał i nawet z górki potrafił się zatrzymać. Te stuki przenosi wałek sprzęgłowy tylko dlaczego na starych łozyskach z dużym luzem była cisza a na nowych stuka. Może tam trzeba zastosować jakieś łożyska z większym luzem. U mnie stuka jak obroty spadną poniżej ok 800obr/min 

Opublikowano (edytowane)

A dokładnie to wałek od wom-u, bo rozłączyłem co się dało i na wciśniętym sprzęgle, czyli obracał się tylko ten wałek wom-u co wychodzi ze sprzęgła i tryb pośredni napędu pompy i wynik jest taki , że to tak stuka.

Istnieje opcja , że faktycznie łożyska powinny tam być z większym luzem, ale jak to wszystko złożyłem to ręką ładnie się to kręciło...

Edytowane przez slawek80
Opublikowano
U mnie też coś terkocze po wymianie łożysk w skrzyni pośredniej i głównej, do tego któraś blacha w kabinie mi skrzypi i nie wiem która. Ale u mnie to znowu najbardziej na 9 przy max prędkości. Chociaż przy robocie w polu tez coś napiernicza od strony silnika - chyba pora zainwestowac w dobre stopery do uszu i pozostaje czekac aż się coś urwie w końcu :-)
Opublikowano

A u mnie jest odwrotnie , wystarczy że wcisnę sprzęgło około centymetra aby tylko lekko docisnęło łozysko oporowe i następuje cisza nic nie stuka.  Ostatnio leżałem pod traktorem i obracając kołem zamachowym zauważyłem że tarcza sprzęgłowa w jednym miejscu jest zaciśnięta  mocno a po przeciwnej stronie ma luz między dociskiem a kołem zamachowym. Nawet jak łapki od sprzęgła popuszczę całkowicie to dalej jest tak samo. Docisk nowy ..

 

Opublikowano

śruby wymontowałem i łapka docisku to raczej nie jest , a żeby było ciekawie to podobną sytuację miałem kilka lat temu . Skrzynia nie terkotała na wolnych obrotach ale pękła mi obudowa pośredniej i ją wymieniłem i przy okazji załozyłem nowe łozyska do pośredniej i zaczęła terkotać na wolnych obrotach. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez luukisool
      Witam mam maly problem. Ciezko wchodza biegi w moim masseyu .. 4 nawet zdazy sie ze zgrzytnie, na zimnym oleju lepiej biegi wchodza, wymieniona pompa olej i filtry tydzien temu. Zauwazylem ze tam gdzie schodzi do skrzyni wajcha od biegow ten jakby wybierak ma straszne luzy na tym walku co wchodzi do skrzyni, rusza sie w kazda strone .. jak w waszych masseyach wchodza biegi? Tak jak w aucie powiedzmy 20 letnim? Chodzi mi o przykladowe luzy na ciegnach/ linkach. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v