Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie pomóżcie bo tracę cierpliwość do zetora... Nagle zgasla kontrolka od ladowania która świeci się jak włożymy kluczyk. Wiadomo od razu nie można zapalić. Brak wszystkich swiatel,zegary nie działają. Jedynie trąbka działa. Na początku zacząłem grzebać przy klemach ale skoro klakson działa to znaczy że prąd dochodzi ale dlaczego tylko do klaksona? Stwierdziłem że stacyjka padła. Na nowej to samo. Co do licha???

Opublikowano

Szukaj . Tak z daleka to chyba nikt nie powie . Jakiś miernik , czy żaróweczka z kabekami i do roboty . Bezpieczniki sprawdzone ?

Opublikowano (edytowane)

Winny jest przewód  (czerwony lub brązowy ) który idzie od rozrusznika do stacyjki. 

 

 

Edytowane przez PRIMO
Opublikowano

Sprawdziłem przewód przy rozruszniku. Jest prąd. Bezpieczniki są ok, prąd jest. A na stacyjce nie ma. Odkręciłem kokpit ale nic nie widac, ciężko cokolwiek stwierdzić. Nie wiadomo skąd przewód zasilający stacyjkę wychodzi. Wziąłem nowy przewód i wpialem go pod jeden bezpiecznik z tej górnej mniejszej puszki bezpieczników i do stacyjki i teraz działa ale czy może tak zostać?Tamten oryginalny zasilający zaizolowalem.

Opublikowano

Masz jeden główny przewod do zasilania elektryki idący z rozrusznika.

Jak patrzysz na bezpieczniki to na pierwszym od dolu jest czerwony kabel z którego jest zasilane są światła hamulca, chyba do zasilania przełącznika kierunków a trzeci jest do stacyjki. I ten ze stacyjki łączy sie w kostce. Moglo po prostu zasniedziec.

Opublikowano

Panowie od rozrusznika idą trzy czerwone. Na pewno do stacyjki nie idzie bezpośrednio z rozrusznika albo akumulatora. Na bezpieczniku jest ta sama grubość kabla pod którego zmostkowalem ten mój dołożony zasilający stacyjkę. Może i coś zaśniedziało ale nie widać ciągłości czerwonego przewodu, jest tak naplatane że nie wiadomo który do którego.

Opublikowano

ale u mnie raczej jest bezposrednio jednym grubszym kablem zasilanie stacyjki i pozniej sie rozchodzi do bezpiecznikow. odkrec stacyjke wypnij ten gruby kabel w stacyjce i sprawdz czy tam jest prad na nim.

Opublikowano

U mnie są trzy czerwone przy rozruszniku i na każdym jest prąd. Do stacyjki dochodzi czerwony zasilający skrecany. I na nim niestety nie ma zasilania . Reszta jest na wsuwki.

Opublikowano (edytowane)

wiec po sproboj go wyciagnac i sprawdzic czy ma po drodze jakies bezpieczniki itp a jesli nic to go wymien. albo jesli masz tam popolatane jakies kostki itp to doprowadz nowy przewod od rozrusznika i bezposrednio doprowadz do stacyjki i podlacz pod gniazdo 30, przeciez pozniej dopiero te kable co sie rozchodza ze stacyjki ida przez bezpieczniki.

Edytowane przez adrian2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Luki1988 napisał:

U mnie są trzy czerwone przy rozruszniku i na każdym jest prąd. Do stacyjki dochodzi czerwony zasilający skrecany. I na nim niestety nie ma zasilania . Reszta jest na wsuwki.

Są trzy przewody czerwone od rozrusznika. Jeden się wyróżnia, jest gruby i idzie do alternatora, drugi idzie do skrzynki bezpieczników i bez wkładania kluczyka do stacyjki działają: światła stop, oświetlenie kabiny, klakson, miganie długimi i wyłącznik womu. Trzeci przewód idzie do stacyjki i reszta oświetlenia działa po włożeniu kluczyka i przełączaniu stacyjki w różne pozycje. Także musisz odszukać ten przewód od rozrusznika do stacyjki. Na schemacie widać, że w pewnym momencie jest kostka także jak tu wyżej pisali prawdopodobnie zaśniedziało gdzieś na łączeniach, albo się gdzieś wypiął. Chyba, że masz już nakombinowane w instalacji elektrycznej to w tedy nie ma co się opierać na schemacie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio rozbierałem instalacje w 5211, kolory przewodów nie zawsze odpowiadały schematom. 
Ale to wygląda tak jak pisali wyżej.

U mnie było tak, że idzie jeden gruby na początek bezpiecznika, tego który jest najniżej. Ale pod ten sam zacisk od razu poprowadzony jest gruby przewód na wentylatory kabiny.

Na wyjściu z bezpiecznika idzie dopiero na światła, sygnalizacje i stacyjkę. 

Dziwne jest, że w zasadzie wszystko opiera się na jednym kabelku. U mnie przy dłuższej pracy było już czuć spalenizne.

Podłączenie napięcia do stacyjki idzie od najniższego bezpiecznika przez kostkę do stacyjki.

Tak, jest mocno splątane i nawet jak wyjmiesz całość to można zobaczyć jak to wszystko jest splątane :) Ja większość połączeń zrobiłem na nowo na przekaźnikach, a żeby szybciej można było do czegoś dojść zastosowałem złączki wago, i elegancko wszystko działa.

Schemat elektryczny Zetor 7711-7745.jpg

Edytowane przez daro189
Opublikowano (edytowane)

Ze schematu wynika, że bezpieczniki sa za stacyjką. Przed stacyjką nie ma bezpiecznika. 

daro189 skoro masz jeden przewod to powinienes miec o wiele grubszy jak oryginalne.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

A powiedzcie jeszcze jedna rzecz..bo w stacyjce są dwa wejścia skręcane a reszta na wsuwki. U mnie do jednego skręcanego idzie ten czerwony nieszczęsny a drugie wejście skręcane jest puste. Tak ma być? Może coś się oberwalo i spadło?

Opublikowano (edytowane)

Do dwóch skręcanych wejść w stacyjce powinny być przewody. Od rozrusznika pod jedne skręcane wejście i drugi czerwony od skręcanego wejścia stacyjki do jakiegoś włącznika, czy coś podobnego (nie pamiętam co to jest na schemacie z nr 21, nie we wszystkich chyba to było. U siebie później zobaczę.) Może u Ciebie właśnie wypadł ten od rozrusznika i dlatego nic nie działa.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Przepraszam, wprowadzilem Cie w blad. Faktycznie jest tylko jeden przewod w stacyjce czerwony. Drugi wtyk wkrecany jest wolny. Na schemacie jest podlaczony ale nie w kazdym wystepuje. U mnie nie jest nic poplatane i dokladnie widac jak idzie przewod w koszulce od rozrusznika do kostki i z kostki cala wiazka w izolacji idzie do stacyjki. Musisz sie pomeczyc i odszukac ten przewod.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

u mnie tez raz nie bylo swiatek i juz dokladnie nie pamietam ale upalily sie styki w jednej kostce, i zrobilismy grubszym przewodem bezposrednio z rozrusznika do stacyjki pod gniazdo 30 i tobie tez tak radze bo to i tak popzniej wszystko co wychodzi ze stacyjki idzie nja bezpieczniki. wlasnie to jest wada tej instalacji ze stacyjka jest przeciazana szczegolnie w kabinach bk 7011 (waskich) bo jak sie wlaczy wszystkie reflektory to sie robi ciepla bo wiekszosc swiatel roboczych jest zasilana przez swiata pozycyjne bez przekaznikow.

Opublikowano (edytowane)

zaraz zobaczę. Z tym ze moja instalacja troche przerabiana

IMG_20210112_094401.jpg

IMG_20210112_094401.jpg

Edytowane przez pafnucy
Opublikowano

spokojnie - 10 na zegarze,a stoi pod wiata. nigdzie nie jade. do tego mam drugi. chyba kazda jest przerabiana

ten zetor ma taki problem ze wszystko sie samo od siebie odkreca-jesli nie dopilnujesz i nie skrecisz na klej to tu wyciek,tam cos zginie ,tu sie prawie urwie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v