Polecane posty

Luki1988    4

Witam. Panowie pomóżcie bo tracę cierpliwość do zetora... Nagle zgasla kontrolka od ladowania która świeci się jak włożymy kluczyk. Wiadomo od razu nie można zapalić. Brak wszystkich swiatel,zegary nie działają. Jedynie trąbka działa. Na początku zacząłem grzebać przy klemach ale skoro klakson działa to znaczy że prąd dochodzi ale dlaczego tylko do klaksona? Stwierdziłem że stacyjka padła. Na nowej to samo. Co do licha???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10402

Szukaj . Tak z daleka to chyba nikt nie powie . Jakiś miernik , czy żaróweczka z kabekami i do roboty . Bezpieczniki sprawdzone ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    1887

Winny jest przewód  (czerwony lub brązowy ) który idzie od rozrusznika do stacyjki. 

 

 

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtal24    484
tak klakson ma zasilanie bez stacyjki
sprawdź czy dochodzi prąd do stacyjki

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    4

Sprawdziłem przewód przy rozruszniku. Jest prąd. Bezpieczniki są ok, prąd jest. A na stacyjce nie ma. Odkręciłem kokpit ale nic nie widac, ciężko cokolwiek stwierdzić. Nie wiadomo skąd przewód zasilający stacyjkę wychodzi. Wziąłem nowy przewód i wpialem go pod jeden bezpiecznik z tej górnej mniejszej puszki bezpieczników i do stacyjki i teraz działa ale czy może tak zostać?Tamten oryginalny zasilający zaizolowalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    484
Nie może tak zostać kabel do stacyjki idzie albo od akumulatora albo od rozrusznika tak ciężko sprawdzic

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    32

Masz jeden główny przewod do zasilania elektryki idący z rozrusznika.

Jak patrzysz na bezpieczniki to na pierwszym od dolu jest czerwony kabel z którego jest zasilane są światła hamulca, chyba do zasilania przełącznika kierunków a trzeci jest do stacyjki. I ten ze stacyjki łączy sie w kostce. Moglo po prostu zasniedziec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    4

Panowie od rozrusznika idą trzy czerwone. Na pewno do stacyjki nie idzie bezpośrednio z rozrusznika albo akumulatora. Na bezpieczniku jest ta sama grubość kabla pod którego zmostkowalem ten mój dołożony zasilający stacyjkę. Może i coś zaśniedziało ale nie widać ciągłości czerwonego przewodu, jest tak naplatane że nie wiadomo który do którego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

ale u mnie raczej jest bezposrednio jednym grubszym kablem zasilanie stacyjki i pozniej sie rozchodzi do bezpiecznikow. odkrec stacyjke wypnij ten gruby kabel w stacyjce i sprawdz czy tam jest prad na nim.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    4

U mnie są trzy czerwone przy rozruszniku i na każdym jest prąd. Do stacyjki dochodzi czerwony zasilający skrecany. I na nim niestety nie ma zasilania . Reszta jest na wsuwki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

wiec po sproboj go wyciagnac i sprawdzic czy ma po drodze jakies bezpieczniki itp a jesli nic to go wymien. albo jesli masz tam popolatane jakies kostki itp to doprowadz nowy przewod od rozrusznika i bezposrednio doprowadz do stacyjki i podlacz pod gniazdo 30, przeciez pozniej dopiero te kable co sie rozchodza ze stacyjki ida przez bezpieczniki.

Edytowano przez adrian2

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mares    23
1 godzinę temu, Luki1988 napisał:

U mnie są trzy czerwone przy rozruszniku i na każdym jest prąd. Do stacyjki dochodzi czerwony zasilający skrecany. I na nim niestety nie ma zasilania . Reszta jest na wsuwki.

Są trzy przewody czerwone od rozrusznika. Jeden się wyróżnia, jest gruby i idzie do alternatora, drugi idzie do skrzynki bezpieczników i bez wkładania kluczyka do stacyjki działają: światła stop, oświetlenie kabiny, klakson, miganie długimi i wyłącznik womu. Trzeci przewód idzie do stacyjki i reszta oświetlenia działa po włożeniu kluczyka i przełączaniu stacyjki w różne pozycje. Także musisz odszukać ten przewód od rozrusznika do stacyjki. Na schemacie widać, że w pewnym momencie jest kostka także jak tu wyżej pisali prawdopodobnie zaśniedziało gdzieś na łączeniach, albo się gdzieś wypiął. Chyba, że masz już nakombinowane w instalacji elektrycznej to w tedy nie ma co się opierać na schemacie.

Edytowano przez Mares

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    32

Ostatnio rozbierałem instalacje w 5211, kolory przewodów nie zawsze odpowiadały schematom. 
Ale to wygląda tak jak pisali wyżej.

U mnie było tak, że idzie jeden gruby na początek bezpiecznika, tego który jest najniżej. Ale pod ten sam zacisk od razu poprowadzony jest gruby przewód na wentylatory kabiny.

Na wyjściu z bezpiecznika idzie dopiero na światła, sygnalizacje i stacyjkę. 

Dziwne jest, że w zasadzie wszystko opiera się na jednym kabelku. U mnie przy dłuższej pracy było już czuć spalenizne.

Podłączenie napięcia do stacyjki idzie od najniższego bezpiecznika przez kostkę do stacyjki.

Tak, jest mocno splątane i nawet jak wyjmiesz całość to można zobaczyć jak to wszystko jest splątane :) Ja większość połączeń zrobiłem na nowo na przekaźnikach, a żeby szybciej można było do czegoś dojść zastosowałem złączki wago, i elegancko wszystko działa.

Schemat elektryczny Zetor 7711-7745.jpg

Edytowano przez daro189

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mares    23

Ze schematu wynika, że bezpieczniki sa za stacyjką. Przed stacyjką nie ma bezpiecznika. 

daro189 skoro masz jeden przewod to powinienes miec o wiele grubszy jak oryginalne.

Edytowano przez Mares

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luki1988    4

A powiedzcie jeszcze jedna rzecz..bo w stacyjce są dwa wejścia skręcane a reszta na wsuwki. U mnie do jednego skręcanego idzie ten czerwony nieszczęsny a drugie wejście skręcane jest puste. Tak ma być? Może coś się oberwalo i spadło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mares    23

Do dwóch skręcanych wejść w stacyjce powinny być przewody. Od rozrusznika pod jedne skręcane wejście i drugi czerwony od skręcanego wejścia stacyjki do jakiegoś włącznika, czy coś podobnego (nie pamiętam co to jest na schemacie z nr 21, nie we wszystkich chyba to było. U siebie później zobaczę.) Może u Ciebie właśnie wypadł ten od rozrusznika i dlatego nic nie działa.

Edytowano przez Mares

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mares    23

Przepraszam, wprowadzilem Cie w blad. Faktycznie jest tylko jeden przewod w stacyjce czerwony. Drugi wtyk wkrecany jest wolny. Na schemacie jest podlaczony ale nie w kazdym wystepuje. U mnie nie jest nic poplatane i dokladnie widac jak idzie przewod w koszulce od rozrusznika do kostki i z kostki cala wiazka w izolacji idzie do stacyjki. Musisz sie pomeczyc i odszukac ten przewod.

Edytowano przez Mares

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

u mnie tez raz nie bylo swiatek i juz dokladnie nie pamietam ale upalily sie styki w jednej kostce, i zrobilismy grubszym przewodem bezposrednio z rozrusznika do stacyjki pod gniazdo 30 i tobie tez tak radze bo to i tak popzniej wszystko co wychodzi ze stacyjki idzie nja bezpieczniki. wlasnie to jest wada tej instalacji ze stacyjka jest przeciazana szczegolnie w kabinach bk 7011 (waskich) bo jak sie wlaczy wszystkie reflektory to sie robi ciepla bo wiekszosc swiatel roboczych jest zasilana przez swiata pozycyjne bez przekaznikow.


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj