Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie.

 

Jestem zmuszony prosić o pomoc choć do tego czasu ciągniczek sprawował się bezawaryjnie.

Po wciśnięciu pedału blokady słychać uchodzące powietrze, a blokada się nie załącza. Wszystkie przewody pneumatyczne sprawdziłem i ku mojemu zdziwieniu były ok. Sprawdziłem też zawór i jest ok. Po wyjęciu miarki oleju w skrzyni i wciśnięciu pedału blokady słychać i czuć powietrze ulatujące przez otwór po miarce. Wnioskuję więc, że coś musiało wysypać się w skrzyni. Prawdopodobnie siłownik.

Pytanie mam do Was użytkownicy i mechanicy. Czy spotkaliście się z czymś takim, czy diagnoza jest trafna i najważniejsze - jak się do tego dobrać??? Czy trzeba rozbierać pół ciągnika, czy może od strony koła zdjąć całą pochwę z półosią, czy może jest jakieś dojście od góry, bądź od tyłu?

 

A swoją drogą co za debil umieszcza siłownik pneumatyczny blokady wewnątrz mostu. No trzeba być ograniczonym umysłowo pepikiem żeby takie coś wymyślić.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Opublikowano
trzeba rozebrać pochwe z prawej strony i wymienić uszczelniacz coś w rodzaju simeringu nazywa się to manszeta podobna jest w przystawce od przedniego napędu. W moim powietrze z blokady ucieka jak jest zimny olej w skrzyni ale po rozgrzaniu plastyk się robi miękki i uszczelnia się. W napędzie już to wymieniłem bo do puki się nie rozgrzał to powietrze uciekało i trzeba było cały czas na włączonym jeździć.
Opublikowano

Dzięki @MANIU1208 za szybką i rzeczową odpowiedź. Czyli roboty trochę jest... Prawdę powiedziawszy miałem nadzieję na to, że nie trzeba będzie aż tyle rozkręcać, ale cóż, taki urok.

@grucha18 według mnie odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta - wystarczy puścić pedał blokady i rozłączone. Mówimy oczywiście o ciągnikach X540

Opublikowano

Właśnie sam już nie wiem, w tej chwili mam też zepsutą blokadę, ale jak wcześniej działała to po wciśnięciu pedał zostawał w podłodze i trzeba było się schylić żeby go wyciągnąć myślałem może że działa to tak jak w Forterrach że rozłącza się po wciśnięciu hamulca tylko u mnie jest coś nie halo... ale wychodzi na to że byłem w błędzie.

Opublikowano

Pewnie coś Ci się przycina pedał, bądź zawór pneumatyczny. W tym akurat filozofii nie ma;)

Mnie też może ze trzy razy zdarzyło się, że sam nie wrócił.

Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v