Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?

Opublikowano

Żeby podnośnik nie opadał, musisz dać dźwignię koło siedzenia w położenie max do tyłu i podwiązać, tak niestety jest w starym typie.

Co do WOM sprawdź czy nie jest rozłączony na przełączniku 540/1000 albo zależne/niezależne.

616030831_3_1000x700_mtz-82-belarus-skrzynia-biegow-posrednia-mtz-82-czesci-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev005.jpg.443a49baea7711b25e57ce666bab354b.jpg

5a5e6fcbd79c9_przeczanieWOM.JPG.7ae1ad210187730424e7cef6746c32ac.JPG

Opublikowano

Kto wymyślił. Ruskie. To byłoby nawet wygodne, tylko w mało którym mtz to działa poprawnie. Ja po zakupie swojego zdjąłem pokrywę dźwigni po prawej stronie siedzenia i skręciłem jej cięgło do końca. Teraz nie muszę jest wiązać, tylko leży w pozycji N.

Opublikowano

Dzięki za pomoc rady się przydały ;)  Tak ze teraz tak wom działa wystarczyło przekręcenie śruby od obrotów.. a z hydraulikom dalej jest cos nie tak zrobiliśmy ze już siłownik np. pod mim ciężarem nie opuszczał ale gdy podczepi się jakoś maszynę to nie dość ze do samej góry nie chce podnieść to jeszcze i tak spływa w dół ... czyli trzeba dalej szukać

Opublikowano
Ile masz dźwigni koło kierownicy? 4? Ta dluzsza ma 4 pozycje od góry: zablokowany, neutralna, dociążanie kół i na samym dole zrzut ciśnienia, musi być w neutralnej inaczej będzie spuszczać podnośnik. Na zablokowanym nie można nic robić podnosnikiem, ale też nie opada.
Opublikowano
44 minuty temu, Karwan91 napisał:

Nie wiem jakoś muszę dojść do tego bo widać że Niemiec w nim nakombinował... A wygląda tak.. 

Messaging1510863690264.jpg

Witam kolejnego posiadacza MTZ 550/552 silnik chyba miał zmieniony 

Opublikowano (edytowane)

Miajem podobny problem. Pod pokrywką tej dźwigni skręciłem jej cięgiełko na zycher. Tylko u mnie opuszczał niezależnie od ciężaru. Pokaż lewą stronę silnika i tabliczkę z silnika po prawej stronie. Będzie wiadomo co to jest.

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano

Wypier... regulator, one w Niemczech nic nie robiły podnośnikiem, w swoim musiałem się nieźle nakombinować żeby uruchomić podnośnik, a co się okazało, że sekcja w rozdzielaczu pod kierownica odpowiadająca za podnośnik była walnięta i przepuszczała olej, może nawet od korozji...

Pisałeś na początku nie wiedząc co to za traktor naprawdę i namieszałeś nam w głowach. Jaki rocznik jest wybity (odlany) na zbiorniku hydrauliki 20cm nad rozrusznikiem? format: DD MM RR (czasami jeszcze jakas cyfra)

Opublikowano

Będę za tydzień w domu o to sprawdzę.. A tak to w papierach jest 82 i też ma tabliczkę z tyłu i wybite ma 82..... Nie wiem może była to wcześniej 50 i silnik 80 wsadził tylko.... A czym się różni 50 od 80..  To zdjęcia są przed kupnem... 

Messaging1510896467133.jpg

Messaging1510896474029.jpg

Opublikowano (edytowane)

550 ze zmienionym silnikiem na D-240 lub D-242, ktoś nie skończył przedniego napędu. Jeżeli nie masz 4 świec w  głowicy to nie masz się czym martwić oprócz nieznanej bliżej mocy silnika. Czyli 62-82 km. W stosunku do mtz 82 nie masz reduktora i wom 1000.

Zaraz, czy w nim jest reduktor?

Edytowane przez LTZ55a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v