Skocz do zawartości

T25 remont silnika - jakie części kupić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

milaem stary typ glowic i takie wziolen nowe glowice byly kompletne zaworami tloki sa plaskie na zawory tylko jest jeden otwor po srodu to mi robil mechanik to on mi wszystko robil i ustawial to nie wiem jakie sa luzy na zaworach ale mnie dziwi to czego sie odbija tylko zawor sacy na tloku jednym i drugim a wydechowy?i kolektor sacy jest bardzo goracy i tamperauta silnika na wolnych obrotach dochodzi do 80 i garze bo by szla dalej a mogl by byc zle ustawiony rozrzad albo zaplon?

Opublikowano

Jeśli odbija się zawór ssący a wydechowy nie to masz źle złożony rozrząd. Też tak miałem po założeniu nowego wału. Prawdopodobnie minimalnie był przestawiony otwór pod klin na wale i rozrząd ustawiałem na znaki a zawór ssący na jednym cylindrze dotykał tłoka. Po przestawieniu o jeden ząbek samego wałka rozrządu zaczął stukać zawór wydechowy na tym samym cylindrze, więc musiałem przerabiać otwory w kole wałka rozrządu żeby to wyśrodkować. Do tego jak piszesz że słychać metaliczny dźwięk to może za wcześnie ustawiony jest wtrysk paliwa.

Opublikowano

wiatam panowie rozrzad jest dobrze dalem zwory do obnizenia w glowicy i chlop mi obnizyl i poskladalismy my to i chodzi ladnie tylko delikatnie kopci niebieskim dymkiem a jak mu dodam gazu to taki bialy idzie czyli trzeba mu ruszyc delikatnie zaplonem  ale ma za szybko czy za pozno?a jak bym ruszykl sama pompa wtryskowa tylko w ktora stronne do silnika czy od silnika?prosze o pomoc

Druga  sprawa jak teraz chodzi na dotarciu to ma podwyzszona temperature czy to normalnie?dochodzi mi do 80 mechanik mowi ze to normalne bo jest wszytsko nowe i ciasne musi troche pochodzic dobrze mowi czy nie?a normalna temperatura silnika to jaka powina byc?

Opublikowano

Jak kopci na biało to trzeba przyspieszyć zapłon tzn pompa górą do silnika ale według mnie może Ci braknąć tej regulacji. Sam osobiście wolałbym ustawić na napędzie ale przede wszystkim najpierw bym sprawdził czy na pewno jest opóźniony. Wystarczy przecież odkręcić rurkę od wtrysku pierwszego cylindra, dać gaz do oporu i powoli obracać wałem aż paliwo drgnie w króćcu. Wtedy sprawdzić czy znacznik pokrywa się z dwiema kreskami na kole pasowym. Jak będzie lał wtrysk to też będzie na jasno kopcił. Jeśli mechanik ma rację to w miarę docierania powinna temperatura spadać ale ja nie przypominam sobie żeby aż tak się mój grzał na dotarciu. Bez obciążenia jak w ogóle podniesie się wskazówka ponad 40 stopni to już musi być gorąco a 80 stopni żeby złapał to trzeba trochę go pomęczyć. Obserwuj go uważnie przy tym docieraniu bo słyszałem o puchnących tłokach, taka jest dzisiaj jakość części do Władka.

Opublikowano

mi tez ta temperatura jest bardzo dziwna ze jest taka wysoka ale czemu?na starym silniku tez mi sie tak grzal przez ostatnie pare miesiecy i teraz nie wiem co z tym robic wiatrak chodzi ladnie dmucha to czemu sie grzeje co radzicie przeciez to nie normalne zeby na wolnych obrotach tak sie grzal doraci cos mozliwe ze w alternatorze sie zacieraja lozyska to bedzie ciasno chodzil i wtedy pasek sie by wolniej krecic i by wiatrak wolniej chodzil?caly wiatrak jest nowy oska lozyska kolo tam gdzie pasek chodzi prosze o pomoc

wtryski sa dobre bo dawalem do sprawdzenia to wtryski nie moga lac to wtryski odpadaja

 

Opublikowano

spuscilem wczoraj olej z silnika ale jest tego oleju bardzo duzo jakies 12 litrow ale dostaje sie paliwo do oleju i wykrecilem pompe wtryskowa do pompiarza jutro zawioze rozkrecilem tez filtrem oleju i wyczyscilem i zaciekawi mnie jedno ze przy tym wirniku oleju sa dwie srubki 6 i je wykrecilem  i te otwory byly zabite syfem takim starym czyli nie szedl tantendy olej czyli zle filtrowalo czy to mozliwe ze przez to sie grzal?nie pamietam zebym je czysclil w tamtym roku i od tamtego roku sie grzal prosze o odpowiec i porady

Opublikowano

Skąd się tam wzięło 12 litrów ,jak do silnika wchodzi 7. Koło pasowe na wale się lekko obraca czy stawia opór ? Oczywiście jak kręcisz ręcznie przy zgaszonym silniku. I przede wszystkim , a co na to mechanik który składał ciągnik ?

Opublikowano

dzisiaj przyspieszylismy mu zaplon i juz tak nie kopci na biebiesko ale i odrazu ma silnik innych dzwiek ale mi sie wydaje ze to jeszcze  nie to jeszcze bym przyspieszyl na pompie do silnika ale czy nie zacznie za glosno chodzic?

no i jeszcze ta temperatura jest zdeczka za duza jak na wolne obroty prawda?jak by mial za pozno to tez by temperatura byla duza? a moze on ma za szybko juz nie wyzuca oleju tlumikiem

Opublikowano

Mój ma tak kąt przyspieszony że na rozgrzanym silniku rozrusznik nie może przeciągnąć przez GMP i czasem muszę odprężnikiem się ratować więc jak przyspieszysz za bardzo to go nie odpalisz. Dlaczego nie chcesz ustawić kąta tak jak Ci napisałem? To jest 5 minut roboty jak już masz rozkręcone do napędu pompy.

Opublikowano

@zibi16245 witaj w klubie :). Wymieniłem w silniku wał ,panewki.  Cylindry ,tłoki ,pierścienie -made in wschód.Głowice były u mechanika czyszczone z nagaru,nie było potrzeby nic więcej robić.Wtryski wymienione na nowe i ustawione.Nowy docisk,tarcza sprzęgłowa i koło zamachowe. Kilkadziesiąt razy na sucho obracałem za koło pasowe, zanim użyłem rozrusznika. Ciężko ale szło.Pompa nie ruszana działała do końca. Wyjęta z silnika i włożona z powrotem . Ma jeszcze oryginalne plomby.Ciągnik odpowietrzony ,ciężko ale zaskoczył od pierwszego strzału.  Teraz robię  około 3 km i temperatura podchodzi do 80 stopni.Jest zrobione 4 motogodziny ,wał już na sucho się obraca w miarę lekko, Ciągnik zaskakuje lekko po jednym obrocie, silnik pracuje normalnie ,nie kopci.Pod taką średnią górę wychodzi na spokojnie na 4 biegu ,bez dymu. Olej czysty, jest stan. Czyli tu by było wszystko w porządku gdyby nie ta temperatura. Zostawię go tak jak jest ,przy 10 motogodzinach zmienię olej i zobaczę co się będzie działo dalej.

Opublikowano

U siebie założyłem z Tyczyna ,na razie chodzi. Ale ile tego chyba nikt nie wie:). Gdybyś montował wał ,jak pisałem we wcześniejszych postach ,sprawdź czy przeciwwagi pasują w bloku, koło pasowe i śruba do niego. Trochę mi to zjadło nerwów.

Opublikowano

Witam panowie moj wladek juz chodzi tak jak trzeba odebralem go w sobote i go docieram powoli,dalem go do roboty do prawdziwego warsztatu i zmienili mi piescienie na polskie z firmy prima i przestawili mi zaplon na pompie i teraz moje pytanie jets takie jak powina byc temperatura przy doratarciu silnika? i po jakim czasie sie powina unormowac?i czy moze chodzi caly czas na docieraniu tak sobie pyrkac?

Opublikowano

Tak jak pisałem, na biegu jałowym bez obciążenia to dużo ponad 40 stopni nie powinien złapać. Przy docieraniu silnik nie powinien chodzić na najniższych obrotach bo jest kiepskie smarowanie a najlepiej jak byś nim coś robił byle go nie obciążać.

Opublikowano

Po remoncie w pierwszych jazdach u mnie łapał temperaturę. Po zrobieniu 1 motogodziny dochodziło do 80 stopni. Później raz doszło prawie do 90 stopni i szło by dalej z tego co widziałem. Wszystko zaczęło się normować po 30 motogodzinach. W czasie jazdy temperatura szła do góry ale już nie tak szybko no i przy postoju na uruchomionym silniku opadała. Teraz ma 50 motogodzin i wziąłem go tak w okresowo cięższą robotę i widzę ,że chyba jeszcze za wcześnie. Także lepiej pojeździć dłużej pod lżejszym obciążeniem lub samym ciągnikiem. Tyle ,że wtedy motogodziny bardzo wolno idą.

Opublikowano

Olej sprawdzam codziennie i jest stan na razie. Po prostu w czasie jazdy wskazówka od temperatury dosyć szybko się podnosiła i szła dalej. 1 motogodzina to w przybliżeniu wychodziło mi +/- 4 km jazdy samym ciągnikiem po drodze głównie na 4 biegu. Przed remontem aby złapał podobną temperaturę musiał trochę w pługu na przykład pochodzić .

Opublikowano

witam pany moj wladimirkiem juz ma zrobione jakies 20 mtg po remoncie juz mu wymienilem olej i wyczyscilem filtr olej,pojechalem dzisiaj siac nawoz przed sianiem chozil pól godziny na wolnych obrotach i po opsianiu 3 hektarow temperatura mi doszla do 80 dalem mu wolne obroty i po jakims czasie temperatura mu spadla na ta druga kreske tak jak zawsze mial czy to normalne?nie dawalem mu duzych obrotow i nie gonilem go szybko tylko jezdzilem 3 i powoli czy to normalna ta temperatura?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v